Funkcje gry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
mNie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 248: Linia 248:


W inwentarzu również będzie czekać pakiet powitalny na każdym świecie do jakiego dołączysz. Dodaje ona w każdej wiosce surowce w ilości 10% pojemności Twojego spichlerza.
W inwentarzu również będzie czekać pakiet powitalny na każdym świecie do jakiego dołączysz. Dodaje ona w każdej wiosce surowce w ilości 10% pojemności Twojego spichlerza.
= Zablokowane żądania =
10 kwietnia wprowadziliśmy nową usługę ochronną na naszych serwerach, która będzie blokować żądania jeśli wysyłane jest zbyt wiele zapytań do naszych serwerów. Zrobiliśmy to dlatego, ponieważ dzięki rozwojowi gry przez lata, Plemiona stały się coraz bardziej złożone ze względu na funkcje, które dodaliśmy. Rzeczy takie jak grupy dynamiczne i asystent farmera powodują, że trzeba przetwarzać duże ilości danych w tle, a więc wczytywanie trwa nieco dłużej niż w przypadku przeciętnych stron internetowych.
Ilekroć ładujecie stronę w grze albo wykonujecie inne działania, czy to oglądając rankingi, wysyłając wojska za pośrednictwem mapy, zmieniacie nazwy przychodzących ataków lub nazwy wsi, Wasza przeglądarka wysyła żądanie do naszych serwerów. Każdy świat ma wiele serwerów dostępnych na przetwarzanie Waszych żądań. Na każdym serwerze istnieje pewna liczba "pracowników", czekających niecierpliwie, aby obsłużyć żądania jak najszybciej po ich otrzymaniu. Gdy pracownik otrzymuje to zlecenie, jest w 100% skupiony na obsłużeniu tylko niego. Nie może w tym samym czasie obsłużyć kolejnego żądania innego gracza, dopóki nie skończy poprzedniego. Jeśli ładujesz coś, czego przetworzenie trwa trochę dłużej, np. bardzo skomplikowane grupy dynamiczne lub asystent farmera, gdy masz ponad 2000 raportów grabieży na koncie, wówczas pracownik jest zajęty tak długo, aż przetworzy wszystkie te dane.
Liczba dostępnych pracowników jest ograniczona. Musimy zmieniać ich ilość w zależności od popularności świata, jego wieku itd… Bez względu na wielkość świata, zawsze jest wystarczająco dużo pracowników, aby zapewnić, że twoja prośba jest wykonywana od razu, jeśli każdy z graczy gra normalnie.
Problemy zaczynają występować, gdy jedna osoba nagle zaczyna zużywać więcej zasobów niż powinna wysyłając duże ilości żądań równocześnie. Na przykład, jeśli używasz źle zaimplementowanego skryptu, który próbuje oznaczyć 1000 komend na raz. Oznacza to, że Twoja przeglądarka wysyła wszystkie 1000 żądań do naszych serwerów za jednym razem, tak szybko, jak przeglądarka i możliwości sieci mogą to zrobić. Przeciętny komputer nie jest w stanie wysyłać 1000 wniosków tak szybko, ale daje radę wysyłać 50-100 na sekundę. To oznacza, 50-100 pracowników na naszych serwerach zajętych właśnie tymi żądaniami. Żaden inny gracz nie może z nich korzystać. Zazwyczaj nie powoduje to problemów. Ale co się dzieje, gdy wielu graczy zaczyna postępować w ten sposób? Możemy w końcu doprowadzić do sytuacji, gdy nie ma żadnych wolnych pracowników, do przetworzenia "normalnych" żądań od każdego innego gracza.
To samo dzieje się w przypadku korzystania z dodatków do przeglądarek lub skryptów otwierających 200 nowych kart w tym samym czasie. To tworzy ogromną ilość żądań.
Jest teraz określenie dla takiej sytuacji: "'''odmowa usługi"'''. Gdy jedna osoba wysyła zbyt wiele żądań, przez co serwer ma mniej zasobów, aby zapewnić stabilną grę dla reszty świata.
Zatem jeśli widzisz komunikat w grze, że „''Twoje konto obecnie przetwarza operację. Prosimy spróbować ponownie''” oznacza to, że próbujesz wysyłać zbyt wiele żądań do serwera – musisz rozważyć, co robisz. Jeśli wcześniej otwarto 200 kart w ciągu jednej sekundy, powinieneś znaleźć sposób, aby zmniejszyć ten efekt. Jeśli masz skrypt do masowej zmiany nazw wiosek lub opisywania rzeczy, upewnij się, że jesteś przykładnym użytkownikiem i dodaj przerwę pomiędzy kolejnymi żądaniami. Jest to środek konieczny, aby zapewnić stabilną pracę serwera dla każdego. Jedna osoba lub jedna grupa graczy nie powinna móc utrudniać rozwoju innymi poprzez atakowanie serwera - nawet jeśli robią to nieświadomie.
Zabezpieczenie to chroni również przed problemami serwera kiedy ludzie świadomie starają się zaszkodzić naszym maszynom. Niestety, dzieje się tak częściej niż można by to sobie wyobrazić.
Do tej pory widzieliśmy, że ochrona ta dotknęła bardzo małą ilość graczy – rzędu 0,1%. Na przykład na najnowszym holenderskim świecie było tylko garść zablokowanych żądań, a były one takie:
*Nielegalne automatyczne wysyłane żądania do asystenta farmera.
*Użycie skryptu do masowego pobierania danych z mapy.
*Wysyłanie setek opisów ataków w ciągu jednej sekundy.
*Nielegalne automatycznie używanie wymiany funkcji Premium.

Wersja z 14:56, 13 kwi 2016

Mapa

Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.

Mała mapa po prawej pokazuje wycinek aktualnego kontynentu, niestety z mniejszą ilością informacji niż na mapie po lewej stronie.

Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.

Wioski barbarzyńskie

Obok wiosek znajdujących się w posiadaniu graczy na mapie możesz zobaczyć szare osady. Są to wioski barbarzyńskie, które pojawiają się samoczynnie w miarę rozrostu świata, lub powstają po skasowaniu konta innego gracza, tudzież wybraniu opcji "zacznij od nowa" itp. Jednym zdaniem: są to głównie wioski porzucone przez innych graczy. Atakując taką wioskę morale zawsze będzie wynosiło 100%.

Na światach z Kościołem od wersji 5.4 wioski barbarzyńskie walczą ze 100% wiarą.

Osady koczowników

Trzecim rodzajem wiosek widocznych na mapie są wioski bonusowe, tzw. osady koczowników. Na mapie widzisz je jako szare wioski z żółtą obwódką. Jak sama nazwa mówi, wioski te po ich przejęciu dają specjalne bonusy.

Wioski bonusowe występujące na światach w nowym stylu 4.0

  • 10% szybsza produkcja drewna
  • 10% szybsza produkcja gliny
  • 10% szybsza produkcja żelaza
  • 10% więcej ludności w zagrodzie
  • 10% szybsze szkolenie w koszarach
  • 10% szybsze szkolenie w stajni
  • 50% szybsza produkcja w warsztacie
  • 3% szybsza produkcja wszystkich surowców


Wioski bonusowe występujące na światach w nowych stylach 5.0 i 6.0

  • 100% większa produkcja drewna
  • 100% większa produkcja żelaza
  • 100% większa produkcja gliny
  • 30% większa produkcja surowców
  • 50% większa pojemność spichlerza i handlarzy
  • 10% więcej ludności
  • 33% szybsza produkcja w warsztacie
  • 33% szybsze szkolenie w stajni
  • 33% szybsze szkolenie w koszarach


Funkcje Premium

Po aktywowaniu Konta Premium mapa zostaje wzbogacona o kilka bardzo przydatnych opcji.


Mapa polityczna

Pierwszą z nich jest możliwość pokazania mapy politycznej. Jest to proste w obsłudze i użyteczne narzędzie, pozwalające określić granice wpływów plemion, lub granice tzw. frontu. Możemy ją dowolnie edytować przypisując różnym graczom oraz całym plemionom wybrane kolory. Domyślnie nasze wioski są żółte, wrogiego plemienia czerwone, sojuszników niebieski itp. Mapę polityczną można wyłączyć i włączyć w dowolnym momencie zaznaczając odpowiednie pole w opcjach wyświetlania.


Planer ofensywny

Kolejną funkcją dostępną w opcjach wyświetlania jest możliwość korzystania z planera ofensywnego. Jest to narzędzie, którego używać może jedynie osoba będąca administratorem plemienia. Po uruchomieniu go, pojawi się okno ze wszystkimi członkami plemienia,które umożliwi przypisaniu każdemu z nich koloru. Następnie administrator plemienia wybiera opcję Atak lub Fake, oraz gracza, któremu przypisze wioski. Następnie wybiera on cele ataków. Tym sposobem można rozplanować niezwykle rozbudowany i dokładny atak za pomocą kilku kliknięć. Powstały w ten sposób plan można wygenerować (opcja "wygeneruj BB-Codes") i udostępnić współplemieńcom na forum wewnętrznym. Po zakończeniu pracy z nim, po kolejnym zalogowaniu w dalszym ciągu będziemy mogli korzystać z wprowadzonych danych i dowolnie je modyfikować uwzględniając różnorakie zmiany.


Wyskakujące okienka

W opcjach wyświetlania możemy również zdecydować o pokazywaniu wyskakujących okienek na mapie. Umożliwiają one wyświetlenie szczegółowych informacji o konkretnej wiosce wraz ze skierowaniem na nią kursora. O tym jakie informacje mają pokazywać się w takich okienkach możemy zdecydować klikając na strzałkę po prawej strony opcji zaznaczając interesujące nas detale.

Nowe funkcje premium ( Monetisation Options)

Nowe funkcje premium ( Monetisation Options) to nowe funkcje dla Konta Premium, po raz pierwszy wprowadzone na świecie 61 . Umożliwiają zyskanie ulepszeń w zamian za punkty premium.

Typy Nowych Funkcji Premium

  • Obcięcie czasu budowy o połowę (10 Punktów Premium),
  • Natychmiastowe ukończenie budowy - możliwe, jeżeli do końca pozostało 10 minut lub mniej (10 PP),
  • Zmniejszenie kosztów budowy określonego poziomu budynku o 20% (30 PP),
  • Dodatkowe 20% produkcji wybranego surowca przez 7 dni (40 PP),
  • Handel z miejscowym kupcem w stosunku 1:1 (10 PP).



Powód wprowadzenia

Fragment wypowiedzi Opiekuna Projektu, cytat z Forum Ogólnego:

Środki pozyskane z ich sprzedaży pozwolą spojrzeć z optymizmem w przyszłość gry. Plemiona od dłuższego czasu nie są właściwie w ogóle reklamowane. Dzieje się tak, ponieważ koszty reklamy online stale rosły w ciągu ostatnich kilku lat (do tego stopnia, że pomimo krótkotrwałego wznowienia kampanii reklamowej po lekkim zwiększeniu zysków dzięki MK i AF, musiała ona znów zostać zatrzymana), więc Plemiona, przynosząc relatywnie mały zysk, w porównaniu do konkurencji (a nawet innych gier InnoGames) nie mogły skutecznie się promować. Stało się więc jasne, że jest to droga, którą można było iść tylko do pewnego momentu.

Naszych Graczy można podzielić na trzy grupy:

  • Gracze, którzy nie chcą albo nie mogą wydawać pieniędzy (grający bez Premium, MK i AF).
  • Gracze, którzy chcą wydawać małe kwoty na swoje hobby (korzystający z Premium, czasami też MK i AF).
  • Gracze, którzy mogą i chcą wydawać większe kwoty na swoje hobby, by zyskać dzięki temu jak najwięcej (korzystający z Premium, MK i AF, gotowi również na większe wydatki).


W związku z tym, wydaje się całkiem sensowne otwieranie światów tylko ze zwykłymi opcjami Premium (dla członków grupy 1 i 2), oraz zarazem światów z szerszymi możliwościami w tym zakresie (dla grupy 3). Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia nie byłoby bowiem niczym uzasadnione powstrzymywanie Użytkowników przed opłacaniem dodatkowych możliwości Premium, jeżeli tylko chcą to robić. Pozostawiamy więc każdemu Graczowi możliwość swobodnego wyboru preferowanego typu rozgrywki.

Rycerz i jego przedmioty

Z chwilą pojawienia się stylu 3.0 do gry trafiła nowa jednostka- rycerz. Większe znaczenie zaczęła dopiero zyskiwać po wkroczeniu stylu 4.0. Od tego momentu rycerz może znajdować przedmioty, których posiadanie może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę (szczególnie w pierwszej fazie rozgrywki). Przedmioty przechowywane są w zbrojowni i tylko z tego miejsca, można wyposażyć w nie swojego rycerza.

Zbrojownia.png

Zbrojownia

Flaga Baptysty

Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Flagabaptysty.png

Halabarda szwajcarska

Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Halabarda.png

Wojowniczy topór Thorgarda

Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wojowniczy.png

Ogień olimpijski

Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%. Ogien.png

Lanca Mieszka

Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lanca.png

Wekiera Carlosa

Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%.

Wekiera.png

Wielki Łuk Edwarda

Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wielkiluk.png

Długi miecz Ulricha

Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Dlugimiecz.png

Łuk refleksyjny Khana

Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lukrefleks.png

Luneta Kalida

Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską. Luneta.png

Berło Vasca

Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Berlo.png

Różnice w wersji gry 5.0

  • Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
  • Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
  • Wekiera Carlosa - dodatkowo jeszcze mocniej niszczy Mur obronny w pierwszej fazie walki.
  • Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.

Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.

Kościół/ Pierwszy kościół

Uwaga: Kościoły są dostępne tylko na niektórych światach gry.

Pierwszy Kościół- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.

Kościół jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.

  • Gdy wioska w której jest kościół zostanie przejęta ulegnie on zniszczeniu a nowy właściciel będzie mógł go odbudować.
  • Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
  • Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
  • Jeśli wspierasz jakiegoś gracza, na Twoich żołnierzy mają wpływ jego kościoły.
  • Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.

Zastępstwo/ urlop

Wysyłanie prośby o zastępstwo u siebie na koncie

Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. Osobie której powierzasz konto powinieneś ufać ponieważ może ona wyrządzić na twoim koncie mnóstwo szkód. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.

Przyjęcie zastępstwa od innego gracza







Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.

Flagi

Flagi to nowy element gry wprowadzony wraz z wejściem wersji 8.5. Ich rola polega na oferowaniu wiosce konkretnego bonusu. Do każdej wioski można przypisać jedną flagę - będzie ona mogła być zmieniona/usunięta po upływie 24 godzin.

Flagi będą miały określone poziomy, które będzie można rozwijać: 3 flagi tego samego typu o danym poziomie będzie można wymienić na 1 flagę wyższego poziomu. I tak do osiągnięcia maksymalnego - dziewiątego - poziomu.

Bonusy oferowane przez poszczególne typy flag wpływają na następujące parametry:

  • Produkcja surowców
  • Czas rekrutacji jednostek
  • Siła ataku
  • Siła obrony
  • Zbilansowanie szczęścia
  • Pojemność zagrody
  • Koszt monety/paczki
  • Pojemność łupu

Posiadając flagę o określonym poziomie będzie można wymienić ją między członkami plemienia na inną flagę o tym samym poziomie.

Flagi będzie można zdobywać poprzez:

  • Pokonując wrogie armie (na podobnej zasadzie jak w przypadku przedmiotów rycerza)
  • Wytworzenie szlachcica
  • Otrzymanie odznaczenia
  • Wypełnienie niektórych zadań samouczka
  • Zaproszenie przyjaciół
  • Zakup pakietu flag (na wybranych światach)

Flagi nie będą przypisane do konkretnego świata! Jeśli zdobędzie się je na świecie X, to będzie można ich używać także na świecie Y, oczywiście grając za pomocą tego samego konta. System flag nie będzie wprowadzony na żadnym z istniejących już światów - dotyczą one wyłącznie światów otwieranych w przyszłości (od świata 64)

Inwentarz

Inwentarz służy przede wszystkim do przechowywania nagród z eventów, lub otrzymanych od innych graczy prezentów. W przeciwieństwie do flag, zawartość inwentarza jest przypisana do konkretnego świata, to co posiadamy w nim na świecie X możemy użyć tylko na świecie X. Aby przekazać zakupione za Punkty Premium Zalety, lub przechować w inwentarzu do późniejszego użycia, należy wejść w zakładkę Premium -> Subskrypcje, wybrać wybraną Zaletę, a następnie zaznaczyć "Zachowaj na później".

Wybrana Zaleta ukaże się w inwentarzu, aby ją wykorzystać wystarczy po prostu kliknąć "użyj".

W inwentarzu również będzie czekać pakiet powitalny na każdym świecie do jakiego dołączysz. Dodaje ona w każdej wiosce surowce w ilości 10% pojemności Twojego spichlerza.

Zablokowane żądania

10 kwietnia wprowadziliśmy nową usługę ochronną na naszych serwerach, która będzie blokować żądania jeśli wysyłane jest zbyt wiele zapytań do naszych serwerów. Zrobiliśmy to dlatego, ponieważ dzięki rozwojowi gry przez lata, Plemiona stały się coraz bardziej złożone ze względu na funkcje, które dodaliśmy. Rzeczy takie jak grupy dynamiczne i asystent farmera powodują, że trzeba przetwarzać duże ilości danych w tle, a więc wczytywanie trwa nieco dłużej niż w przypadku przeciętnych stron internetowych.

Ilekroć ładujecie stronę w grze albo wykonujecie inne działania, czy to oglądając rankingi, wysyłając wojska za pośrednictwem mapy, zmieniacie nazwy przychodzących ataków lub nazwy wsi, Wasza przeglądarka wysyła żądanie do naszych serwerów. Każdy świat ma wiele serwerów dostępnych na przetwarzanie Waszych żądań. Na każdym serwerze istnieje pewna liczba "pracowników", czekających niecierpliwie, aby obsłużyć żądania jak najszybciej po ich otrzymaniu. Gdy pracownik otrzymuje to zlecenie, jest w 100% skupiony na obsłużeniu tylko niego. Nie może w tym samym czasie obsłużyć kolejnego żądania innego gracza, dopóki nie skończy poprzedniego. Jeśli ładujesz coś, czego przetworzenie trwa trochę dłużej, np. bardzo skomplikowane grupy dynamiczne lub asystent farmera, gdy masz ponad 2000 raportów grabieży na koncie, wówczas pracownik jest zajęty tak długo, aż przetworzy wszystkie te dane.

Liczba dostępnych pracowników jest ograniczona. Musimy zmieniać ich ilość w zależności od popularności świata, jego wieku itd… Bez względu na wielkość świata, zawsze jest wystarczająco dużo pracowników, aby zapewnić, że twoja prośba jest wykonywana od razu, jeśli każdy z graczy gra normalnie.

Problemy zaczynają występować, gdy jedna osoba nagle zaczyna zużywać więcej zasobów niż powinna wysyłając duże ilości żądań równocześnie. Na przykład, jeśli używasz źle zaimplementowanego skryptu, który próbuje oznaczyć 1000 komend na raz. Oznacza to, że Twoja przeglądarka wysyła wszystkie 1000 żądań do naszych serwerów za jednym razem, tak szybko, jak przeglądarka i możliwości sieci mogą to zrobić. Przeciętny komputer nie jest w stanie wysyłać 1000 wniosków tak szybko, ale daje radę wysyłać 50-100 na sekundę. To oznacza, 50-100 pracowników na naszych serwerach zajętych właśnie tymi żądaniami. Żaden inny gracz nie może z nich korzystać. Zazwyczaj nie powoduje to problemów. Ale co się dzieje, gdy wielu graczy zaczyna postępować w ten sposób? Możemy w końcu doprowadzić do sytuacji, gdy nie ma żadnych wolnych pracowników, do przetworzenia "normalnych" żądań od każdego innego gracza.

To samo dzieje się w przypadku korzystania z dodatków do przeglądarek lub skryptów otwierających 200 nowych kart w tym samym czasie. To tworzy ogromną ilość żądań.

Jest teraz określenie dla takiej sytuacji: "odmowa usługi". Gdy jedna osoba wysyła zbyt wiele żądań, przez co serwer ma mniej zasobów, aby zapewnić stabilną grę dla reszty świata.

Zatem jeśli widzisz komunikat w grze, że „Twoje konto obecnie przetwarza operację. Prosimy spróbować ponownie” oznacza to, że próbujesz wysyłać zbyt wiele żądań do serwera – musisz rozważyć, co robisz. Jeśli wcześniej otwarto 200 kart w ciągu jednej sekundy, powinieneś znaleźć sposób, aby zmniejszyć ten efekt. Jeśli masz skrypt do masowej zmiany nazw wiosek lub opisywania rzeczy, upewnij się, że jesteś przykładnym użytkownikiem i dodaj przerwę pomiędzy kolejnymi żądaniami. Jest to środek konieczny, aby zapewnić stabilną pracę serwera dla każdego. Jedna osoba lub jedna grupa graczy nie powinna móc utrudniać rozwoju innymi poprzez atakowanie serwera - nawet jeśli robią to nieświadomie.

Zabezpieczenie to chroni również przed problemami serwera kiedy ludzie świadomie starają się zaszkodzić naszym maszynom. Niestety, dzieje się tak częściej niż można by to sobie wyobrazić.

Do tej pory widzieliśmy, że ochrona ta dotknęła bardzo małą ilość graczy – rzędu 0,1%. Na przykład na najnowszym holenderskim świecie było tylko garść zablokowanych żądań, a były one takie:

  • Nielegalne automatyczne wysyłane żądania do asystenta farmera.
  • Użycie skryptu do masowego pobierania danych z mapy.
  • Wysyłanie setek opisów ataków w ciągu jednej sekundy.
  • Nielegalne automatycznie używanie wymiany funkcji Premium.