Funkcje gry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 29 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Kategoria:Pomoc]]
=Mapa=
=Mapa=
wioski barbarzyńskie, wioski bonusowe z podziałem na stare światy w stylu 4.0 i ulepszone wioski na światach w stylu 5.0


Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.
Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.
Linia 8: Linia 7:


Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.  
Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.  
===Wioski barbarzyńskie===
Obok wiosek znajdujących się w posiadaniu graczy na mapie możesz zobaczyć szare osady. Są to wioski barbarzyńskie, które pojawiają się samoczynnie w miarę rozrostu świata, lub powstają po skasowaniu konta innego gracza, tudzież wybraniu opcji "zacznij od nowa" itp. Jednym zdaniem: są to głównie wioski porzucone przez innych graczy. Atakując taką wioskę morale zawsze będzie wynosiło 100%.
Na światach z [[Kościół|Kościołem]] od [https://forum.plemiona.pl/showthread.php?60294-Wersja-5-4 wersji 5.4] wioski barbarzyńskie walczą ze 100% wiarą.
===Osady koczowników===
Trzecim rodzajem wiosek widocznych na mapie są wioski bonusowe, tzw. osady koczowników. Na mapie widzisz je jako szare wioski z żółtą obwódką. Jak sama nazwa mówi, wioski te po ich przejęciu dają specjalne bonusy.
'''Wioski bonusowe występujące na światach w nowym stylu 4.0'''
* 10% szybsza produkcja drewna
* 10% szybsza produkcja gliny
* 10% szybsza produkcja żelaza
* 10% więcej ludności w zagrodzie
* 10% szybsze szkolenie w koszarach
* 10% szybsze szkolenie w stajni
* 50% szybsza produkcja w warsztacie
* 3% szybsza produkcja wszystkich surowców
'''Wioski bonusowe występujące na światach w nowych stylach  5.0 i 6.0'''
* 100% większa produkcja drewna
* 100% większa produkcja żelaza
* 100% większa produkcja gliny
* 30% większa produkcja surowców
* 50% większa pojemność spichlerza i handlarzy
* 10% więcej ludności
* 33% szybsza produkcja w warsztacie
* 33% szybsze szkolenie w stajni
* 33% szybsze szkolenie w koszarach


<gallery widths=100 heights=100 perrow=4>
<gallery widths=100 heights=100 perrow=4>
Linia 16: Linia 46:
</gallery>
</gallery>


==Rycerz i jego przedmioty==
==Funkcje Premium==
<p align="center">
 
OPIS działania
Po aktywowaniu Konta Premium mapa zostaje wzbogacona o kilka bardzo przydatnych opcji.
7.2.1.1. Flaga Baptysty
 
7.2.1.2. Halabarda szwajcarska
 
7.2.1.3. Wojowniczy topór Thorgarda
=== Mapa polityczna ===
7.2.1.4. Ogień olimpijski
 
7.2.1.5. Wielki Łuk Edwarda
 
7.2.1.6. Lanca Mieszka
Pierwszą z nich jest możliwość pokazania '''mapy politycznej'''. Jest to proste w obsłudze i użyteczne narzędzie, pozwalające określić granice wpływów plemion, lub granice tzw. frontu. Możemy ją dowolnie edytować przypisując różnym graczom oraz całym plemionom wybrane kolory. Domyślnie nasze wioski są żółte, wrogiego plemienia czerwone, sojuszników niebieski itp.
7.2.1.7. Wekiera Carlosa
Mapę polityczną można wyłączyć i włączyć w dowolnym momencie zaznaczając odpowiednie pole w opcjach wyświetlania.
7.2.1.8. Długi miecz Ulricha
 
7.2.1.9. Luneta Kalida
 
7.2.1.10. Berło Vasca
=== Planer ofensywny ===
7.2.1.11. Łuk refleksyjny Khana
 
Różnice w wersji gry 5.0
 
Kolejną funkcją dostępną w opcjach wyświetlania jest możliwość korzystania z '''planera ofensywnego'''. Jest to narzędzie, którego używać może jedynie osoba będąca administratorem plemienia. Po uruchomieniu go, pojawi się okno ze wszystkimi członkami plemienia,które umożliwi przypisaniu każdemu z nich koloru. Następnie administrator plemienia wybiera opcję Atak lub Fake, oraz gracza, któremu przypisze wioski. Następnie wybiera on cele ataków.
Tym sposobem można rozplanować niezwykle rozbudowany i dokładny atak za pomocą kilku kliknięć. Powstały w ten sposób plan można wygenerować (opcja "wygeneruj BB-Codes") i udostępnić współplemieńcom na forum wewnętrznym. Po zakończeniu pracy z nim, po kolejnym zalogowaniu w dalszym ciągu będziemy mogli korzystać z wprowadzonych danych i dowolnie je modyfikować uwzględniając różnorakie zmiany.
 
 
=== Wyskakujące okienka ===
 
 
W opcjach wyświetlania możemy również zdecydować o pokazywaniu '''wyskakujących okienek''' na mapie. Umożliwiają one wyświetlenie szczegółowych informacji o konkretnej wiosce wraz ze skierowaniem na nią kursora. O tym jakie informacje mają pokazywać się w takich okienkach możemy zdecydować klikając na strzałkę po prawej strony opcji zaznaczając interesujące nas detale.
 
==Nowe funkcje premium ( Monetisation Options)==
Nowe funkcje premium ( Monetisation Options)  to nowe funkcje dla [[Konto_Premium|Konta Premium]], po raz pierwszy wprowadzone na [http://pl61.plemiona.pl/stat.php?mode=settings świecie 61] . Umożliwiają zyskanie ulepszeń w zamian za punkty premium.  
 
===Typy Nowych Funkcji Premium===
 
* Obcięcie czasu budowy o połowę (10 Punktów Premium),
* Natychmiastowe ukończenie budowy - możliwe, jeżeli do końca pozostało 10 minut lub mniej (10 PP),
* Zmniejszenie kosztów budowy określonego poziomu budynku o 20% (30 PP),
* Dodatkowe 20% produkcji wybranego surowca przez 7 dni (40 PP),
* Handel z miejscowym kupcem w stosunku 1:1 (10 PP).
 
 
 
 
===Powód wprowadzenia===
Fragment wypowiedzi Opiekuna Projektu, cytat z  [https://forum.plemiona.pl/showthread.php?95604-Światy-60-i-61-oraz-nowe-funkcje-Premium Forum Ogólnego]:
<small><blockquote>Środki pozyskane z ich sprzedaży pozwolą spojrzeć z optymizmem w przyszłość gry. Plemiona od dłuższego czasu nie są właściwie w ogóle reklamowane. Dzieje się tak, ponieważ koszty reklamy online stale rosły w ciągu ostatnich kilku lat (do tego stopnia, że pomimo krótkotrwałego wznowienia kampanii reklamowej po lekkim zwiększeniu zysków dzięki MK i AF, musiała ona znów zostać zatrzymana), więc Plemiona, przynosząc relatywnie mały zysk, w porównaniu do konkurencji (a nawet innych gier InnoGames) nie mogły skutecznie się promować. Stało się więc jasne, że jest to droga, którą można było iść tylko do pewnego momentu.  
 
Naszych Graczy można podzielić na trzy grupy:
* Gracze, którzy nie chcą albo nie mogą wydawać pieniędzy (grający bez Premium, MK i AF).
* Gracze, którzy chcą wydawać małe kwoty na swoje hobby (korzystający z Premium, czasami też MK i AF).
* Gracze, którzy mogą i chcą wydawać większe kwoty na swoje hobby, by zyskać dzięki temu jak najwięcej (korzystający z Premium, MK i AF, gotowi również na większe wydatki).
 
 
W związku z tym, wydaje się całkiem sensowne otwieranie światów tylko ze zwykłymi opcjami Premium (dla członków grupy 1 i 2), oraz zarazem światów z szerszymi możliwościami w tym zakresie (dla grupy 3). Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia nie byłoby bowiem niczym uzasadnione powstrzymywanie Użytkowników przed opłacaniem dodatkowych możliwości Premium, jeżeli tylko chcą to robić. Pozostawiamy więc każdemu Graczowi możliwość swobodnego wyboru preferowanego typu rozgrywki.</blockquote></small>
 
=Rycerz i jego przedmioty=
 
Z chwilą pojawienia się stylu 3.0 do gry trafiła nowa jednostka- rycerz. Większe znaczenie zaczęła dopiero zyskiwać po wkroczeniu stylu 4.0. Od tego momentu rycerz może znajdować przedmioty, których posiadanie może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę (szczególnie w pierwszej fazie rozgrywki). Przedmioty przechowywane są w zbrojowni i tylko z tego miejsca, można wyposażyć w nie swojego rycerza.
<br><br>
 
[[Plik:Zbrojownia.png]]
<center>'''Zbrojownia'''</center>
 
<div class="TwoColumns">
<div class="ColumnLeft">
<h3>Flaga Baptysty</h3>
Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
[[Plik:Flagabaptysty.png]]
</div>
<div class="ColumnRight">
<h3>Halabarda szwajcarska</h3>
Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
[[Plik:Halabarda.png]]
</div></div>
<div class="TwoColumns">
<div class="ColumnLeft">
<h3>Wojowniczy topór Thorgarda</h3>
Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
[[Plik:Wojowniczy.png]]
</div>
<div class="ColumnRight">
<h3>Ogień olimpijski</h3>
Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%.
[[Plik:Ogien.png]]
</div></div>
<div class="TwoColumns">
<div class="ColumnLeft">
<h3>Lanca Mieszka</h3>
Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
[[Plik:Lanca.png]]
</div>
<div class="ColumnRight">
<h3>Wekiera Carlosa</h3>
Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%.
[[Plik:Wekiera.png|left]]
</div></div>
<div class="TwoColumns">
<div class="ColumnLeft">
<h3>Wielki Łuk Edwarda</h3>
Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
[[Plik:Wielkiluk.png]]
</div>
<div class="ColumnRight">
<h3>Długi miecz Ulricha</h3>
Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
[[Plik:Dlugimiecz.png]]
</div></div>
<div class="TwoColumns">
<div class="ColumnLeft">
<h3>Łuk refleksyjny Khana</h3>
Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
[[Plik:Lukrefleks.png]]
</div>
<div class="ColumnRight">
<h3>Luneta Kalida</h3>
Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską.
[[Plik:Luneta.png]]
</div></div>
<div class="TwoColumns">
<div class="ColumnLeft">
<h3>Berło Vasca</h3>
Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30.
[[Plik:Berlo.png]]
</div>
<div class="ColumnRight">
<h3>Różnice w wersji gry 5.0</h3>
* Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
* Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
* Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
* Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
Linia 36: Linia 172:
* Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.  
* Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.  
Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.
Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.
</div></div>


</p>
=Kościół/ Pierwszy kościół=
 
''Uwaga: Kościoły są dostępne tylko na niektórych światach gry.''


==Kościół/ Pierwszy kościół==
'''Pierwszy Kościół'''- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.  
'''Pierwszy Kościół'''- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.  


'''Kościół''' jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.  
'''Kościół''' jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.  


* Gdy wioska zostaje przejęta, kościół jest zniszczony.
* Gdy wioska w której jest kościół zostanie przejęta ulegnie on zniszczeniu a nowy właściciel będzie mógł go odbudować.
* Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
* Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
* Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
* Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
Linia 50: Linia 188:
* Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.
* Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.


==Zastępstwo/ urlop==
=Zastępstwo/ urlop=


[[Plik:zastepstwo.jpg|280px|thumb|left|Wysyłanie prośby o zastępstwo u siebie na koncie]]
[[Plik:zastepstwo.jpg|280px|thumb|left|Wysyłanie prośby o zastępstwo u siebie na koncie]]


Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. '''Osobie, której powierzasz konto, powinieneś ufać, ponieważ może ona wyrządzić w twoim koncie mnóstwo szkód'''. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.  
Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. '''Osobie której powierzasz konto powinieneś ufać ponieważ może ona wyrządzić na twoim koncie mnóstwo szkód'''. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.  


[[Plik:zast.jpg|280px|thumb|left|Przyjęcie zastępstwa od innego gracza]]
[[Plik:zast.jpg|280px|thumb|left|Przyjęcie zastępstwa od innego gracza]]
Linia 71: Linia 209:


Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.
Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.
=Flagi=
Flagi to nowy element gry wprowadzony wraz z wejściem wersji 8.5.
Ich rola polega na oferowaniu wiosce konkretnego bonusu. Do każdej wioski można przypisać jedną flagę - będzie ona mogła być zmieniona/usunięta po upływie 24 godzin.
Flagi będą miały określone poziomy, które będzie można rozwijać: 3 flagi tego samego typu o danym poziomie będzie można wymienić na 1 flagę wyższego poziomu. I tak do osiągnięcia maksymalnego - dziewiątego - poziomu.
'''Bonusy oferowane przez poszczególne typy flag wpływają na następujące parametry''':
*Produkcja  surowców
*Czas rekrutacji jednostek
*Siła ataku
*Siła obrony
*Zbilansowanie szczęścia
*Pojemność  zagrody
*Koszt  monety/paczki
*Pojemność  łupu
Posiadając flagę o określonym poziomie będzie można wymienić ją między członkami plemienia na inną flagę o tym samym poziomie.
'''Flagi będzie można zdobywać poprzez:'''
*Pokonując wrogie armie (na podobnej zasadzie jak w przypadku przedmiotów  rycerza)
*Wytworzenie  szlachcica
*Otrzymanie odznaczenia
*Wypełnienie niektórych zadań samouczka
*Zaproszenie przyjaciół
*Zakup pakietu flag (na wybranych światach)
Flagi nie będą przypisane do konkretnego świata! Jeśli zdobędzie się je na świecie X, to będzie można ich używać także na świecie Y, oczywiście grając za pomocą tego samego konta.
System flag nie będzie wprowadzony na żadnym z istniejących już światów - dotyczą one wyłącznie światów otwieranych w przyszłości (od świata 64)
=Inwentarz=
Inwentarz służy przede wszystkim do przechowywania nagród z eventów, lub otrzymanych od innych graczy prezentów. W przeciwieństwie do flag, zawartość inwentarza jest przypisana do konkretnego świata, to co posiadamy w nim na świecie X możemy użyć tylko na świecie X.
Aby przekazać zakupione za Punkty Premium Zalety, lub przechować w inwentarzu do późniejszego użycia, należy wejść w zakładkę '''Premium -> Subskrypcje''', wybrać wybraną Zaletę, a następnie zaznaczyć "Zachowaj na później".
Wybrana Zaleta ukaże się w inwentarzu, aby ją wykorzystać wystarczy po prostu kliknąć "użyj".
W inwentarzu również będzie czekać pakiet powitalny na każdym świecie do jakiego dołączysz. Dodaje ona w każdej wiosce surowce w ilości 10% pojemności Twojego spichlerza.
=Zablokowane żądania=
To nowa usługa, którą wprowadzamy w celu ochrony naszych serwerów. Jej celem jest poprawienie wydajności a co za tym idzie upłynnienie procesów związanych z przetwarzaniem danych.
[[Zablokowane żądania|link[click]]]
=Umiejętności plemienia=
==  Ogólne informacje ==
Z tą funkcją dołączenie do plemienia i pozostawanie w gronie jego członków jest nagradzane różnymi korzyściami, które pomagają kontu się rozwijać. Po dołączeniu do plemienia gracz będzie co tydzień otrzymywał punkty prestiżu a dodatkowe może zdobyć wykonując [[Zadania plemienne]].
Prestiż może być wykorzystany do aktywowania bonusów wzmacniających wioskę i/lub wojska a także może zostać przekazany plemieniu by odblokować dostęp do kolejnych bonusów, a także wzmocnić działanie tych obecnie dostępnych.
Funkcja umiejętności plemienia jest dostępna poprzez wybranie z menu głównego zakładki Plemię a następnie Poziom.
<br />
<br />
[[Plik:Zad_plem_1.JPG|600px|thumb|center]]
<br />
<br />
== Prestiż ==
[[Plik:Sssss.JPG|50px|center]]
Prestiż jest walutą, którą można użyć do aktywowania umiejętności lub przekazać ją plemieniu, by rozwijać jego poziom. Obecnie prestiż przyznawany jest raz na tydzień, zaś otrzymywana ilość uzależniona jest od czasu spędzonego w danym plemieniu - starzy członkowie otrzymywać będą więcej cotygodniowego prestiżu niż nowi.
Prestiż może być trzymany na koncie do późniejszego wykorzystania, jednak trzeba pamiętać, że wraz z opuszczeniem plemienia zostanie on utracony.
Prestiż można także otrzymać wykonując [[Zadania plemienne]].
== Umiejętności ==
Obecnie dostępnych jest 7 umiejętności do wyboru. Każda daje bonus do specyficznego aspektu w grze i może zostać aktywowane w zamian za określoną liczbę punktów prestiżu. Umiejętności są odblokowane poprzez osiągnięcie określonego poziomu plemienia, a wraz z rozwojem poziomu ich moc wzrasta. Umiejętności są aktywowane natychmiastowo i pokazywane po prawej stronie okna.
{|
|- bgcolor="#8D7654"
!Ikona
!Umiejętność
!Efekt
!Koszt
|-
|[[Plik:Zad_2.1.JPG|70px]]
|Przyjaźń
|Przychodzące wsparcie wysłane podczas trwania bonusu będzie podróżowało n% szybciej. Nie wpływa na wojska wysłane wcześniej (przed aktywowaniem).
|50 prestiżu
|-
|[[File:Zad_2.2.JPG|70px]]
|Szybkie farmienie
|Ataki wysłane na wioski barbarzyńskie będą podróżować n% szybciej.
|70 prestiżu
|-
|[[File:Zad_2.3.JPG|70px]]
|Nadgodziny
|Produkcja wszystkich surowców zwiększona o n%.
|100 prestiżu
|-
|[[File:Zad_2.4.JPG|70px]]
|Postęp techniczny
|Konstrukcja budynków jest przyspieszona o n%.
|100 prestiżu
|-
|[[File:Zad_2.5.JPG|70px]]
|Pobór
|Rekrutacja jednostek jest szybsza o n%.
|100 prestiżu
|-
|[[File:Zad_2.6.JPG|70px]]
|Awangarda
|Siła ataku topornika i lekkiej kawalerii zwiększona o n%.
|140 prestiżu
|-
|[[File:Zad_2.7.JPG|70px]]
|Gwardia królewska
|Siła obrony pikiniera i miecznika zwiększona o n%.
|140 prestiżu
|}
Każdy członek plemienia aktywuje umiejętności dla swojego konta i ma pełną dowolność, które z dostępnych bonusów chce aktywować. Licznik czasu oraz pasek postępu pokazują jak długo jeszcze będzie trwał dany bonus.
<br />
<br />
[[File:Nadgodziny.JPG|center]]
<br />
<br />
== Poziomy plemienia ==
Poziom plemienia decyduje o tym jakie umiejętności są odblokowane dla członków plemienia, oraz jaka jest wielkość ich bonusów. Aby zwiększyć poziom plemienia członkowie muszą wpłacać swoje punkty prestiżu, za pomocą których wzrasta doświadczenie plemienia (wskaźnik XP). Rośnie ono także dzięki bonusom zdobywanym przez wykonywanie zadań plemiennych.
Po osiągnięciu wymaganej liczby XP poziom plemienia wzrasta.
Wskaźnik XP plemienia nie może spać poniżej zera, jednak plemię może utracić posiadane XP gdy wyrzuca gracza z plemienia.
*Liczba XP traconego podczas wyrzucania gracza zależy od tego jak długo był on członkiem danego plemienia oraz od liczby aktualnych członków plemienia.
*Wyrzucenie nieaktywnego gracza (posiadającego czerwoną kropkę na liście członków plemienia) nie powoduje utraty XP.
*Liczba XP traconego przy wyrzuceniu danego gracza jest wyświetlana w okienku pop-up przy próbie wykonania takiej operacji.
*Na skutek utraty XP może dojść do spadku poziomu plemienia - wówczas część umiejętności może zostać ponownie zablokowanych, aż do czasu odzyskania wymaganego poziomu.
*Gracze opuszczający plemię nie powodują odjęcia XP plemiennego, ale tracą cały swój posiadany prestiż.
*W momencie rozwiązania plemienia wszyscy jego członkowie tracą cały swój prestiż.
<br />
<br />
<br />
<br />
=== Doświadczenie (XP) wymagane do oblokowania kolejnych poziomów zależy od limitu członków plemienia ===
{|class="wikitable" style="text-align: center;"
|- bgcolor="#8D7654"
!rowspan="2" | Poziom
!colspan="4" | Limit członków
|- bgcolor="#8D7654"
!10
!20
!30
!40+
|-
|1 || 0 || 0 || 0 || 0
|-
|2 || 100 || 200 || 300 || 400
|-
|3 || 246 || 492 || 739 || 985
|-
|4 || 417 || 834 || 1.251 || 1.668
|-
|5 || 606 || 1.213 || 1.819 || 2.425
|-
|6 || 810 || 1.621 || 2.431 || 3.241
|-
|7 || 1.027 || 2.054 || 3.081 || 4.108
|-
|8 || 1.255 || 2.510 || 3.765 || 5.020
|-
|9 || 1.493 || 2.986 || 4.479 || 5.971
|-
|10 || 1.740 || 3.480 || 5.220 || 6.959
|-
|11 || 1.995 || 3.991 || 5.986 || 7.981
|-
|12 || 2.258 || 4.517 || 6.775 || 9.034
|-
|13 || 2.529 || 5.058 || 7.587 || 10.116
|-
|14 || 2.806 || 5.612 || 8.419 || 11.225
|-
|15 || 3.090 || 6.180 || 9.270 || 12.360
|-
|16 || 3.380 || 6.760 || 10.140 || 13.520
|-
|17 || 3.676 || 7.352 || 11.028 || 14.703
|-
|18 || 3.977 || 7.955 || 11.932 || 15.909
|-
|19 || 4.284 || 8.568 || 12.852 || 17.136
|-
|20 || 4.596 || 9.192 || 13.788 || 18.384
|-
|'''Razem''' || '''40.285''' || '''80.575''' || '''120.862''' || '''161.145'''
|}
== Ekran umiejętności plemienia ==
[[File: Zad_plem_1...jpg|200px|thumb|center]]
{|
|- bgcolor="#8D7654"
!Numer
!Opis
|-
|1
|Obecny poziom plemienia
|-
|2
|Skrót nazwy plemienia
|-
|3
|Pasek postępu pokazujący obecny poziom XP oraz wymagany by osiągnąć kolejny poziom
|-
|4
|Przycisk do przekazania prestiżu plemieniu (i zwiększenia jego XP)
|-
|5
|Twój obecny prestiż
|-
|6
|Liczba punktów prestiżu jaką otrzymasz po zakończeniu odliczania czasu
|-
|7
|Czas pozostały na wykonanie obecnych [[Zadania plemienne|Zadań plemiennych]]
|-
|8
|Paski postępu gracza i plemienia w wykonywaniu obecnych zadań oraz aktualna nagroda za ich realizację
|-
|9
|Umiejętności (dostępne są podświetlone)
|-
|10
|Aktywne umiejętności
|}

Aktualna wersja na dzień 09:18, 26 cze 2017

Mapa

Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.

Mała mapa po prawej pokazuje wycinek aktualnego kontynentu, niestety z mniejszą ilością informacji niż na mapie po lewej stronie.

Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.

Wioski barbarzyńskie

Obok wiosek znajdujących się w posiadaniu graczy na mapie możesz zobaczyć szare osady. Są to wioski barbarzyńskie, które pojawiają się samoczynnie w miarę rozrostu świata, lub powstają po skasowaniu konta innego gracza, tudzież wybraniu opcji "zacznij od nowa" itp. Jednym zdaniem: są to głównie wioski porzucone przez innych graczy. Atakując taką wioskę morale zawsze będzie wynosiło 100%.

Na światach z Kościołem od wersji 5.4 wioski barbarzyńskie walczą ze 100% wiarą.

Osady koczowników

Trzecim rodzajem wiosek widocznych na mapie są wioski bonusowe, tzw. osady koczowników. Na mapie widzisz je jako szare wioski z żółtą obwódką. Jak sama nazwa mówi, wioski te po ich przejęciu dają specjalne bonusy.

Wioski bonusowe występujące na światach w nowym stylu 4.0

  • 10% szybsza produkcja drewna
  • 10% szybsza produkcja gliny
  • 10% szybsza produkcja żelaza
  • 10% więcej ludności w zagrodzie
  • 10% szybsze szkolenie w koszarach
  • 10% szybsze szkolenie w stajni
  • 50% szybsza produkcja w warsztacie
  • 3% szybsza produkcja wszystkich surowców


Wioski bonusowe występujące na światach w nowych stylach 5.0 i 6.0

  • 100% większa produkcja drewna
  • 100% większa produkcja żelaza
  • 100% większa produkcja gliny
  • 30% większa produkcja surowców
  • 50% większa pojemność spichlerza i handlarzy
  • 10% więcej ludności
  • 33% szybsza produkcja w warsztacie
  • 33% szybsze szkolenie w stajni
  • 33% szybsze szkolenie w koszarach


Funkcje Premium

Po aktywowaniu Konta Premium mapa zostaje wzbogacona o kilka bardzo przydatnych opcji.


Mapa polityczna

Pierwszą z nich jest możliwość pokazania mapy politycznej. Jest to proste w obsłudze i użyteczne narzędzie, pozwalające określić granice wpływów plemion, lub granice tzw. frontu. Możemy ją dowolnie edytować przypisując różnym graczom oraz całym plemionom wybrane kolory. Domyślnie nasze wioski są żółte, wrogiego plemienia czerwone, sojuszników niebieski itp. Mapę polityczną można wyłączyć i włączyć w dowolnym momencie zaznaczając odpowiednie pole w opcjach wyświetlania.


Planer ofensywny

Kolejną funkcją dostępną w opcjach wyświetlania jest możliwość korzystania z planera ofensywnego. Jest to narzędzie, którego używać może jedynie osoba będąca administratorem plemienia. Po uruchomieniu go, pojawi się okno ze wszystkimi członkami plemienia,które umożliwi przypisaniu każdemu z nich koloru. Następnie administrator plemienia wybiera opcję Atak lub Fake, oraz gracza, któremu przypisze wioski. Następnie wybiera on cele ataków. Tym sposobem można rozplanować niezwykle rozbudowany i dokładny atak za pomocą kilku kliknięć. Powstały w ten sposób plan można wygenerować (opcja "wygeneruj BB-Codes") i udostępnić współplemieńcom na forum wewnętrznym. Po zakończeniu pracy z nim, po kolejnym zalogowaniu w dalszym ciągu będziemy mogli korzystać z wprowadzonych danych i dowolnie je modyfikować uwzględniając różnorakie zmiany.


Wyskakujące okienka

W opcjach wyświetlania możemy również zdecydować o pokazywaniu wyskakujących okienek na mapie. Umożliwiają one wyświetlenie szczegółowych informacji o konkretnej wiosce wraz ze skierowaniem na nią kursora. O tym jakie informacje mają pokazywać się w takich okienkach możemy zdecydować klikając na strzałkę po prawej strony opcji zaznaczając interesujące nas detale.

Nowe funkcje premium ( Monetisation Options)

Nowe funkcje premium ( Monetisation Options) to nowe funkcje dla Konta Premium, po raz pierwszy wprowadzone na świecie 61 . Umożliwiają zyskanie ulepszeń w zamian za punkty premium.

Typy Nowych Funkcji Premium

  • Obcięcie czasu budowy o połowę (10 Punktów Premium),
  • Natychmiastowe ukończenie budowy - możliwe, jeżeli do końca pozostało 10 minut lub mniej (10 PP),
  • Zmniejszenie kosztów budowy określonego poziomu budynku o 20% (30 PP),
  • Dodatkowe 20% produkcji wybranego surowca przez 7 dni (40 PP),
  • Handel z miejscowym kupcem w stosunku 1:1 (10 PP).



Powód wprowadzenia

Fragment wypowiedzi Opiekuna Projektu, cytat z Forum Ogólnego:

Środki pozyskane z ich sprzedaży pozwolą spojrzeć z optymizmem w przyszłość gry. Plemiona od dłuższego czasu nie są właściwie w ogóle reklamowane. Dzieje się tak, ponieważ koszty reklamy online stale rosły w ciągu ostatnich kilku lat (do tego stopnia, że pomimo krótkotrwałego wznowienia kampanii reklamowej po lekkim zwiększeniu zysków dzięki MK i AF, musiała ona znów zostać zatrzymana), więc Plemiona, przynosząc relatywnie mały zysk, w porównaniu do konkurencji (a nawet innych gier InnoGames) nie mogły skutecznie się promować. Stało się więc jasne, że jest to droga, którą można było iść tylko do pewnego momentu.

Naszych Graczy można podzielić na trzy grupy:

  • Gracze, którzy nie chcą albo nie mogą wydawać pieniędzy (grający bez Premium, MK i AF).
  • Gracze, którzy chcą wydawać małe kwoty na swoje hobby (korzystający z Premium, czasami też MK i AF).
  • Gracze, którzy mogą i chcą wydawać większe kwoty na swoje hobby, by zyskać dzięki temu jak najwięcej (korzystający z Premium, MK i AF, gotowi również na większe wydatki).


W związku z tym, wydaje się całkiem sensowne otwieranie światów tylko ze zwykłymi opcjami Premium (dla członków grupy 1 i 2), oraz zarazem światów z szerszymi możliwościami w tym zakresie (dla grupy 3). Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia nie byłoby bowiem niczym uzasadnione powstrzymywanie Użytkowników przed opłacaniem dodatkowych możliwości Premium, jeżeli tylko chcą to robić. Pozostawiamy więc każdemu Graczowi możliwość swobodnego wyboru preferowanego typu rozgrywki.

Rycerz i jego przedmioty

Z chwilą pojawienia się stylu 3.0 do gry trafiła nowa jednostka- rycerz. Większe znaczenie zaczęła dopiero zyskiwać po wkroczeniu stylu 4.0. Od tego momentu rycerz może znajdować przedmioty, których posiadanie może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę (szczególnie w pierwszej fazie rozgrywki). Przedmioty przechowywane są w zbrojowni i tylko z tego miejsca, można wyposażyć w nie swojego rycerza.

Zbrojownia.png

Zbrojownia

Flaga Baptysty

Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Flagabaptysty.png

Halabarda szwajcarska

Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Halabarda.png

Wojowniczy topór Thorgarda

Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wojowniczy.png

Ogień olimpijski

Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%. Ogien.png

Lanca Mieszka

Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lanca.png

Wekiera Carlosa

Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%.

Wekiera.png

Wielki Łuk Edwarda

Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wielkiluk.png

Długi miecz Ulricha

Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Dlugimiecz.png

Łuk refleksyjny Khana

Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lukrefleks.png

Luneta Kalida

Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską. Luneta.png

Berło Vasca

Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Berlo.png

Różnice w wersji gry 5.0

  • Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
  • Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
  • Wekiera Carlosa - dodatkowo jeszcze mocniej niszczy Mur obronny w pierwszej fazie walki.
  • Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.

Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.

Kościół/ Pierwszy kościół

Uwaga: Kościoły są dostępne tylko na niektórych światach gry.

Pierwszy Kościół- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.

Kościół jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.

  • Gdy wioska w której jest kościół zostanie przejęta ulegnie on zniszczeniu a nowy właściciel będzie mógł go odbudować.
  • Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
  • Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
  • Jeśli wspierasz jakiegoś gracza, na Twoich żołnierzy mają wpływ jego kościoły.
  • Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.

Zastępstwo/ urlop

Wysyłanie prośby o zastępstwo u siebie na koncie

Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. Osobie której powierzasz konto powinieneś ufać ponieważ może ona wyrządzić na twoim koncie mnóstwo szkód. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.

Przyjęcie zastępstwa od innego gracza







Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.

Flagi

Flagi to nowy element gry wprowadzony wraz z wejściem wersji 8.5. Ich rola polega na oferowaniu wiosce konkretnego bonusu. Do każdej wioski można przypisać jedną flagę - będzie ona mogła być zmieniona/usunięta po upływie 24 godzin.

Flagi będą miały określone poziomy, które będzie można rozwijać: 3 flagi tego samego typu o danym poziomie będzie można wymienić na 1 flagę wyższego poziomu. I tak do osiągnięcia maksymalnego - dziewiątego - poziomu.

Bonusy oferowane przez poszczególne typy flag wpływają na następujące parametry:

  • Produkcja surowców
  • Czas rekrutacji jednostek
  • Siła ataku
  • Siła obrony
  • Zbilansowanie szczęścia
  • Pojemność zagrody
  • Koszt monety/paczki
  • Pojemność łupu

Posiadając flagę o określonym poziomie będzie można wymienić ją między członkami plemienia na inną flagę o tym samym poziomie.

Flagi będzie można zdobywać poprzez:

  • Pokonując wrogie armie (na podobnej zasadzie jak w przypadku przedmiotów rycerza)
  • Wytworzenie szlachcica
  • Otrzymanie odznaczenia
  • Wypełnienie niektórych zadań samouczka
  • Zaproszenie przyjaciół
  • Zakup pakietu flag (na wybranych światach)

Flagi nie będą przypisane do konkretnego świata! Jeśli zdobędzie się je na świecie X, to będzie można ich używać także na świecie Y, oczywiście grając za pomocą tego samego konta. System flag nie będzie wprowadzony na żadnym z istniejących już światów - dotyczą one wyłącznie światów otwieranych w przyszłości (od świata 64)

Inwentarz

Inwentarz służy przede wszystkim do przechowywania nagród z eventów, lub otrzymanych od innych graczy prezentów. W przeciwieństwie do flag, zawartość inwentarza jest przypisana do konkretnego świata, to co posiadamy w nim na świecie X możemy użyć tylko na świecie X. Aby przekazać zakupione za Punkty Premium Zalety, lub przechować w inwentarzu do późniejszego użycia, należy wejść w zakładkę Premium -> Subskrypcje, wybrać wybraną Zaletę, a następnie zaznaczyć "Zachowaj na później".

Wybrana Zaleta ukaże się w inwentarzu, aby ją wykorzystać wystarczy po prostu kliknąć "użyj".

W inwentarzu również będzie czekać pakiet powitalny na każdym świecie do jakiego dołączysz. Dodaje ona w każdej wiosce surowce w ilości 10% pojemności Twojego spichlerza.

Zablokowane żądania

To nowa usługa, którą wprowadzamy w celu ochrony naszych serwerów. Jej celem jest poprawienie wydajności a co za tym idzie upłynnienie procesów związanych z przetwarzaniem danych. link[click]

Umiejętności plemienia

Ogólne informacje

Z tą funkcją dołączenie do plemienia i pozostawanie w gronie jego członków jest nagradzane różnymi korzyściami, które pomagają kontu się rozwijać. Po dołączeniu do plemienia gracz będzie co tydzień otrzymywał punkty prestiżu a dodatkowe może zdobyć wykonując Zadania plemienne. Prestiż może być wykorzystany do aktywowania bonusów wzmacniających wioskę i/lub wojska a także może zostać przekazany plemieniu by odblokować dostęp do kolejnych bonusów, a także wzmocnić działanie tych obecnie dostępnych. Funkcja umiejętności plemienia jest dostępna poprzez wybranie z menu głównego zakładki Plemię a następnie Poziom.

Zad plem 1.JPG



Prestiż

Sssss.JPG

Prestiż jest walutą, którą można użyć do aktywowania umiejętności lub przekazać ją plemieniu, by rozwijać jego poziom. Obecnie prestiż przyznawany jest raz na tydzień, zaś otrzymywana ilość uzależniona jest od czasu spędzonego w danym plemieniu - starzy członkowie otrzymywać będą więcej cotygodniowego prestiżu niż nowi. Prestiż może być trzymany na koncie do późniejszego wykorzystania, jednak trzeba pamiętać, że wraz z opuszczeniem plemienia zostanie on utracony. Prestiż można także otrzymać wykonując Zadania plemienne.

Umiejętności

Obecnie dostępnych jest 7 umiejętności do wyboru. Każda daje bonus do specyficznego aspektu w grze i może zostać aktywowane w zamian za określoną liczbę punktów prestiżu. Umiejętności są odblokowane poprzez osiągnięcie określonego poziomu plemienia, a wraz z rozwojem poziomu ich moc wzrasta. Umiejętności są aktywowane natychmiastowo i pokazywane po prawej stronie okna.

Ikona Umiejętność Efekt Koszt
Zad 2.1.JPG Przyjaźń Przychodzące wsparcie wysłane podczas trwania bonusu będzie podróżowało n% szybciej. Nie wpływa na wojska wysłane wcześniej (przed aktywowaniem). 50 prestiżu
Zad 2.2.JPG Szybkie farmienie Ataki wysłane na wioski barbarzyńskie będą podróżować n% szybciej. 70 prestiżu
Zad 2.3.JPG Nadgodziny Produkcja wszystkich surowców zwiększona o n%. 100 prestiżu
Zad 2.4.JPG Postęp techniczny Konstrukcja budynków jest przyspieszona o n%. 100 prestiżu
Zad 2.5.JPG Pobór Rekrutacja jednostek jest szybsza o n%. 100 prestiżu
Zad 2.6.JPG Awangarda Siła ataku topornika i lekkiej kawalerii zwiększona o n%. 140 prestiżu
Zad 2.7.JPG Gwardia królewska Siła obrony pikiniera i miecznika zwiększona o n%. 140 prestiżu

Każdy członek plemienia aktywuje umiejętności dla swojego konta i ma pełną dowolność, które z dostępnych bonusów chce aktywować. Licznik czasu oraz pasek postępu pokazują jak długo jeszcze będzie trwał dany bonus.

Nadgodziny.JPG



Poziomy plemienia

Poziom plemienia decyduje o tym jakie umiejętności są odblokowane dla członków plemienia, oraz jaka jest wielkość ich bonusów. Aby zwiększyć poziom plemienia członkowie muszą wpłacać swoje punkty prestiżu, za pomocą których wzrasta doświadczenie plemienia (wskaźnik XP). Rośnie ono także dzięki bonusom zdobywanym przez wykonywanie zadań plemiennych. Po osiągnięciu wymaganej liczby XP poziom plemienia wzrasta. Wskaźnik XP plemienia nie może spać poniżej zera, jednak plemię może utracić posiadane XP gdy wyrzuca gracza z plemienia.

  • Liczba XP traconego podczas wyrzucania gracza zależy od tego jak długo był on członkiem danego plemienia oraz od liczby aktualnych członków plemienia.
  • Wyrzucenie nieaktywnego gracza (posiadającego czerwoną kropkę na liście członków plemienia) nie powoduje utraty XP.
  • Liczba XP traconego przy wyrzuceniu danego gracza jest wyświetlana w okienku pop-up przy próbie wykonania takiej operacji.
  • Na skutek utraty XP może dojść do spadku poziomu plemienia - wówczas część umiejętności może zostać ponownie zablokowanych, aż do czasu odzyskania wymaganego poziomu.
  • Gracze opuszczający plemię nie powodują odjęcia XP plemiennego, ale tracą cały swój posiadany prestiż.
  • W momencie rozwiązania plemienia wszyscy jego członkowie tracą cały swój prestiż.





Doświadczenie (XP) wymagane do oblokowania kolejnych poziomów zależy od limitu członków plemienia

Poziom Limit członków
10 20 30 40+
1 0 0 0 0
2 100 200 300 400
3 246 492 739 985
4 417 834 1.251 1.668
5 606 1.213 1.819 2.425
6 810 1.621 2.431 3.241
7 1.027 2.054 3.081 4.108
8 1.255 2.510 3.765 5.020
9 1.493 2.986 4.479 5.971
10 1.740 3.480 5.220 6.959
11 1.995 3.991 5.986 7.981
12 2.258 4.517 6.775 9.034
13 2.529 5.058 7.587 10.116
14 2.806 5.612 8.419 11.225
15 3.090 6.180 9.270 12.360
16 3.380 6.760 10.140 13.520
17 3.676 7.352 11.028 14.703
18 3.977 7.955 11.932 15.909
19 4.284 8.568 12.852 17.136
20 4.596 9.192 13.788 18.384
Razem 40.285 80.575 120.862 161.145

Ekran umiejętności plemienia

Zad plem 1...jpg
Numer Opis
1 Obecny poziom plemienia
2 Skrót nazwy plemienia
3 Pasek postępu pokazujący obecny poziom XP oraz wymagany by osiągnąć kolejny poziom
4 Przycisk do przekazania prestiżu plemieniu (i zwiększenia jego XP)
5 Twój obecny prestiż
6 Liczba punktów prestiżu jaką otrzymasz po zakończeniu odliczania czasu
7 Czas pozostały na wykonanie obecnych Zadań plemiennych
8 Paski postępu gracza i plemienia w wykonywaniu obecnych zadań oraz aktualna nagroda za ich realizację
9 Umiejętności (dostępne są podświetlone)
10 Aktywne umiejętności