Walka: ataki /obrona: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 37: Linia 37:


<h2> <span class="mw-headline" id="Szczęście">Szczęście</span></h2>
<h2> <span class="mw-headline" id="Szczęście">Szczęście</span></h2>
<p align="center">
<p>
 
'''Szczęście''' jest czynnikiem całkowicie przypadkowym działającym w Plemionach. W grze szczęście odgrywa szczególną role podczas bitew, czym większe tym mniej agresor straci żołnierzy. Mierzone jest w procentach od -25% do 25%. Szczęście niekoniecznie musi być po stronie agresora, lecz zawsze pokazywane jest w stosunku do niego (jeśli w raporcie mamy szczęście -10% oznacza  to, że agresor miał pecha).
[[Plik:Szczescie.PNG]]
</p>
</p>


<h2> <span class="mw-headline" id="Działanie katapult">Działanie katapult</span></h2>
<h2> <span class="mw-headline" id="Działanie katapult">Działanie katapult</span></h2>
<p align="center">
<p>
 
Katapulta jest jednostką oblężniczą produkowaną w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz  Schowka i  Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować  Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojsk.
</p>
</p>



Wersja z 15:15, 14 lut 2011

Raporty

Raporty są podstawowym źródłem informacji o wykonanych przez nas atakach, lub odpartych najazdach wroga. Aby aby je odczytać, kliknij menu Raporty na górze strony. Każdy raport jest opatrzony podstawowymi informacjami, takimi jak nick Agresora oraz obrońcy, nazwy wiosek uczestniczących w bitwie, oraz dokładna data i godzina przybycia ataku. Dodatkową informacją na liście raportów jest kolorowa kropka, informująca o wyniku ataku.

  • Kropka Niebieska (Blue.png) - Informuje o powodzeniu wysłanych zwiadowców
Przykładowy Raport
  • Kropka Zielona (Green.png) - Informuje o ataku, w którym nie zginął żaden z naszych żołnierzy
  • Kropka Żółta (Yellow.png) - Informuje o ataku, w którym zginęła część naszego wojska
  • Kropka czerwona (Red.png) - Inofrmuje o ataku, w którym zginęły wszystkie nasze jednostki


Kolejność zawartych informacji jest następująca:

  • Szczęście - Jest wartością losową i mieści się w przedziale od -25% do 25%
  • Morale - Twoi żołnierze mają swój honor. Morale są tym wyższe, im bardziej wioska przeciwnika jest punktowo zbliżona do naszej - jednocześnie nasze wojska walczą z większą siłą.
  • Liczba wojsk - tu poznamy dokładne dane na temat ilości wojsk wysłanych przez nas (jesli jestesmy Agresorem) oraz wojskach przeciwnika. Nie jesteśmy w stanie zobaczyć ilości wojsk obrońcy, jesli cała nasza armia polegnie w bitwie.
  • Informacje dodatkowe - czyli ilość zrabowanego łupu, zniszczonych budynków, itp.

Ostatnia część raportu to odsyłacze do jego publikacji, ponownego wysyłania wojsk na tę samą wioskę lub wprowadzenia wojsk do symulatora.

Morale

Morale 1.PNG

Morale to nic innego niż wola Twoich żołnierzy do walki z jednostkami przeciwnika. Liczba morale zależna jest od różnicy punktów pomiędzy Tobą a graczem, którego atakujesz. Morale nigdy nie będą niższe niż 30%. Jeśli liczba morale wynosi 47% oznacza to, iż Twoje wojsko zaatakuje z mocą na poziomie 47% pełnej siły ataku.

Liczba morale nie występuje w symulatorze. O jej poziomie dowiesz się przeprowadzając realny atak.

Obrona gruntowa

Mur obr gru.PNG

Każda wioska w Plemionach posiada swoją obronę podstawową. Oznacza to, iż pomimo braku wojsk, atakujące wojska przeciwnika mogę w niewielkiej części nie przeżyć bitwy. Obrona gruntowa wrasta wraz z poziomem rozbudowania Muru Obronnego.

Szczęście

Szczęście jest czynnikiem całkowicie przypadkowym działającym w Plemionach. W grze szczęście odgrywa szczególną role podczas bitew, czym większe tym mniej agresor straci żołnierzy. Mierzone jest w procentach od -25% do 25%. Szczęście niekoniecznie musi być po stronie agresora, lecz zawsze pokazywane jest w stosunku do niego (jeśli w raporcie mamy szczęście -10% oznacza to, że agresor miał pecha). Szczescie.PNG

Działanie katapult

Katapulta jest jednostką oblężniczą produkowaną w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojsk.

Symulator

Moduł snu

Reguła zagrody

Bonus nocny

Podbój wiosek

5.10.1.1. Jak podbić? 5.10.1.2. Rekrutacja szlachcica 5.10.1.3. Poparcie 5.10.1.4. Przejęto Twoja wioskę. Co teraz?