FAQ: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 3: Linia 3:
===Otrzymałem zaproszenie do plemienia. Jak mogę przyjąć/odrzucić zaproszenie?===
===Otrzymałem zaproszenie do plemienia. Jak mogę przyjąć/odrzucić zaproszenie?===


Klikasz w zakładkę "Plemię", na samym dole masz "Zaproszenia". Następnie wybierasz do jakiego plemienia chcesz dołączyć, a gdy się zdecydujesz klikasz na "Przyjmij", lub "odrzuć".
Klikasz w zakładkę "Plemię", na samym dole masz "Zaproszenia". Następnie wybierasz plemię, do którego chcesz dołączyć, a gdy się zdecydujesz klikasz na "Przyjmij", lub "Odrzuć".
===Jak założyć plemię?===
===Jak założyć plemię?===


GDY jesteś zalogowany w grze w panelu na górze masz zakładkę „plemię”. Tam wpisujesz nazwę plemienia, oraz skrót następnie klikasz na przycisk Utwórz.
Gdy jesteś zalogowany w grze, w panelu u góry ekranu masz zakładkę „Plemię”. Tam wpisujesz nazwę plemienia, oraz skrót, a następnie klikasz na przycisk "Utwórz".
===Chce zaprosić znajomego do plemienia. Jak to zrobić?===
===Chcę zaprosić znajomego do plemienia. Jak to zrobić?===


Musisz mieć odpowiednie prawa nadane przez założyciela lub administratora plemienia. Jeśli masz prawa wchodzisz w „plemię”, klikasz na "Zaproszenia", a następnie wpisujesz Nick. Istnieje druga opcja zapraszania. Wchodzisz na mapę, klikasz na wioskę(nie może być opuszczona) następnie na imię gracza i "Zaproś do plemienia".
Musisz mieć odpowiednie prawa nadane przez założyciela lub administratora plemienia. Jeśli już je masz wchodzisz w „Plemię”, klikasz na "Zaproszenia", a następnie wpisujesz Nick. Istnieje druga opcja zapraszania - wchodzisz na mapę, klikasz na wioskę (nie może być opuszczona) następnie na imię gracza i "Zaproś do plemienia".
===Jak anulować zaproszenie do plemienia?===
===Jak anulować zaproszenie do plemienia?===


Wchodzisz w zakładkę "zaproszenia", następnie klikasz na "cofnij" przy nicku gracza.
Wchodzisz w zakładkę "Zaproszenia", następnie klikasz na "Cofnij" przy nicku gracza.
===Inne plemiona mają godło. Jak je wstawić?===
===Inne plemiona mają godło. Jak je wstawić?===


Jeżeli posiadasz konto Premium wchodzisz w „plemię”, a następnie we „właściwości” i schodzisz na dół, gdzie jest tabelka wraz z przyciskiem „przeglądaj”. Jeśli sam nie posiadasz konta premium, a ktoś w twoim plemieniu je posiada możesz mu dać range administratora i poprosić żeby umieścił dane godło.
Jeżeli posiadasz konto Premium wchodzisz w „Plemię”, a następnie we „Właściwości” i klikasz w „Przeglądaj”. Jeśli sam nie posiadasz Konta Premium, a ktoś w twoim plemieniu je ma, możesz mianować go administratorem i poprosić, by wstawił dane godło.
===Jak nadać sobie i innym członkom plemienia rangi?===
===Jak nadać sobie i innym członkom plemienia rangi?===


Wchodzisz w członków plemienia i przy nazwie gracza masz białe kółeczko. Klikasz na kółeczko i następnie w (wybierz akcję…) „prawa i tytuły”. Gdy klikniesz „OK” otworzy Ci się nowa strona, zjeżdżasz na dół i masz „Tytuł w plemieniu” obok tego jest tabelka, w której wpisujesz rangę dla danego gracza i klikasz „OK”.
Wchodzisz w listę członków plemienia i przy nazwie gracza masz białe kółeczko. Klikasz na kółeczko i następnie w (wybierz akcję…) „prawa i tytuły”. Gdy klikniesz „OK” otworzy Ci się nowa strona, zjeżdżasz na dół i masz „Tytuł w plemieniu” obok tego jest tabelka, w której wpisujesz rangę dla danego gracza i klikasz „OK”.
===Nadałem rangę członkowi, lecz gracze z po za plemienia jej nie widzą. Czemu tak jest?===
===Nadałem komuś rangę, lecz gracze spoza plemienia jej nie widzą. Czemu tak jest?===


Gdy nadawałeś rangę danemu graczowi musiałeś odznaczyć „Tytuł widoczny na zewnątrz”. Nadaj jeszcze raz temu graczowi tytuł i zaznacz, aby było widoczne wszystkim z po za plemienia.
Gdy nadawałeś rangę danemu graczowi musiałeś odznaczyć „Tytuł widoczny na zewnątrz”. Nadaj jeszcze raz temu graczowi tytuł i zaznacz, aby było widoczne wszystkim spoza plemienia.
===Jak nadać prawa zapraszania oraz inne prawa danej osobie?===
===Jak nadać konkretne prawa danej osobie?===


Robisz to tak jak nadajesz tytuł, lecz np. przy funkcji "Zaproś" zaznaczasz kwadracik i na dole naciskasz OK.
Robisz to tak jak nadajesz tytuł, lecz np. przy konkretnych funkcjach zaznaczasz kwadracik i na dole naciskasz OK.
===Chcę wyrzucić gracza z plemienia. Jak to zrobić?===
===Chcę wyrzucić gracza z plemienia. Jak to zrobić?===


Robisz to podobnie jak nadanie tytułu czy funkcji danej osobie tylko na dole, gdy dajesz „wybierz akcję” klikasz na wyrzuć.
Robisz to podobnie jak nadanie tytułu czy funkcji danej osobie, ale na dole, gdy dajesz „wybierz akcję” klikasz na wyrzuć.
===Jak zmienić wewnętrzny opis plemienia?===
===Jak zmienić wewnętrzny opis plemienia?===


Wchodzisz w „Plemię” i automatycznie jesteś w przeglądzie. Pod tekstem wewnętrznym masz „Opracuj” klikasz i piszesz. Tylko administratorzy oraz założyciele plemienia mogą zmieniać ten tekst.
Wchodzisz w „Plemię” i automatycznie jesteś w przeglądzie. Pod tekstem wewnętrznym masz „Opracuj” - klikasz i piszesz. Tylko administratorzy oraz założyciele plemienia mogą zmieniać ten tekst.
===Jak zmienić tekst zewnętrzny tzw. opis plemienia?===
===Jak zmienić tekst zewnętrzny tzw. opis plemienia?===


Gdy jesteś w zakładce „plemię” na końcu masz „właściwości”. Pod tekstem klikasz na "opracuj", dodajesz opis, a następnie zatwierdzasz. Tylko założyciele i administratorzy oraz dyplomaci mogą zmieniać ten tekst.
Gdy jesteś w zakładce „Plemię” na końcu masz „Właściwości”. Pod tekstem klikasz na "Opracuj", dodajesz opis, a następnie zatwierdzasz. Tylko założyciele i administratorzy oraz dyplomaci mogą zmieniać ten tekst.
===Nie podoba mi się plemię, w którym jestem. Jak je opuścić?===
===Nie podoba mi się plemię, w którym jestem. Jak je opuścić?===


Gdy jesteś w przeglądzie plemienia nad tekstem wewnętrznym klikasz na "opuść plemię"
Gdy jesteś w przeglądzie plemienia nad tekstem wewnętrznym klikasz na "Opuść plemię"
===Jak rozwiązać plemię?===
===Jak rozwiązać plemię?===


Zakładka „Plemię” -> Właściwości i po lewej stronie masz "rozwiąż plemię".
Zakładka „Plemię”, następnie "Właściwości" i po lewej stronie masz "Rozwiąż plemię".
===Chce stworzyć nowe działy na forum plemiennym. Jak to zrobić?===
===Chce stworzyć nowe działy na forum plemiennym. Jak to zrobić?===


Wpierw musisz być założycielem i administratorem, lub być moderatorem forum wewnętrznego. Jeśli jesteś kimś z wymienionych wchodzisz na forum plemienia i na dole masz „opracuj forum”.
Najpierw musisz być założycielem, administratorem, moderatorem forum plemienia. Jeśli jesteś kimś z wyżej wymienionych, wchodzisz na forum plemienia i na dole masz „Opracuj forum”.
===Chcę zawrzeć sojusz/pakt o nieagresji z innym plemieniem. Jak mam to zrobić?===
===Chcę zawrzeć sojusz/pakt o nieagresji z innym plemieniem. Jak mam to zrobić?===


Wystarczy, że porozmawiasz z dyplomatą/założycielem innego plemienia, a on zgodzi się na sojusz/pakt.Jeśli zawarłeś sojusz, lub PON możesz odznaczyć ich kolorami na mapie wpisując nazwę plemienia i wybraną pozycję.
Wystarczy, że porozmawiasz z dyplomatą/założycielem innego plemienia, a on zgodzi się na sojusz/pakt.Jeśli zawarłeś z kimś sojusz lub pakt o nieagresji możesz odznaczyć go kolorami na mapie wpisując nazwę plemienia i wybraną pozycję.
===Zawarłem sojusz/pakt i chce, aby wioski sojusznika były innego koloru na mapie.===
===Zawarłem sojusz/pakt i chce, aby wioski sojusznika były innego koloru na mapie.===


Linia 51: Linia 51:
===Gdy dołączyłem do innego plemienia dostałem wiadomość powitalną. Jak mogę stworzyć taką wiadomość?===
===Gdy dołączyłem do innego plemienia dostałem wiadomość powitalną. Jak mogę stworzyć taką wiadomość?===


Zakładka „Plemię”, następnie „Powitanie” wpisujesz w białym polu tekst, jaki ma być wysyłany automatycznie do każdej osoby, która dołączy do plemienia. Gdy już napiszesz klikasz na „zmień”.
Zakładka „Plemię”, następnie „Powitanie” wpisujesz w białym polu tekst, jaki ma być wysyłany automatycznie do każdej osoby, która dołączy do plemienia. Gdy już napiszesz klikasz na „Zmień”.
===Jak wysłać wiadomość grupową?===
===Jak wysłać wiadomość grupową?===


Aby wysłać wiadomość grupową dla członków plemienia trzeba posiadać odpowiednie prawa. Gdy już takie prawa posiadamy wchodzimy we "wiadomości", tam klikamy na napis "nowa wiadomość". Jako odbiorcę naszej wiadomości wybieramy "plemię", następnie wybieramy do jakich członków plemienia ta wiadomość ma dotrzeć.
Aby wysłać wiadomość grupową dla członków plemienia trzeba posiadać odpowiednie prawa. Gdy już takie prawa posiadamy wchodzimy w "Wiadomości", tam klikamy na napis "Nowa wiadomość". Jako odbiorcę naszej wiadomości wybieramy "Plemię", następnie wybieramy do których członków plemienia ta wiadomość ma dotrzeć.


=WOJSKO=
=WOJSKO=
Linia 61: Linia 61:
Istnieją dwa sposoby
Istnieją dwa sposoby


* Wchodzisz na plac i wpisujesz liczbę danych jednostek, które chcesz posłać. Następnie w 2 tabelkach o białym tle wpisujesz współrzędne (xxx|yyy), po wykonaniu tej czynności wybierasz Napad lub Pomoc.
* Wchodzisz na plac i wpisujesz liczbę danych jednostek, które chcesz posłać. Następnie w dwóch tabelkach o białym tle wpisujesz współrzędne (xxx|yyy), po wykonaniu tej czynności wybierasz Napad lub Pomoc.
* Wchodzisz na mapę następnie klikasz na wioskę, do której chcesz posłać wojsko i klikasz „ » wyślij wojska”. Wyświetli Ci się plac, w którym wpisujesz liczby jednostek, jakie chcesz posłać i klikasz Napad bądź Pomoc.  
* Wchodzisz na mapę następnie klikasz na wioskę, do której chcesz posłać wojsko i klikasz „Wyślij wojska”. Wyświetli Ci się plac, w którym wpisujesz liczby jednostek, jakie chcesz posłać i klikasz Napad bądź Pomoc.  


===Wysłałem atak w złe miejsce i chciałbym zawrócić wojsko. Czy jest to możliwe? I jak mam to zrobić ?===
===Wysłałem atak w złe miejsce i chciałbym zawrócić wojsko. Czy jest to możliwe? I jak mam to zrobić ?===


Jest to możliwe. Jednak atak może być przerwany do 10 minut od wysłania. Jeśli chcesz cofnąć wojsko wchodzisz w plac i na dole masz Ruchy wojska przy danym ataku po prawej stronie masz przerwij. Wojsko nie wróci od razu, ponieważ przebyło pewien dystans nawet, jeśli to było 10 sekund musisz odczekać ten czas.
Jest to możliwe. Jednak atak może być przerwany do 10 minut od wysłania. Jeśli chcesz cofnąć wojsko wchodzisz w plac i na dole masz "Ruchy wojska", a przy danym ataku po prawej stronie masz "Przerwij". Wojsko nie wróci od razu, ponieważ przebyło pewien dystans, więc nawet jeśli to było 10 sekund musisz odczekać ten czas.
===Mój atak jest opóźniony. Co robić? Czy bitwa się rozegrała ?===
===Mój atak jest opóźniony. Co robić? Czy bitwa się rozegrała ?===


Linia 72: Linia 72:
===Jak mogę zobaczyć, że jestem atakowany?===
===Jak mogę zobaczyć, że jestem atakowany?===


Ujrzysz taki obrazeczek w prawym górnym rogu obok miejsca w zagrodzie.
W prawym górnym rogu, obok ilości miejsca w zagrodzie pojawi się symbol dwóch skrzyżowanych mieczy i liczba ataków w nawiasie.
===Otrzymałem/wysłałem wsparcie i chce je cofnąć. Jak mam to zrobić?===
===Otrzymałem/wysłałem wsparcie i chcę je cofnąć. Jak mam to zrobić?===


Wchodzisz na plac następnie w wojsko (znajdziesz to w panelu placu na lewo) i klikasz odwołaj lub wszystkie.
Wchodzisz na Plac, następnie w Wojsko (znajdziesz je w panelu Placu, po lewo) i klikasz Odwołaj (tu masz możliwość wybrania jednostek, które odwołujesz) lub Wszystkie.
===Jestem atakowany i nie mam, co zrobić z surowcami. Czy jeśli wystawie je na rynku to agresor mi ich nie zabierze?===
===Jestem atakowany i nie mam, co zrobić z surowcami. Czy jeśli wystawie je na rynku to agresor mi ich nie zabierze?===


Surowce na rynku są widziane przez agresora i mogą zostać zrabowane. Jedynie schowek może przechować surowce, których agresor nie widzi i nie może ich splądrować.
Surowce na rynku są widziane przez agresora i mogą zostać zrabowane. Jedynie schowek może przechować surowce, których agresor nie widzi i nie może ich splądrować.
===Posłałem x pikinierów do wioski, w której nie ma wojska, lecz większość mi zginęła. Czemu tak się stało?===
===Posłałem x pikinierów do wioski, w której nie ma wojska, lecz większość zginęła. Czemu tak się stało?===


Pikinierzy mają słabą siłę ataku. Odpowiedzialne za zginięcie pikinierów może być kilka rzeczy:
Pikinierzy mają słabą siłę ataku. Odpowiedzialne za zginięcie pikinierów może być kilka rzeczy:
Linia 90: Linia 90:
===Chcę zniszczyć w innej wiosce budynek katapultami. Jak wybrać budynek do zniszczenia?===
===Chcę zniszczyć w innej wiosce budynek katapultami. Jak wybrać budynek do zniszczenia?===


Gdy posyłamy wojsko do ataku wraz z katapultami zanim poślemy mamy do wyboru budynki do zniszczenia.
Gdy posyłamy wojsko do ataku wraz z katapultami, mamy możliwość wyboru budynku do zniszczenia.
===Bardzo chciałbym zniszczyć sąsiadowi schowek, lecz nie ma go na liście budynków. Czy mogę go zniszczyć?===
===Bardzo chciałbym zniszczyć sąsiadowi schowek, lecz nie ma go na liście budynków. Czy mogę go zniszczyć?===


Linia 96: Linia 96:
===Czy taranom wydaje się polecenie do zniszczenia muru jak katapultom?===
===Czy taranom wydaje się polecenie do zniszczenia muru jak katapultom?===


Tarany mogą tylko niszczyć mur i atakują go domyślnie.
Tarany mogą niszczyć tylko mur i atakują go domyślnie.
===Jestem atakowany szlachcicem przez gracza x. Gdy jego wojsko wracało do wioski zniszczyłem mu pałac katapultami. Czy szlachcic mu zginął i czy może dalej mnie nim atakować?===
===Jestem atakowany szlachcicem przez gracza x. Gdy jego wojsko wracało do wioski zniszczyłem mu pałac katapultami. Czy szlachcic mu zginął i czy może dalej mnie nim atakować?===


Szlachcic żyje i może Cię nim atakować.
Szlachcic żyje i może Cię nim atakować.
===Mam zbadanych zwiadowców na 3 poziom, lecz pokazali mi tylko stan surowców przeciwnika. Czemu tak się stało ?===
===Mam zbadanych zwiadowców na 3 poziom, lecz pokazali mi tylko stan surowców przeciwnika. Czemu tak się stało?===


Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców.
Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców.
Linia 109: Linia 109:




===Zaatakowałem gracza x i przegrałem, pomimo iż moje wojsko w symulatorze wykazało, że da sobie rade===
===Zaatakowałem gracza x i przegrałem, pomimo iż moje wojsko w symulatorze wykazało, że da sobie radę.===


Może to być przyczyna 5 rzeczy:
Może to być przyczyna pięciu rzeczy:


* Bonus nocny
* Bonus nocny
* Morale
* Morale
* Szczęście tzn. pech dla agresora.
* Szczęście (pech) dla agresora.
* Wysoki poziom muru obrońcy.
* Wysoki poziom muru obrońcy.
* Obrońca miał zbadane jednostki na wyższy poziom (1-2,10 oraz 15 świat).  
* Obrońca miał zbadane jednostki na wyższym poziomie.  


===Czy morale liczą się od punktów wioski, z której atakuje?===
===Czy morale liczą się od punktów wioski, z której atakuję?===


Nie, morale liczy się w zależności od stosunku ogólnej liczby punktów agresora i obrońcy, nie od punktów poszczególnych wiosek.
Nie, morale liczy się w zależności od stosunku ogólnej liczby punktów agresora i obrońcy, nie od punktów poszczególnych wiosek.
===Jak przejąć inną wioskę?===
===Jak przejąć inną wioskę?===


By przejąć inna wioskę trzeba posiadać pałac, w którym rekrutujemy szlachcica (grubasa) i wysyłamy go na wioskę, którą chcemy przejąć. Szlachcic zabiera od 20 do 35 poparcia. Wioska ma domyślnie 100 poparcia, które po ataku regeneruje się co określony czas, w zależności od prędkości świata. Na światach o prędkości 1 jest to 1 punkt na godzinę. Wioska stanie się nasza gdy poparcie spadnie do 0 lub niżej.
By przejąć inna wioskę trzeba posiadać pałac, w którym rekrutujemy szlachcica i wysyłamy go na wioskę, którą chcemy przejąć. Szlachcic zbija od 20 do 35 poparcia. Wioska ma domyślnie 100 poparcia, które po ataku regeneruje się co określony czas, w zależności od prędkości świata. Na światach o prędkości 1 jest to 1 punkt na godzinę. Wioska stanie się nasza gdy poparcie spadnie do 0 lub niżej.


=FORUM=
=FORUM=
===Jak zarejestrować się na forum?===
===Jak zarejestrować się na forum?===


Aby zarejestrować się na forum należy kliknąć w słowo "rejestrując się":  
Aby zarejestrować się na forum należy kliknąć w słowa "rejestrując się":  


[[PLIK:Forum1.jpg]]
[[PLIK:Forum1.jpg]]
Linia 252: Linia 252:
Kiedy ankieta jest już gotowa akceptujemy: „submit new poll“ i ukazuje nam się post (temat) z dołączoną sondą.
Kiedy ankieta jest już gotowa akceptujemy: „submit new poll“ i ukazuje nam się post (temat) z dołączoną sondą.


Ten poradnik będzie aktualizowany w miarę powstawania nowych problemów.
=INNE=
=== Po jakim czasie usuwane są raporty / wiadomości / pozostałe logi ?===
* Wiadomości (niebędące w archiwum) usuwane są po '''28 dniach'''
* Raporty (niebędące w archiwum) - niepubliczne - '''po 7 dniach''' LUB według wzoru, jeśli gracz posiada więcej niż sto: 100 + (liczba wiosek x 10 ) - najpierw skasowane zostaną najstarsze aż do uzyskania limitu
Raporty można przenieść do archiwum (automatycznie ustawiony jest czas przechowywania do '''3 miesięcy''' - okres ten można wydłużyć w ustawieniach do maksymalnie '''24)'''
* Gracz zostaje skasowany ( jego wioski stają się barbarzyńskimi, "szarzeje") po '''14 dniach''' nieaktywności - jeśli nie posiada aktywnego Konta Premium
* Logi planera podbojów kasowane są po '''5 dniach'''


=IRC=


IRC (ang. Internet Relay Chat) jest to jedna z najstarszych usług sieciowych umożliwiających rozmowę publiczną, jak również prywatną. Rozmowy w sieci IRC odbywają się na tzw. kanałach.


===Korzystanie z IRC'a===
~ Ten poradnik będzie aktualizowany w miarę powstawania nowych problemów ~
 
Aby skorzystać z IRC-a, należy pobrać z sieci program - klient IRC dla używanego przez siebie systemu operacyjnego, następnie to oprogramowanie trzeba skonfigurować, podając adres najbliższego serwera IRC z sieci, z której zamierza się korzystać, oraz pseudonim pod jakim się chce być widocznym. Po połączeniu się z serwerem należy wybrać konkretny kanał. Nazwy kanałów zazwyczaj zaczynają się od znaku "#" (np. #plemiona), choć istnieją też kanały o innych właściwościach niż "#" z nazwami zaczynającymi się od znaków "!", "&" czy "+". Wejście na kanał odbywa się zwykle poprzez komendę /join #nazwa_kanału. Lista kanałów jest dostępna przez komendę "/list". Należy się nią jednak ostrożnie posługiwać, gdyż w większych sieciach występują tysiące kanałów. Próby ściągnięcia ich pełnej listy kończą się zazwyczaj odcięciem od serwera. Istnieją też liczne bramki IRC umożliwiające korzystanie z tej usługi przez strony WWW, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Mają one jednak zwykle dużo mniejszą funkcjonalność od dedykowanych programów do IRC.
===Operatorzy, boty, splity i lagi===
 
Oprócz tworzenia kanałów i rozmawiania w czasie rzeczywistym, protokół IRC umożliwia także przesyłanie plików do wybranych osób i daje szereg narzędzi pozwalających administrować kanałami. Osoba, która założy dany kanał uzyskuje na nim automatycznie prawa operatora (w skrócie op). Daje jej to możliwość zamykania ust (blokowania możliwości wysyłania komunikatów na kanał) a nawet wyrzucania (kick) i blokowania możliwości wejścia (ban) wybranym osobom. Operator może też nadawać prawa operatora innym użytkownikom, zrównując ich tym samym w prawach z sobą.
 
Na kanałach działających stale porządku czasem pilnują wyspecjalizowane programy, działające jak zwykłe klienty IRC (udające zwykłych użytkowników). Wykonują one automatycznie rozmaite funkcje porządkowe (np. wyrzucanie za wulgaryzmy). Programy te zwane są botami. Na wielu popularnych kanałach dochodzi często do rodzaju przepychanek między skłóconymi operatorami i właścicielami grup botów (tzw. botnetów), zwanych wojnami opowymi.
 
IRC cierpi też na dwie inne przypadłości - splity i lagi. Split to czasowe zerwanie łączności między serwerami. Lag zaś to spowolnienie pracy całej sieci które powoduje, że komunikaty wysyłane przez użytkowników pojawią się u innych użytkowników dopiero po długim czasie i w niewłaściwej kolejności.
 
Wszystkie te niedoskonałości tworzą rodzaj folkloru, a stali użytkownicy IRC-a tolerują je albo nawet lubią.
===Programy===
 
* AdiIRC - Klient IRC napisany w C#
* Konversation - Klient IRC dla środowiska KDE
* AmIRC - Najpopularniejszy klient IRC-a pod systemy AmigaOS
* ChatZilla - Wieloplatformowy klient, dodatek do Mozilla Firefox
* irssi - Najpopularniejszy klient IRC-a pod systemy Uniksowe
* Miranda IM (z odpowiednią wtyczką)
* mIRC - Najpopularniejszy klient IRC-a pod Microsoft Windows
* Opera - Przeglądarka Internetowa dostępna na wielu systemach operacyjnych
* XChat - Inny popularny klient dostępny na wielu systemach operacyjnych
* Pidgin - komunikator wieloprotokołowy obsługujący także IRC
* KVIrc - Wieloplatformowy klient IRC
* IRcap - Znany program do IRCa pod Windows.
* UPP - pod Windows'a.
* mIRGGI - Klient IRC pod platformę Symbian.
 
=IRC Plemion=
===Kanały===
 
* kanał Plemion: #plemiona
* kanał Supportu: #plemiona.support
* kanał Plemiona-Wiki: #plemiona.wiki
 
Dostępne są dwie metody połączenia z kanałami Plemion. Pierwszy z nich to wejście przez specjalną stronę internetową, zaś drugi to wejście na kanał poprzez specjalny program mIRC. Przed wejściem warto zapoznać się z obowiązującymi tam zasadami.
===Metoda pierwsza (przez stronę)===
 
Aby wejść na nasz chat przez stronę należy wejść na [http://webchat.quakenet.org/?channels=plemiona&uio=Mj10cnVlJjk9dHJ1ZSYxMT00MQa2| stronę webchatu]. Teraz wystarczy wpisać wybrany nick i podłączyć się.
 
Szczegółowe informacje na temat czatu: [http://forum.plemiona.pl/showthread.php?t=26024| Kompendium wiedzy o IRC]
===Metoda druga (przez klienta)===
 
Drugim sposobem jest połączenie poprzez program mIRC, dostępny [http://www.mirc.com/get.html| tutaj].
 
===Regulamin===
Zasady obowiązujące na kanale #plemiona w sieci Quakenet (czyli na czacie gry)
====Regulamin IRC na kanale #plemiona w sieci Quakenet (czyli na czacie gry)====
 
1. Zakazany jest spam, flood.
<br>2. Zabronione są propagowanie rasizmu, treści faszystowskich oraz innych niezgodnych z polskim prawem.
<br>3. Na kanale obowiązuje regulamin gry.
<br>4. Surowo zabronione są wszelkie wulgaryzmy (nawet ocenzurowane) oraz obrażanie innych i siebie.
<br>5. Aby rozmawiać z członkami administracji na priv, należy wcześniej poprosić o zgodę.
<br>6. Zakazane jest poruszanie tematów nieodpowiednich dla osób poniżej 15 roku życia.
<br>7. Zakaz pisania WIELKIMI bądź PrZeMiEnNyMi literami.
<br>8. Nie wolno nadużywać komend /me oraz /slap.
<br>9. Zakaz handlowania i zebrania o surowce czy tez pomoc militarna.
<br>10. Zakaz zmiany nicka na helper, Q-bot, user.
<br>11. Zakaz zamieszczania linków referencyjnych.
<br>12. Zakaz wszelkiego rodzaju zabaw z botem pilnującym kanału, np. nadużywania komendy ?zasady
<br>13. Zakaz nadmiernego 'wkręcania' użytkowników.
<br>14. Zakaz podszywania się pod innych graczy, należny przebywać pod nickiem z gry. Jeśli posiadasz kilka kont, wybierz tylko jeden z nicków, jeśli nie grasz w Plemiona, wybierz jeden nick, pod którym będziesz przebywał na kanale. Dopuszczalne sa przyrostki, np. |BNC czy _OFF, jednak musi znaleźć się przynajmniej kilka liter z podstawowego nicku w celu rozpoznania danej osoby.
<br>15. Przebywając na kanale wypowiadaj się kulturalnie i z szacunkiem do innych, bądź tolerancyjny, starając się przestrzegać zasad ortografii oraz interpunkcji.
<br>16. Zakaz namawiania do łamania regulaminu.
<br>17. Administratorzy i moderatorzy mają obowiązek przestrzegać regulaminu, dając przykład graczom.
<br>18. Na kanale należny pisać po polsku.
<br>19. Można przebywać pod jednym nickiem naraz.
<br>20. Kanał #plemiona nie jest miejscem na skargi; dyskusje na temat banów i kickow można poruszać wyłącznie na kanale #plemiona.support
<br>21. Zabroniona jest dyskusja na temat administracji. W razie zastrzeżeń proszę skontaktować się z dana osoba lub przełożonymi w celu weryfikacji pracy, nie zaś publiczne ośmieszać, obgadywać, tym bardziej osób nieobecnych na kanale.
<br>22. Jeśli użytkownik wejdzie na kanał podczas bana, kara zostanie zwiększona.
<br>23. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu bez wcześniejszego poinformowania użytkowników.
<br>24. Zakaz reklamowania kanałów i innych bez zgody administracji.
</pre>
 
====Regulamin kanału #plemiona.support====
 
(aby wejść wpisz /join #plemiona.support)
 
<br>1. Po wejściu na kanał czekaj aż ktoś z obsługi przydzieli Ci głos (+voice)
<br>2. Gdy dostaniesz możliwość wypowiedzi, w sposób zwięzły i krótki opowiedz o swoim problemie.
<br>3. Nie podawaj hasła do swojego konta. Nikt nie ma prawa Cię o nie pytać.
<br>4. Osoby z uprawnieniami operatora (@) są osobami z teamu, ale każdy ma przydzielone zadanie. Może być tak, że akurat osoby która może Ci pomóc nie ma. Wtedy czekaj cierpliwie albo przyjdź później.
<br>5. Może się zdarzyć, że nie dostaniesz od razu głosu. Nie denerwuj się, może akurat nikogo nie ma, albo wszyscy są zajęci. Jeżeli czekasz dłuższą chwilę, napisz informację o tym na kanale głównym i czekaj dalej, albo przyjdź później.
<br>6. Jeżeli nie masz więcej pytań natychmiast opuść kanał.
<br>7. Jeżeli tylko zwiedzasz, natychmiast opuść kanał.
<br>8. Obowiązują także te same zasady co do kanału głównego - #plemiona
<br>9. Support nieczynny od północy do 8.
 
====Regulamin kanału #plemiona.wiki====
 
<br>1. Zakazany jest spam.
<br>2. Zabronione są: propagowanie rasizmu, treści faszystowskich oraz innych niezgodnych z Polskim prawem.
<br>3. Surowo zabronione są wszelkie wulgaryzmy oraz obrażanie innych.
<br>4. Aby rozmawiać z czlonkami Teamu na priv, należy wczesniej poprosić o zgode.
<br>5. Zakazane jest poruszanie tematów nieodpowiednich dla osób poniżej 15 roku życia do godziny 22.00.
<br>6. Zakaz pisania WIELKIMI bądź PrZeMiEnNyMi literami.
<br>7. Zakaz nadmiernego 'wkręcania' użytkowników.
<br>8. Zakaz podszywania się pod innych graczy, należy przebywać pod nickiem z Wiki/Plemion.
<br>9. Przebywając na kanale wypowiadaj się kulturalnie i z szacunkiem do innych, bądź tolerancyjny, starając się przestrzegać zasad ortografii oraz interpunkcji.
<br>10. Zakaz namawiania do łamania regulaminu.
<br>11. Zabroniona jest dyskusja na temat Teamu. W razie zastrzeżeń proszę skontaktować się z dana osoba lub przełożonymi w celu weryfikacji pracy, nie zaś publiczne ośmieszać, obgadywać, tym bardziej osób nieobecnych na kanale.
<br>12. Jeśli użytkownik wejdzie na kanał podczas bana, kara zostanie zwiększona.
<br>13. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu bez wczesniejszego poinformowania uzytkownikow.
<br>14. Członkowie Teamu mają obowiązek przestrzegać regulaminu, dając przykład graczom.
<br>15. Na kanale obowiązuje również regulamin sieci Quakenet.org.

Aktualna wersja na dzień 20:08, 3 lis 2015

PLEMIĘ

Otrzymałem zaproszenie do plemienia. Jak mogę przyjąć/odrzucić zaproszenie?

Klikasz w zakładkę "Plemię", na samym dole masz "Zaproszenia". Następnie wybierasz plemię, do którego chcesz dołączyć, a gdy się zdecydujesz klikasz na "Przyjmij", lub "Odrzuć".

Jak założyć plemię?

Gdy jesteś zalogowany w grze, w panelu u góry ekranu masz zakładkę „Plemię”. Tam wpisujesz nazwę plemienia, oraz skrót, a następnie klikasz na przycisk "Utwórz".

Chcę zaprosić znajomego do plemienia. Jak to zrobić?

Musisz mieć odpowiednie prawa nadane przez założyciela lub administratora plemienia. Jeśli już je masz wchodzisz w „Plemię”, klikasz na "Zaproszenia", a następnie wpisujesz Nick. Istnieje druga opcja zapraszania - wchodzisz na mapę, klikasz na wioskę (nie może być opuszczona) następnie na imię gracza i "Zaproś do plemienia".

Jak anulować zaproszenie do plemienia?

Wchodzisz w zakładkę "Zaproszenia", następnie klikasz na "Cofnij" przy nicku gracza.

Inne plemiona mają godło. Jak je wstawić?

Jeżeli posiadasz konto Premium wchodzisz w „Plemię”, a następnie we „Właściwości” i klikasz w „Przeglądaj”. Jeśli sam nie posiadasz Konta Premium, a ktoś w twoim plemieniu je ma, możesz mianować go administratorem i poprosić, by wstawił dane godło.

Jak nadać sobie i innym członkom plemienia rangi?

Wchodzisz w listę członków plemienia i przy nazwie gracza masz białe kółeczko. Klikasz na kółeczko i następnie w (wybierz akcję…) „prawa i tytuły”. Gdy klikniesz „OK” otworzy Ci się nowa strona, zjeżdżasz na dół i masz „Tytuł w plemieniu” obok tego jest tabelka, w której wpisujesz rangę dla danego gracza i klikasz „OK”.

Nadałem komuś rangę, lecz gracze spoza plemienia jej nie widzą. Czemu tak jest?

Gdy nadawałeś rangę danemu graczowi musiałeś odznaczyć „Tytuł widoczny na zewnątrz”. Nadaj jeszcze raz temu graczowi tytuł i zaznacz, aby było widoczne wszystkim spoza plemienia.

Jak nadać konkretne prawa danej osobie?

Robisz to tak jak nadajesz tytuł, lecz np. przy konkretnych funkcjach zaznaczasz kwadracik i na dole naciskasz OK.

Chcę wyrzucić gracza z plemienia. Jak to zrobić?

Robisz to podobnie jak nadanie tytułu czy funkcji danej osobie, ale na dole, gdy dajesz „wybierz akcję” klikasz na wyrzuć.

Jak zmienić wewnętrzny opis plemienia?

Wchodzisz w „Plemię” i automatycznie jesteś w przeglądzie. Pod tekstem wewnętrznym masz „Opracuj” - klikasz i piszesz. Tylko administratorzy oraz założyciele plemienia mogą zmieniać ten tekst.

Jak zmienić tekst zewnętrzny tzw. opis plemienia?

Gdy jesteś w zakładce „Plemię” na końcu masz „Właściwości”. Pod tekstem klikasz na "Opracuj", dodajesz opis, a następnie zatwierdzasz. Tylko założyciele i administratorzy oraz dyplomaci mogą zmieniać ten tekst.

Nie podoba mi się plemię, w którym jestem. Jak je opuścić?

Gdy jesteś w przeglądzie plemienia nad tekstem wewnętrznym klikasz na "Opuść plemię"

Jak rozwiązać plemię?

Zakładka „Plemię”, następnie "Właściwości" i po lewej stronie masz "Rozwiąż plemię".

Chce stworzyć nowe działy na forum plemiennym. Jak to zrobić?

Najpierw musisz być założycielem, administratorem, moderatorem forum plemienia. Jeśli jesteś kimś z wyżej wymienionych, wchodzisz na forum plemienia i na dole masz „Opracuj forum”.

Chcę zawrzeć sojusz/pakt o nieagresji z innym plemieniem. Jak mam to zrobić?

Wystarczy, że porozmawiasz z dyplomatą/założycielem innego plemienia, a on zgodzi się na sojusz/pakt.Jeśli zawarłeś z kimś sojusz lub pakt o nieagresji możesz odznaczyć go kolorami na mapie wpisując nazwę plemienia i wybraną pozycję.

Zawarłem sojusz/pakt i chce, aby wioski sojusznika były innego koloru na mapie.

Klikasz w zakładkę „Plemię”, następnie „Dyplomacja” i na dole masz dwa okienka. W jednym okienku wpisujesz skrót danego plemienia, a w drugim wybierasz Sprzymierzeńcy/Pakt o nieagresji/Wróg.

Gdy dołączyłem do innego plemienia dostałem wiadomość powitalną. Jak mogę stworzyć taką wiadomość?

Zakładka „Plemię”, następnie „Powitanie” wpisujesz w białym polu tekst, jaki ma być wysyłany automatycznie do każdej osoby, która dołączy do plemienia. Gdy już napiszesz klikasz na „Zmień”.

Jak wysłać wiadomość grupową?

Aby wysłać wiadomość grupową dla członków plemienia trzeba posiadać odpowiednie prawa. Gdy już takie prawa posiadamy wchodzimy w "Wiadomości", tam klikamy na napis "Nowa wiadomość". Jako odbiorcę naszej wiadomości wybieramy "Plemię", następnie wybieramy do których członków plemienia ta wiadomość ma dotrzeć.

WOJSKO

Jak wysłać atak/pomoc ?

Istnieją dwa sposoby

  • Wchodzisz na plac i wpisujesz liczbę danych jednostek, które chcesz posłać. Następnie w dwóch tabelkach o białym tle wpisujesz współrzędne (xxx|yyy), po wykonaniu tej czynności wybierasz Napad lub Pomoc.
  • Wchodzisz na mapę następnie klikasz na wioskę, do której chcesz posłać wojsko i klikasz „Wyślij wojska”. Wyświetli Ci się plac, w którym wpisujesz liczby jednostek, jakie chcesz posłać i klikasz Napad bądź Pomoc.

Wysłałem atak w złe miejsce i chciałbym zawrócić wojsko. Czy jest to możliwe? I jak mam to zrobić ?

Jest to możliwe. Jednak atak może być przerwany do 10 minut od wysłania. Jeśli chcesz cofnąć wojsko wchodzisz w plac i na dole masz "Ruchy wojska", a przy danym ataku po prawej stronie masz "Przerwij". Wojsko nie wróci od razu, ponieważ przebyło pewien dystans, więc nawet jeśli to było 10 sekund musisz odczekać ten czas.

Mój atak jest opóźniony. Co robić? Czy bitwa się rozegrała ?

Musisz cierpliwie czekać. Opóźnienia występują z powodu przeciążenia serwera. Bitwa została już rozegrana, lecz raport otrzymasz, gdy opóźnienie się skończy.

Jak mogę zobaczyć, że jestem atakowany?

W prawym górnym rogu, obok ilości miejsca w zagrodzie pojawi się symbol dwóch skrzyżowanych mieczy i liczba ataków w nawiasie.

Otrzymałem/wysłałem wsparcie i chcę je cofnąć. Jak mam to zrobić?

Wchodzisz na Plac, następnie w Wojsko (znajdziesz je w panelu Placu, po lewo) i klikasz Odwołaj (tu masz możliwość wybrania jednostek, które odwołujesz) lub Wszystkie.

Jestem atakowany i nie mam, co zrobić z surowcami. Czy jeśli wystawie je na rynku to agresor mi ich nie zabierze?

Surowce na rynku są widziane przez agresora i mogą zostać zrabowane. Jedynie schowek może przechować surowce, których agresor nie widzi i nie może ich splądrować.

Posłałem x pikinierów do wioski, w której nie ma wojska, lecz większość zginęła. Czemu tak się stało?

Pikinierzy mają słabą siłę ataku. Odpowiedzialne za zginięcie pikinierów może być kilka rzeczy:

  • Morale
  • Bonus nocny
  • Mur obronny
  • Ludzie z wioski.

Chcę zniszczyć w innej wiosce budynek katapultami. Jak wybrać budynek do zniszczenia?

Gdy posyłamy wojsko do ataku wraz z katapultami, mamy możliwość wyboru budynku do zniszczenia.

Bardzo chciałbym zniszczyć sąsiadowi schowek, lecz nie ma go na liście budynków. Czy mogę go zniszczyć?

Schowka nie można zniszczyć.

Czy taranom wydaje się polecenie do zniszczenia muru jak katapultom?

Tarany mogą niszczyć tylko mur i atakują go domyślnie.

Jestem atakowany szlachcicem przez gracza x. Gdy jego wojsko wracało do wioski zniszczyłem mu pałac katapultami. Czy szlachcic mu zginął i czy może dalej mnie nim atakować?

Szlachcic żyje i może Cię nim atakować.

Mam zbadanych zwiadowców na 3 poziom, lecz pokazali mi tylko stan surowców przeciwnika. Czemu tak się stało?

Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców.

Jeżeli tylko jeden zwiadowca powróci żywy, może on przesłać raport szpiegowski o wielkości wojsk przeciwnika. Tę informację otrzyma się również w czasie napadów na wrogie wioski, jeżeli siła napadu stanowi minimum połowę siły obrony.

Jeżeli przeżyje 50% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 1, otrzyma się raport o wielkości zasobów surowców przeciwnika. Jeżeli przeżyje 70% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 2, otrzyma się informacje o budynkach przeciwnika i ich stopniu rozbudowy. Jeżeli przeżyje 90% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 3, otrzyma się wiadomości o wojskach z napadniętej wioski, które poza nią stacjonowały."


Zaatakowałem gracza x i przegrałem, pomimo iż moje wojsko w symulatorze wykazało, że da sobie radę.

Może to być przyczyna pięciu rzeczy:

  • Bonus nocny
  • Morale
  • Szczęście (pech) dla agresora.
  • Wysoki poziom muru obrońcy.
  • Obrońca miał zbadane jednostki na wyższym poziomie.

Czy morale liczą się od punktów wioski, z której atakuję?

Nie, morale liczy się w zależności od stosunku ogólnej liczby punktów agresora i obrońcy, nie od punktów poszczególnych wiosek.

Jak przejąć inną wioskę?

By przejąć inna wioskę trzeba posiadać pałac, w którym rekrutujemy szlachcica i wysyłamy go na wioskę, którą chcemy przejąć. Szlachcic zbija od 20 do 35 poparcia. Wioska ma domyślnie 100 poparcia, które po ataku regeneruje się co określony czas, w zależności od prędkości świata. Na światach o prędkości 1 jest to 1 punkt na godzinę. Wioska stanie się nasza gdy poparcie spadnie do 0 lub niżej.

FORUM

Jak zarejestrować się na forum?

Aby zarejestrować się na forum należy kliknąć w słowa "rejestrując się":

Forum1.jpg

a następnie wypełnić dane:

Rejestracja na forum.jpg

Tu możesz się zarejestrować na Forum. By uniemożliwić innym osobom podszywanie się, podaj proszę:nick i hasło z gry.

Nick na forum jest taki sam jak nick w grze. Jednak z powodów bezpieczeństwa powinieneś dla konta na forum wybrać inne hasło niż masz w grze. UWAGA! Jeśli masz problem z rejestracją konta na forum, a masz w nicku polskie znaki, to zgłoś się po pomoc do Administracji.

Po wpisaniu danych klikamy na „zamelduj” i zostaje utworzone konto na forum. Teraz wystarczy się tylko zalogować używając nicka i hasła na stronie głównej forum.

Nie mogę się zarejestrować na forum. Co mam robić?

Proszę zgłosić problem poprzez zakładkę Pytanie do Administracji.

Co oznacza opcja „Pamiętaj moje logowanie”?

Zaznaczając ten kwadracik przy nazwie użytkownika nie będziesz musiał za każdym razem wpisywać swojego loginu i hasła by się zalogować. Wchodząc na forum zostaniesz zalogowany automatycznie.

Gdzie mogę zmienić swój profil?

Wchodzisz w zakładkę „Panel użytkownika” i wybierasz opcję „edytuj profil”. Tutaj możesz dokonywać zmian w obrębie swojego adresu mailowego i hasła, komunikatorów internetowych, daty swoich urodzin oraz w ramach dodatkowych informacji o sobie takich jak swoje miejsce zamieszkania, wykonywane zajęcie, zainteresowania, płeć, plemiona, w których jesteś i światy, na których grasz.

Gdzie mogę znaleźć informacje na temat profilu danego użytkownika?

Pierwszy sposób: Klikasz na zakładkę „Lista użytkowników”. Pojawi się lista aktualnych użytkowników forum uporządkowanych alfabetycznie. W celu wyszukania interesującego Ciebie usera rozwijasz zakładkę „Szukaj użytkowników” i wpisujesz w okienku nick.

Forum2.jpg

Następnie klikasz na dany nick i ukazuje Ci się profil danego użytkownika. Drugi sposób: Możesz równie dobrze kliknąć na nick danego użytkownika przy napisanym przez niego poście. Wybierasz wtedy opcję „Zobacz publiczny profil” i zostajesz przeniesiony do tego profilu.

Forum3.jpg

Co oznacza opcja “zaawansowane szukanie użytkowników”?

Oznacza to, że możesz poszukać użytkowników nie tylko po nicku, ale też według wybranego przez siebie kryterium, na przykład według miejsca zamieszkania. Wchodzisz w listę użytkowników, wybierasz zaawansowane szukanie, wpisujesz w polu lokalizacja (miejsce zamieszkania) przykładowo Poznań i klikasz „szukaj teraz”. Wyświetlą Ci się wszystkie osoby, które w swoim profilu mają wpisane, że mieszkają w Poznaniu.

Co oznacza skrót: PM?

PM – private message – to prywatna wiadomość, którą możesz wysłać każdemu użytkownikowi forum.

Jak mogę wysłać PM?

Wchodzisz w profil interesującego Cię użytkownika i wybierasz opcję „Wyślij prywatną wiadomość do użytkownika NICK” bądź też klikasz nick użytkownika przy napisanym przez niego poście i wybierasz opcję prywatnej wiadomości:

Forum3.jpg

Jak dodać obrazek do podpisu?

Wchodzisz w „Panel Użytkownika” -> edytuj podpis. Jeśli masz zapisany obrazek na komputerze klikasz „przeglądaj” wybierasz plik z obrazkiem i akceptujesz klikając na „zapisz podpis”. Jeśli chcesz zobaczyć, jak będzie wyglądał Twój podpis wybierasz „podgląd podpisu”-> 1. Drugim sposobem jest wpisanie adresu do obrazka będącego w sieci -> 2. Trzecim sposobem jest wrzucenie obrazka na serwer, na przykład [www.imageshack.us] (zobacz również Poradnik: Jak zrobić screenshot’a) i wpisanie linku do obrazka między (bez gwiazdek) w oknie „edytuj podpis” -> 3.

Forum4.jpg

Dlaczego nie chce mi się wyświetlić obrazek w podpisie?

Przyczyny mogą być różne: - Twój obrazek może mieć za duże rozmiary (maksymalną wielkość masz podaną w zakładce „Edytuj podpis”) - podałeś nieprawidłowy link do obrazka (częstym błędem jest podawanie linku do strony, na jakiej znajduje się obrazek z rozszerzeniem html niż linku do samego obrazka z rozszerzeniem JPG) - użyłeś nieprawidłowego kodu (przypominam raz jeszcze: [img*]link do obrazka[/img*] – bez gwiadek)

Jak dodać avatar?

Analogicznie jak z obrazkiem w podpisie (patrz punkt 9): wybierasz panel użytkownika -> edytuj awatar i klikasz „Przeglądaj”, jeśli chcesz dodać awatar zapisany na dysku bądź wpisujesz adres do obrazka będącego w sieci.

Dlaczego nie mogę dodać avatara do swojego profilu?

Analogicznie jak w przypadku obrazka w podpisie. Twój awatar może mieć za duże rozmiary bądź też podałeś nieprawidłowy link do obrazka (maksymalną wielkość masz podaną w zakładce „edytuj avatar”).

Napisałem post i chciałbym coś w nim zmienić. Czy jest taka możliwość?

Jak najbardziej. Służy do tego opcja „edytuj” w prawym górnym rogu Twojego postu. Kiedy na nią klikniesz będziesz mógł dokonać zmian w napisanym wcześniej poście i ponownie zatwierdzić odpowiedź lub nowy wątek.

Chciałbym zacytować komentarz użytkownika, który wypowiadał się parę postów przede mną. Jak to zrobić?

Służy do tego opcja „cytuj” widoczna w prawym górnym rogu każdego postu. Klikasz na tę opcję w poście, który chcesz cytować i otwiera Ci się okno z zacytowaną wypowiedzią, w którym piszesz własny komentarz. Jeśli ktoś woli, może cytować sposobem zwanym przeze mnie roboczym  Kopiuję wypowiedź interesującego mnie użytkownika (zaznaczam myszką i wciskam Ctrl + C) i w swoim poście wklejam tę wypowiedź (Carl + V) między: [*quote=nazwa użytkownika][/quote*] – bez gwiazdek oczywiście.

Czy mogę z edytować tytuł utworzonego przez mnie wątku?

Nie ma takiej możliwości. Dlatego też tak ważne jest zwracanie uwagi jak się tytułuje dany temat.

Dałem propozycję na forum, ale zapomniałem dodać sondy, da się coś zrobić?

Tak, wystarczy, że klikniesz w prawym górnym rogu nad postem tytułowym w temacie na narzędzia wątku i "dodaj sondę"

Co to jest warn?

Warn jest ostrzeżeniem, które przyznawane jest użytkownikom łamiącym zasady użytkowania forum. Warny są przyznawane przez moderatorów forum (modów i smodów) bądź administratorów. Warn może być o wartości „0” (tzw. żółta kartka) i o wartości „1” (tzw. czerwona kartka).

Co to jest ban?

Ban jest to blokada dostępu do forum nakładana na użytkowników nie przestrzegających obowiązującego regulaminu. Ban jest przyznawany na określony czas – minimalny okres kary wynosi 7 dni. Trzy warny w miesiącu o wartości „1” (czerwone kartki) oznaczają automatycznie bana.

Co oznacza opcja „raportuj zły post”?

Użytkownik ma możliwość zgłoszenia do moderatorów postów/tematów łamiących regulamin. Jeżeli ktoś zauważy w jakimś poście wypowiedź łamiącą obowiązujące zasady (np. spam) ma możliwość zaraportowania go. Wystarczy kliknąć w znak widniejący pod avatarem w każdym poście, obok „wagi”. Pokaże nam się okno, w którym należy wpisać komentarz, dlaczego uważamy, że dany post jest niezgodny z zasadami użytkowania forum. Następnie zatwierdzamy: „wyślij raport” i takowa wiadomość zostaje przesłana moderatorom.

Gdzie można zobaczyć liczbę postów napisanych przez określonego użytkownika?

Liczbę postów danego użytkownika można zobaczyć wchodząc w „profil użytkownika”. Drugi sposób to zmiana wyglądu forum na „ Default Style" w lewym dolnym rogu forum:

Forum7.jpg]

Ilość postów będzie wtedy wyświetlana pod avatarem.

Jak dodać sondę do wątku?

Klikamy „Nowy temat” – wpisujemy tytuł i treść postu. Pod postem mamy widoczne „Dodatkowe Opcje”, w których mamy możliwość dodania sondy:

Forum8.jpg

Liczba opcji ankiety to nic innego jak liczba odpowiedzi w ankiecie. Akceptujemy i przechodzimy do okna tworzenia ankiety. W poszczególnych pustych polach wpisujemy: Tytuł ankiety:

Forum9.jpg

Możemy zaedytować ilość opcji ankiety (maksymalnie ankieta może posiadać 10 opcji):

Forum10.jpg

Wpisujemy jakie są te opcje:

Forum11.jpg

Jeśli chcemy, by głosowanie było ograniczone czasowo to określamy ilość dni – długość trwania ankiety:

Forum12.jpg

Jeżeli chcemy zezwolić głosującym na możliwość wybrania więcej niż jednej odpowiedzi musimy to zaznaczyć (opcja wielokrotnego wyboru):

Forum13.jpg

Kiedy ankieta jest już gotowa akceptujemy: „submit new poll“ i ukazuje nam się post (temat) z dołączoną sondą.

INNE

Po jakim czasie usuwane są raporty / wiadomości / pozostałe logi ?

  • Wiadomości (niebędące w archiwum) usuwane są po 28 dniach
  • Raporty (niebędące w archiwum) - niepubliczne - po 7 dniach LUB według wzoru, jeśli gracz posiada więcej niż sto: 100 + (liczba wiosek x 10 ) - najpierw skasowane zostaną najstarsze aż do uzyskania limitu

Raporty można przenieść do archiwum (automatycznie ustawiony jest czas przechowywania do 3 miesięcy - okres ten można wydłużyć w ustawieniach do maksymalnie 24)

  • Gracz zostaje skasowany ( jego wioski stają się barbarzyńskimi, "szarzeje") po 14 dniach nieaktywności - jeśli nie posiada aktywnego Konta Premium
  • Logi planera podbojów kasowane są po 5 dniach


~ Ten poradnik będzie aktualizowany w miarę powstawania nowych problemów ~