Style gry: Różnice pomiędzy wersjami
m (Zabezpieczył Style gry ([edit=sysop] (na zawsze) [move=sysop] (na zawsze)) [dziedziczenie]) |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
=Stary styl= | |||
Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz|Rycerza]], [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|Łuczników]], Monet , [[Kościół|Kościóła]] i obozów wojskowych. Technologia do zbadania w [[Kuźnia|kuźni]] jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania [[Pałac|pałacu]], a surowce do rekrutacji [[Plik:Szlachcic.png]] [[Szlachcic|szlachciców]] zbierane są w postaci paczek. | Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz|Rycerza]], [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|Łuczników]], Monet , [[Kościół|Kościóła]] i obozów wojskowych. Technologia do zbadania w [[Kuźnia|kuźni]] jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania [[Pałac|pałacu]], a surowce do rekrutacji [[Plik:Szlachcic.png]] [[Szlachcic|szlachciców]] zbierane są w postaci paczek. | ||
Linia 19: | Linia 19: | ||
=Klasyczny styl= | |||
Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]], [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik]], Monety, [[Kościół]] i obozy wojskowe. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Zaawansowane#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic. | Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]], [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik]], Monety, [[Kościół]] i obozy wojskowe. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Zaawansowane#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic. | ||
Linia 27: | Linia 26: | ||
* Świat Classic (rozgrywka zakończona) | * Świat Classic (rozgrywka zakończona) | ||
* [[Świat_24|Świat 24]] | * [[Świat_24|Świat 24]] | ||
=Nowy styl 3.0= | |||
Zawiera [[plik:Rycerz.png]] [[Rycerz|Rycerza]] i [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|Łuczników]]. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] [[Szlachcic|szlachcica]], trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był [[Świat_3|Świat 3]] | Zawiera [[plik:Rycerz.png]] [[Rycerz|Rycerza]] i [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|Łuczników]]. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] [[Szlachcic|szlachcica]], trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był [[Świat_3|Świat 3]] | ||
Linia 49: | Linia 48: | ||
* [[Świat_37|Świat 37]] | * [[Świat_37|Świat 37]] | ||
* [[Świat_44|Świat 44]] | * [[Świat_44|Świat 44]] | ||
=Nowy styl 4.0= | |||
Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik]],monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13. | Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik]],monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13. | ||
Linia 70: | Linia 69: | ||
* [[Świat_51|Świat 51]] | * [[Świat_51|Świat 51]] | ||
=Nowy styl 5.0= | |||
<p> Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|łucznicy]], technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. | <p> Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|łucznicy]], technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. | ||
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują. | Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują. | ||
Linia 90: | Linia 89: | ||
* [[Świat_49|Świat 49]] (bez kościoła) | * [[Świat_49|Świat 49]] (bez kościoła) | ||
=Nowy styl 6.0= | |||
Na światach z tym stylem występują [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|łucznicy]], technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. | Na światach z tym stylem występują [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|łucznicy]], technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. | ||
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (patrz styl Nowy styl 5.0). Najważniejszą zmianą jest pojawianie się [[Obóz_wojskowy|obozu wojskowego]]. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na [[Świat_42|świecie 42]] | Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (patrz styl Nowy styl 5.0). Najważniejszą zmianą jest pojawianie się [[Obóz_wojskowy|obozu wojskowego]]. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na [[Świat_42|świecie 42]] |
Wersja z 13:02, 20 lut 2011
Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.
Stary styl
Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada Rycerza, Łuczników, Monet , Kościóła i obozów wojskowych. Technologia do zbadania w kuźni jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania pałacu, a surowce do rekrutacji szlachciców zbierane są w postaci paczek.
Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.
Światy w starym stylu
Klasyczny styl
Nie występują tu Rycerz, Łucznik, Monety, Kościół i obozy wojskowe. Dziesięć stopni technologii w Kuźni. Na światach w tym stylu obowiązuje reguła zagrody. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.
Światy w stylu Classic
- Świat Classic (rozgrywka zakończona)
- Świat 24
Nowy styl 3.0
Zawiera Rycerza i Łuczników. Aby zrekrutować szlachcica, trzeba wybijać w pałacu monety. W kuźni znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był Świat 3
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).
Światy w nowym stylu 3.0
- Świat 3
- Świat 4
- Świat 5
- Świat 6
- Świat 7
- Świat 8
- Świat 9
- Świat 11
- Świat 12
- Świat 22
- Świat 32
- Świat 37
- Świat 44
Nowy styl 4.0
Charakterystyka stylu: występują Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, Łucznik,monety, osady koczowników, w kuźni technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.
Światy w nowym stylu 4.0
- Świat 13
- Świat 14
- Świat 16
- Świat 17
- Świat 18
- Świat 19
- Świat 20
- Świat 25
- Świat 33
- Świat 39
- Świat 40
- Świat 45
- Świat 50
- Świat 51
Nowy styl 5.0
Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: Pierwszy kościół i Kościół. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.
Światy w nowym stylu 5.0
- Świat 26 (bez kościoła)
- Świat 27
- Świat 28
- Świat 29 (bez kościoła)
- Świat 30
- Świat 31 (bez kościoła)
- Świat 35 (bez kościoła)
- Świat 36
- Świat 38 (bez kościoła)
- Świat 43
- Świat 47 (bez kościoła)
- Świat 48
- Świat 49 (bez kościoła)
Nowy styl 6.0
Na światach z tym stylem występują Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (patrz styl Nowy styl 5.0). Najważniejszą zmianą jest pojawianie się obozu wojskowego. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na świecie 42