Epoka Oświecenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 24: Linia 24:




= Upgrading a University=
= Rozwijanie uniwersytetu =


[[File:epoka_oswiecenia2.png|right|]]
[[File:epoka_oswiecenia2.png|right|]]


Po upływie 75 dni ochrona przed atakiem dla wiosek uniwersyteckich zostaje zdjęta i mogą być one podbijane. Gdy wioska uniwersytecka zostaje przejęta, to jej właściciel może rozpocząć budowę uniwersytetu '''(pierwszy poziom jest już wybudowany i nie może zostać zniszczony'''). Inne plemiona mogą atakować i przejmować wioski uniwersyteckie będące w Waszym posiadaniu.  
Po upływie 75 dni ochrona przed atakiem dla wiosek uniwersyteckich zostaje zdjęta i mogą być one podbijane. Gdy wioska uniwersytecka zostaje przejęta, to jej właściciel może rozpocząć budowę uniwersytetu '''(pierwszy poziom jest już wybudowany i nie może zostać zniszczony'''). Inne plemiona mogą atakować i przejmować wioski uniwersyteckie będące w Waszym posiadaniu.  
W wiosce uniwersyteckiej rozbudowywać można wyłącznie uniwersytet (i żadnego innego budynku). Flagi wpływające na budowę jednostek tutaj nie działają. W wiosce uniwersyteckiej nie można także użyć redukcji czasu budowy, ani przedmiotów typu Wzmocnienia czy Przywilej.  
W wiosce uniwersyteckiej rozbudowywać można wyłącznie uniwersytet (i żadnego innego budynku). Flagi wpływające na budowę jednostek tutaj nie działają. W wiosce uniwersyteckiej nie można także użyć redukcji czasu budowy, ani przedmiotów typu Wzmocnienie ofensywne/defensywne oraz Przywilej.  
Ponieważ wioska uniwersytecka może przechowywać łącznie 2 000 000 000 zasobów, to także użycie pakietów surowców nie będzie miało na nie wpływu.
Ponieważ wioska uniwersytecka może przechowywać łącznie 2 000 000 000 zasobów, to także użycie pakietów surowców nie będzie miało na nie wpływu.


Linia 134: Linia 134:
|}
|}


= Atakowanie wioski uniwersyteckiej=


= Attacking a University Village=
Obce plemiona i gracze mogą atakować wioski uniwersyteckie widoczne na mapie. Ataki na nieprzejętą dotychczas wioskę uniwersytecką powinny być dobrze zaplanowane, ponieważ każda z nich posiada następującą liczbę stacjonujących w niej jednostek defensywnych:


Opposing tribes and players are allowed to attack any University villages on the map. Attacks on unconquered University villages must be planned well, as each University village has the following stationed defensive units by default:
* 1.000 pikinierów
* 1.000 mieczników
* 500 lekkich kawalerzystów


* 1.000 Spear Fighters
Oczywiście wioski uniwersyteckie kontrolowane przez graczy mogą być wspierane przez plemię, więc można się w nich spodziewać jeszcze większej armii! Pamiętajcie, że (zależnie od ustawień świata), możliwe może być także podsyłanie wsparcia do nieprzejętej dotychczas wioski uniwersyteckiej!
* 1.000 Swordsmen
* 500 Heavy Cavalry


Naturally player controlled University villages can be supported by the tribe so you should expect maximum resistance!  Bear in mind (depending on server settings) players may also try and send more troops in defence of an unconquered barbarian village!
Głównym celem atakowania cudzych wiosek uniwersyteckich jest obniżenie poziomu uniwersytetu, by umożliwić własnemu plemieniu zdobycie maksymalnego poziomo uniwersytetu szybciej niż ktokolwiek inny. Są określone akcje, które mogą zredukować poziom uniwersytetu:


The primary goal for attacking opposing University villages is to lower the University levels in order for your tribe to reach their own required maximum University level before anyone else. There are certain actions that can reduce the University's level such as:
* Skuteczne ataki z udziałem katapult
* Wioska uniwersytecka zostanie przejęta (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2)
* Gracz będący właścicielem wioski uniwersyteckiej opuszcza plemię (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2).


* Successful attacks with catapults
W każdym z przypadków poziom uniwersytetu nie może spaść poniżej. Plac, zagroda i spichlerz należące do wioski uniwersyteckiej nie mogą być celem ataku katapult.
* If the University village in question gets conquered (University level is reduced by 2)
* Dismissing a player that owns a University village from the tribe (University level is reduced by 2)


In any case, the University level cannot drop lower than 1. Also, the Rally point, Farm and Warehouse that belong to the University village cannot be attacked with catapults.
=Ekran końcowy=


[[File:epoka_oswiecenia3.png||center]]


=Endgame Screen=
Gracze mają dostęp do ekranu końcowego poprzez kliknięcie w Ranking -> Epoka Oświecenia. Z tego poziomu będzie można zobaczyć:


[[File:ranking.png||center]]
* Uniwersytet
* Nazwę liderującego plemienia (ewentualnie gracza)
* Poziom uniwersytetu wymagany do wygrania świata
* Listę wiosek uniwersyteckich posortowanych malejącego wg poziomu
* Nazwę plemienia (lub gracza bez plemienia) będącego właścicielem każdej z tych wiosek. Jeśli nie posiada ono jeszcze właściciela, to pole to będzie puste
* Koordynaty każdej z wiosek uniwersyteckich. Po kliknięciu na nie, zostaniecie przekierowani do danej wioski na mapie
* Obecny poziom uniwersytetu w każdej z tych wiosek.


Players can access the Endgame Screen by clicking on the Ranking menu and then on the Age of Enlightenment option. In the endgame screen, players can see:
= Zakończenie świata =


* The University
Gdy plemię zbuduje ostatni wymagany poziom uniwersytetu, świat zostanie zakończony (gdy konstrukcja tego poziomu dobiegnie końca) i automatycznie przejdzie on w świat pokoju. W tej fazie gracze nie mogą opuścić plemienia (ani być z niego wyrzuconym), zaś zwycięskie plemię nie może zostać rozwiązane. Po paru dniach pokoju świat zostanie zamknięty.
* The leading tribe/player
* The required University level in order to win the world
* A list of the University villages, ascending by level
* The current owning tribe of each University village. If the village is not yet owned, the tribe/player cell will be empty
* The coordinates of the University village. If you click them, you will be redirected to the village's location on the map
* The current level of the University in each University village
 
 
= Endgame =
 
If you or your tribe manage to build the last level of the University level, the world will end (when the construction is finished) and the peace setting will be activated. During that period, players cannot leave (or be dismissed from) their tribe and the winning tribe cannot be disbanded.


[[Kategoria:Pomoc]]
[[Kategoria:Pomoc]]

Aktualna wersja na dzień 21:13, 9 lip 2020

Epoka oswiecenia1.jpg

Epoka Oświecenia to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony.

Aby osiągnąć ten cel plemię musi pracować zespołowo i podsyłać surowce na rozwój uniwersytetu.

Podbijanie wioski uniwersyteckiej

Przy starcie świata wioski uniwersyteckie pojawią się na mapie w ściśle określonych lokalizacjach. Będą objęte ochroną przed atakami, aż do czasu rozpoczęcia scenariusza zakończenia świata. Rządzą się one osobnym mechanizmem, nie rozwijają się w ten sam sposób co wioski barbarzyńskie, nie podlegają też mechanizmowi obniżania punktów do określonego poziomu.

Wioski barbarzyńskie pojawiają się na następujących koordynatach:

  • 499 | 450
  • 550 | 499
  • 500 | 550
  • 450 | 500

Na większych światach są też dodatkowe wioski, położone w lokalizacjach:

  • 400 | 400
  • 400 | 599
  • 599 | 400
  • 599 | 599


Rozwijanie uniwersytetu

Epoka oswiecenia2.png

Po upływie 75 dni ochrona przed atakiem dla wiosek uniwersyteckich zostaje zdjęta i mogą być one podbijane. Gdy wioska uniwersytecka zostaje przejęta, to jej właściciel może rozpocząć budowę uniwersytetu (pierwszy poziom jest już wybudowany i nie może zostać zniszczony). Inne plemiona mogą atakować i przejmować wioski uniwersyteckie będące w Waszym posiadaniu. W wiosce uniwersyteckiej rozbudowywać można wyłącznie uniwersytet (i żadnego innego budynku). Flagi wpływające na budowę jednostek tutaj nie działają. W wiosce uniwersyteckiej nie można także użyć redukcji czasu budowy, ani przedmiotów typu Wzmocnienie ofensywne/defensywne oraz Przywilej. Ponieważ wioska uniwersytecka może przechowywać łącznie 2 000 000 000 zasobów, to także użycie pakietów surowców nie będzie miało na nie wpływu.

Aby rozbudować uniwersytet plemię musi podsyłać do danej wioski surowce. Gdy zbierze się ich wymagana liczba, to pojawia się możliwość rozbudowy uniwersytetu do kolejnego poziomu.

W poniższej tabelce możecie zobaczyć czas potrzebny do wybudowania każdego z poziomów uniwersytetu.

Czas budowy uniwersytetu
Poziom Czas budowy (w godzinach)
1 2
2 4
3 6
4 8
5 10
6 12
7 14
8 16
9 18
10 20
11 22
12 24
13 26
14 28
15 30
16 32
17 34
18 36
19 38
20 40
21 42
22 44
23 46
24 48
25 52
26 56
27 64
28 72
29 80
30 96

Atakowanie wioski uniwersyteckiej

Obce plemiona i gracze mogą atakować wioski uniwersyteckie widoczne na mapie. Ataki na nieprzejętą dotychczas wioskę uniwersytecką powinny być dobrze zaplanowane, ponieważ każda z nich posiada następującą liczbę stacjonujących w niej jednostek defensywnych:

  • 1.000 pikinierów
  • 1.000 mieczników
  • 500 lekkich kawalerzystów

Oczywiście wioski uniwersyteckie kontrolowane przez graczy mogą być wspierane przez plemię, więc można się w nich spodziewać jeszcze większej armii! Pamiętajcie, że (zależnie od ustawień świata), możliwe może być także podsyłanie wsparcia do nieprzejętej dotychczas wioski uniwersyteckiej!

Głównym celem atakowania cudzych wiosek uniwersyteckich jest obniżenie poziomu uniwersytetu, by umożliwić własnemu plemieniu zdobycie maksymalnego poziomo uniwersytetu szybciej niż ktokolwiek inny. Są określone akcje, które mogą zredukować poziom uniwersytetu:

  • Skuteczne ataki z udziałem katapult
  • Wioska uniwersytecka zostanie przejęta (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2)
  • Gracz będący właścicielem wioski uniwersyteckiej opuszcza plemię (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2).

W każdym z przypadków poziom uniwersytetu nie może spaść poniżej. Plac, zagroda i spichlerz należące do wioski uniwersyteckiej nie mogą być celem ataku katapult.

Ekran końcowy

Epoka oswiecenia3.png

Gracze mają dostęp do ekranu końcowego poprzez kliknięcie w Ranking -> Epoka Oświecenia. Z tego poziomu będzie można zobaczyć:

  • Uniwersytet
  • Nazwę liderującego plemienia (ewentualnie gracza)
  • Poziom uniwersytetu wymagany do wygrania świata
  • Listę wiosek uniwersyteckich posortowanych malejącego wg poziomu
  • Nazwę plemienia (lub gracza bez plemienia) będącego właścicielem każdej z tych wiosek. Jeśli nie posiada ono jeszcze właściciela, to pole to będzie puste
  • Koordynaty każdej z wiosek uniwersyteckich. Po kliknięciu na nie, zostaniecie przekierowani do danej wioski na mapie
  • Obecny poziom uniwersytetu w każdej z tych wiosek.

Zakończenie świata

Gdy plemię zbuduje ostatni wymagany poziom uniwersytetu, świat zostanie zakończony (gdy konstrukcja tego poziomu dobiegnie końca) i automatycznie przejdzie on w świat pokoju. W tej fazie gracze nie mogą opuścić plemienia (ani być z niego wyrzuconym), zaś zwycięskie plemię nie może zostać rozwiązane. Po paru dniach pokoju świat zostanie zamknięty.