Twierdza: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
[[File:Stronghold_Artwork.png|link=https://media.innogamescdn.com/com_DS_PL/Help/Stronghold/stronghold_artwork.png|left|200x146px|Stronghold Artwork]]'''Twierdza''' to funkcja gry wprowadzona w marcu 2019 (na Plemiona pierwszy świat z nią wystartuje zapewne w maju 2019), która oferuje plemieniu możliwość wspólnego wybudowania twierdzy. Dostarcza ona rozmaitych korzyści, wśród których najważniejszą jest opcja wysyłania ataków większych niż z normalnych wiosek. Budowa twierdzy jest kosztownym przedsięwzięciem i wymaga zespołowej pracy całego plemienia. Każdy członek plemienia może wnieść swój wkład do twierdzy ale tylko władze plemienia mogą nim zarządzać. Wrogie twierdze mogą być atakowane i niszczone, co przyniesie nagrody atakującemu plemieniu.
[[File:Stronghold_Artwork.png|link=https://media.innogamescdn.com/com_DS_PL/Help/Stronghold/stronghold_artwork.png|left|200x146px|Stronghold Artwork]]'''Twierdza''' to funkcja gry wprowadzona w marcu 2019 (na Plemiona.pl debiutująca w maju 2019 na świecie 142), która oferuje plemieniu możliwość wspólnego wybudowania twierdzy. Dostarcza ona rozmaitych korzyści, wśród których najważniejszą jest opcja wysyłania ataków większych niż z normalnych wiosek. Budowa twierdzy jest kosztownym przedsięwzięciem i wymaga zespołowej pracy całego plemienia. Każdy członek plemienia może wnieść swój wkład do twierdzy ale tylko władze plemienia mogą nią zarządzać. Wrogie twierdze mogą być atakowane i niszczone, co przyniesie nagrody atakującemu plemieniu.


= Budowa twierdzy =
= Budowa twierdzy =


Dukes can use the Stronghold screen to set up the construction site on a grass tile. The construction site is established instantly and visible on the map. In this state the stronghold doesn't have any function, but it needs resources. All tribe members can send resources from their villages to the stronghold to help construct it. Resources can only be sent to a stronghold but '''not''' sent back from it.
Władze plemienia na ekranie Plemię -> Twierdza muszą zdefiniować współrzędne, na których ma zostać zbudowana twierdza. Natychmiast po tym, konstrukcja ta staje się widoczna na mapie. Na tym etapie twierdza nie pełni jeszcze żadnej funkcji, wymaga jedynie surowców do jej wzniesienia. Wszyscy członkowie plemienia mogą wysyłać surowce ze swoich wiosek, aby pomóc w budowie twierdzy. Surowce wysłane do twierdzy '''nie''' mogą zostać odesłane z powrotem.


If the necessary resources are not delivered in time the construction site will disappear from the map and all send resources are lost. The time until which a construction site needs to be completed is 72 hours on a world with a speed of "1" (36 hours on a world with speed "2" accordingly). Any attacks arriving at a construction site will automatically turn into a visit and return to the village the attack came from.
Jeśli wymagana liczba surowców nie zostanie dostarczona na czas, to cała konstrukcja zniknie z mapy a wszystkie nadesłane do niej surowce przepadają. Czas w jakim należy skompletować potrzebne surowce wynosi 72 godziny na świecie z prędkością 1 (i proporcjonalnie mniej na światach szybszych, czyli np. 36 godzin na świecie z prędkością 2). Wszystkie ataki wysyłane na plac budowy są zamieniane na odwiedziny, a następnie powracają do swoich macierzystych wiosek.


= Rozbudowa twierdzy =


= Upgrading a Stronghold =
Po ukończeniu 1 poziomu budowy twierdza jest gotowa do używania. Ale by uczynić ją silniejszą można ją rozbudować, aż do 10 poziomu. Rozbudowa ta także wymaga dostarczenia surowców, ale - w przeciwieństwie do wznoszenia 1 poziomu - może być wykonana w dowolnym czasie i nie musi zostać ukończona w żadnym określonym przedziale czasowym. Gdy rozbudowa zostanie ukończona, to wszystkie budynki twierdzy zostają zaktualizowane na nowy poziom (zgodnie z poniższą tabelką). Tak samo się dzieje, gdy poziom twierdzy zostanie obniżony.
Koszty budowy/rozbudowy twierdzy są powiązane z liczbą wiosek posiadaną przez plemię.


Once the stronghold has reached level 1 it is ready to be used. But to make it even stronger it can be upgraded to a total of 10 levels. These upgrades require resources (just like constructing the stronghold) but these upgrades can be done at any time and don't need to be finished within a specific timeframe. Once an upgrade is finished all buildings in the stronghold are set to the new levels (see below). The same applies if the level of a stronghold is reduced. The upgrade/build costs for each new level are connected to the amount of villages the tribe owns.
Budynki wewnątrz twierdzy są uzależnione od poziomu twierdzy. Poza murem i ratuszem nie mogą zostać uszkodzone, a tylko mur może zostać naprawiony. Twierdza zawsze posiada "pierwszy kościół", nawet gdy kościoły są nieaktywne na danym świecie. Ale ten kościół '''nie''' posiada żadnego zasięgu oddziaływania, jego zakres obejmuje wyłącznie samą twierdzę.
 
The buildings inside a stronghold depend on the level of the stronghold. Except of the wall and the headquarters they cannot be damaged and only the wall can be repaired. Strongholds always have a "first church", even when churches are disabled on the world. But this church does '''not''' provide a radius and only counts for the stronghold itself.


{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!colspan="10"|'''Stronghold Buildings'''
!colspan="10"|'''Budynki twierdzy'''
|-
|-
!colspan="1"|'''Icon'''
!colspan="1"|'''Ikona'''
|'''Level'''
|'''Poziom'''
|'''HQ'''
|'''Ratusz'''
|'''Wall'''
|'''Mur'''
|'''Barracks'''
|'''Koszary'''
|'''Stable'''
|'''Stajnia'''
|'''Workshop'''
|'''Warsztat'''
|'''Rally Point'''
|'''Plac'''
|'''Smithy'''
|'''Kuźnia'''
|'''Church'''
|'''Kościół'''
|-
|-
|[[File:Stronghold_0.png|link=|120x86px|Stronghold Construction Site]]
|[[File:Stronghold_0.png|link=|120x86px|Stronghold Construction Site]]
Linia 147: Linia 147:




= Stronghold Benefits =
= Bonusy twierdzy =
 
Strongholds have the following, permanent benefits:
*Significantly more farm space then normal villages.
*Much larger warehouse capacity. These resources can potentially be looted if the world settings allow for it.
*A 100% boost to unit recruitment times, compared to normal villages.
*Each level of a stronghold increases the duration of the Tribe Skills by 10%, up to a total of 100%.
 
Reducing the level of an enemy stronghold will reward the tribe with:
*Free coins for every tribe member. The amount of coins depends on the amount of villages the enemy tribe has and the level of the stronghold that was attacked.
*An additional, temporary +100% recruitment speed boost when an enemy stronghold is reduced by one or more levels.


Twierdza posiada następujące stałe bonusy:
*Znacznie większa możliwa populacja niż w normalnych wioskach.
*Dużo większa pojemność spichlerza. Jeśli ustawienia świata na to pozwalają, to znajdujące się w nim surowce mogą zostać zrabowane.
*Bonus 100% do czasu rekrutacji jednostek w porównaniu do standardowych wiosek.
*Każdy poziom twierdzy wydłuża czas trwania umiejętności plemienia o 10%, aż do poziomu 100%.


= Attacking a Stronghold =
Obniżanie poziomu wrogiej twierdzy będzie skutkowało nagrodami dla plemienia w postaci:
Attacks on stronghold work mostly like attacks on normal villages but there are three important differences:
*Darmowych monet dla wszystkich członków plemienia. Ich liczba zależy od liczby wiosek wrogiego plemienia oraz poziomu atakowanej twierdzy.
*When attacking a stronghold only the walls and HQ can be targeted by siege equipment.  
*Czasowego bonusu 100% do rekrutacji jednostek, jeżeli w wyniku ataku poziom wrogiej twierdzy został obniżony.
*Strongholds can only be destroyed (see below), '''not''' conquered. When a stronghold reaches level 0 it becomes a construction site again. If the resources to build it up again are not provided in time it will be removed from the map.
*Strongholds use a new system called "Valor".


= Atakowanie twierdzy =


'''Valor'''  
Atak na twierdzę przypomina atak na normalną wioskę, ale są tu trzy istotne różnice:
*Przy atakowaniu twierdzy tylko mur lub ratusz mogą być celem maszyn oblężniczych.
* Twierdza może zostać jedynie zniszczona (p. poniżej), ale '''nie''' podbita. Kiedy jej poziom osiągnie 0, to powraca do etapu placu budowy (tak jak podczas jej budowy) i wymaga ponownego dostarczenia wymaganej liczby surowców, w przeciwnym wypadku zostanie usunięta z mapy.
*Twierdza korzysta ze specjalnego systemu zwanego "Bitność".


Attacks from or to a stronghold use valor, which works similar to the "morale" system, even if the world configuration does not use this setting.  The Valor calculation affects the attacker's strength and is calculated when a command is sent from or to a stronghold. It is calculated based on the tribe/player points. Leaving or joining a tribe does '''not''' have an affect on Valor. The impact of Valor has a minimum value of 20% and a maximum value of 150%.


'''Bitność'''


'''Repairing Walls'''  
Ataki na lub z twierdzy używają parametru zwanego Bitność, który działa podobnie do systemu "morale" (jednak jest od niego niezależny, czyli występuje także na tych światach, na których morale jest nieaktywne). Bitność wpływa na siłę wojsk atakujących i jest obliczana w momencie wysyłania wojsk na lub z twierdzy. Kalkulacja opiera się na ilości punktów plemienia/gracza. Opuszczenie czy dołączenie do plemienia '''nie''' wpływa na Bitność. Wartość tego współczynnika mieści się w przedziale od 20% do 150%.


A stronghold's wall work just like the walls in any other village, but dukes and barons can only repair, not construct them. Walls can only be repaired up to the max level of the current stronghold level.
'''Naprawa muru'''


Mur twierdzy działa w ten sam sposób co w każdej normalnej wiosce, ale władze plemienia mogą go tylko naprawiać, a nie budować. Mur może być naprawiony tylko do maksymalnego poziomu dla danego poziomu twierdzy (p. tabelka powyżej).


'''Reducing the Stronghold Level'''  
'''Obniżanie poziomu twierdzy'''  


Attacking the HQ can lead to the stronghold level being reduced as they are directly connected. To determine the stronghold level the HQ has to be exactly the value for this level (rounded down). For example: If a stronghold level 8 (HQ level 24) is attacked and the HQ level is reduced to level 23, the stronghold level will be reduced to 7 and therefore the HQ level to 21. Thus the HQ can be reduced by 3 levels per attack but the stronghold level only by 1.
Poziom twierdzy można obniżyć poprzez atakowanie jej ratusza. Poziom twierdzy zależy bowiem od poziomu jej ratusza, po jego zaokrągleniu w dół. Na przykład: jeśli twierdza na poziomie 8 (z ratuszem na poziomie 24) zostanie zaatakowana i jej ratusz zostanie zburzony do poziomu 23, to poziom całej twierdzy zostanie obniżony do 7, a w konsekwencji ratusza do 21 (zgodnie z tabelką powyżej). Więc ostatecznie na skutek ataku poziom ratusza zostałby obniżony o 3, a całej twierdzy o 1.


[[Kategoria:Pomoc]]
[[Kategoria:Pomoc]]

Aktualna wersja na dzień 09:50, 7 maj 2019

Stronghold Artwork

Twierdza to funkcja gry wprowadzona w marcu 2019 (na Plemiona.pl debiutująca w maju 2019 na świecie 142), która oferuje plemieniu możliwość wspólnego wybudowania twierdzy. Dostarcza ona rozmaitych korzyści, wśród których najważniejszą jest opcja wysyłania ataków większych niż z normalnych wiosek. Budowa twierdzy jest kosztownym przedsięwzięciem i wymaga zespołowej pracy całego plemienia. Każdy członek plemienia może wnieść swój wkład do twierdzy ale tylko władze plemienia mogą nią zarządzać. Wrogie twierdze mogą być atakowane i niszczone, co przyniesie nagrody atakującemu plemieniu.

Budowa twierdzy

Władze plemienia na ekranie Plemię -> Twierdza muszą zdefiniować współrzędne, na których ma zostać zbudowana twierdza. Natychmiast po tym, konstrukcja ta staje się widoczna na mapie. Na tym etapie twierdza nie pełni jeszcze żadnej funkcji, wymaga jedynie surowców do jej wzniesienia. Wszyscy członkowie plemienia mogą wysyłać surowce ze swoich wiosek, aby pomóc w budowie twierdzy. Surowce wysłane do twierdzy nie mogą zostać odesłane z powrotem.

Jeśli wymagana liczba surowców nie zostanie dostarczona na czas, to cała konstrukcja zniknie z mapy a wszystkie nadesłane do niej surowce przepadają. Czas w jakim należy skompletować potrzebne surowce wynosi 72 godziny na świecie z prędkością 1 (i proporcjonalnie mniej na światach szybszych, czyli np. 36 godzin na świecie z prędkością 2). Wszystkie ataki wysyłane na plac budowy są zamieniane na odwiedziny, a następnie powracają do swoich macierzystych wiosek.

Rozbudowa twierdzy

Po ukończeniu 1 poziomu budowy twierdza jest gotowa do używania. Ale by uczynić ją silniejszą można ją rozbudować, aż do 10 poziomu. Rozbudowa ta także wymaga dostarczenia surowców, ale - w przeciwieństwie do wznoszenia 1 poziomu - może być wykonana w dowolnym czasie i nie musi zostać ukończona w żadnym określonym przedziale czasowym. Gdy rozbudowa zostanie ukończona, to wszystkie budynki twierdzy zostają zaktualizowane na nowy poziom (zgodnie z poniższą tabelką). Tak samo się dzieje, gdy poziom twierdzy zostanie obniżony. Koszty budowy/rozbudowy twierdzy są powiązane z liczbą wiosek posiadaną przez plemię.

Budynki wewnątrz twierdzy są uzależnione od poziomu twierdzy. Poza murem i ratuszem nie mogą zostać uszkodzone, a tylko mur może zostać naprawiony. Twierdza zawsze posiada "pierwszy kościół", nawet gdy kościoły są nieaktywne na danym świecie. Ale ten kościół nie posiada żadnego zasięgu oddziaływania, jego zakres obejmuje wyłącznie samą twierdzę.

Budynki twierdzy
Ikona Poziom Ratusz Mur Koszary Stajnia Warsztat Plac Kuźnia Kościół
Stronghold Construction Site 0 1 0 0 0 0 1 0 0
Stronghold Level 1+2 1 3 2 2 2 1 15 1
2 6 4 4 4 2


Stronghold Level 3+4 3 9 6 6 6 3


4 12 8 8 8 4


Stronghold Level 5+6 5 15 10 10 10 5


6 18 12 12 12 7


Stronghold Level 7+8 7 21 14 14 14 9


8 24 16 18 16 11


Stronghold Level 9+10 9 27 18 22 18 13


10 30 20 25 20 15



Bonusy twierdzy

Twierdza posiada następujące stałe bonusy:

  • Znacznie większa możliwa populacja niż w normalnych wioskach.
  • Dużo większa pojemność spichlerza. Jeśli ustawienia świata na to pozwalają, to znajdujące się w nim surowce mogą zostać zrabowane.
  • Bonus 100% do czasu rekrutacji jednostek w porównaniu do standardowych wiosek.
  • Każdy poziom twierdzy wydłuża czas trwania umiejętności plemienia o 10%, aż do poziomu 100%.

Obniżanie poziomu wrogiej twierdzy będzie skutkowało nagrodami dla plemienia w postaci:

  • Darmowych monet dla wszystkich członków plemienia. Ich liczba zależy od liczby wiosek wrogiego plemienia oraz poziomu atakowanej twierdzy.
  • Czasowego bonusu 100% do rekrutacji jednostek, jeżeli w wyniku ataku poziom wrogiej twierdzy został obniżony.

Atakowanie twierdzy

Atak na twierdzę przypomina atak na normalną wioskę, ale są tu trzy istotne różnice:

  • Przy atakowaniu twierdzy tylko mur lub ratusz mogą być celem maszyn oblężniczych.
  • Twierdza może zostać jedynie zniszczona (p. poniżej), ale nie podbita. Kiedy jej poziom osiągnie 0, to powraca do etapu placu budowy (tak jak podczas jej budowy) i wymaga ponownego dostarczenia wymaganej liczby surowców, w przeciwnym wypadku zostanie usunięta z mapy.
  • Twierdza korzysta ze specjalnego systemu zwanego "Bitność".


Bitność

Ataki na lub z twierdzy używają parametru zwanego Bitność, który działa podobnie do systemu "morale" (jednak jest od niego niezależny, czyli występuje także na tych światach, na których morale jest nieaktywne). Bitność wpływa na siłę wojsk atakujących i jest obliczana w momencie wysyłania wojsk na lub z twierdzy. Kalkulacja opiera się na ilości punktów plemienia/gracza. Opuszczenie czy dołączenie do plemienia nie wpływa na Bitność. Wartość tego współczynnika mieści się w przedziale od 20% do 150%.

Naprawa muru

Mur twierdzy działa w ten sam sposób co w każdej normalnej wiosce, ale władze plemienia mogą go tylko naprawiać, a nie budować. Mur może być naprawiony tylko do maksymalnego poziomu dla danego poziomu twierdzy (p. tabelka powyżej).

Obniżanie poziomu twierdzy

Poziom twierdzy można obniżyć poprzez atakowanie jej ratusza. Poziom twierdzy zależy bowiem od poziomu jej ratusza, po jego zaokrągleniu w dół. Na przykład: jeśli twierdza na poziomie 8 (z ratuszem na poziomie 24) zostanie zaatakowana i jej ratusz zostanie zburzony do poziomu 23, to poziom całej twierdzy zostanie obniżony do 7, a w konsekwencji ratusza do 21 (zgodnie z tabelką powyżej). Więc ostatecznie na skutek ataku poziom ratusza zostałby obniżony o 3, a całej twierdzy o 1.