Funkcje gry: Różnice pomiędzy wersjami
Polarkreis (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
=Rycerz i jego przedmioty= | =Rycerz i jego przedmioty= | ||
<p | <p> | ||
[[Plik:Zbrojownia.png]] | |||
<center>'''Zbrojownia'''</center> | |||
<br><br><br> | |||
'''1. Flaga Baptysty'''<br> - Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. | |||
[[Plik:Flagabaptysty.png]]<br><br> | |||
'''2. Halabarda szwajcarska'''<br> - Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. | |||
[[Plik:Halabarda.png]]<br><br> | |||
'''3. Wojowniczy topór Thorgarda'''<br> - Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. | |||
[[Plik:Wojowniczy.png]]<br><br> | |||
'''4. Ogień olimpijski'''<br> - Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%. | |||
[[Plik:Ogien.png]]<br><br> | |||
'''5. Wielki Łuk Edwarda'''<br> - Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. | |||
[[Plik:Wielkiluk.png]]<br><br> | |||
''''6. Lanca Mieszka'''<br> - Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. | |||
[[Plik:Lanca.png]]<br><br> | |||
'''7. Wekiera Carlosa'''<br> - Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%. | |||
[[Plik:Wekiera.png]]<br><br> | |||
'''8. Długi miecz Ulricha'''<br> - Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. | |||
[[Plik:Dlugimiecz.png]]<br><br> | |||
'''9. Luneta Kalida'''<br> - Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską. | |||
[[Plik:Luneta.png]] | |||
'''10. Berło Vasca'''<br> - Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Dodatkowo wzrasta siła uderzenia o 30%, natomiast siła obrony o 20%. | |||
[[Plik:Berlo.png]] | |||
'''11. Łuk refleksyjny Khana'''<br> - Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. | |||
[[Plik:Lukrefleks.png]]<br><br> | |||
<hr size=1> | |||
<br> | |||
Różnice w wersji gry 5.0 | Różnice w wersji gry 5.0 | ||
* Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%. | * Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%. |
Wersja z 00:08, 20 lut 2011
Mapa
wioski barbarzyńskie, wioski bonusowe z podziałem na stare światy w stylu 4.0 i ulepszone wioski na światach w stylu 5.0
Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.
Mała mapa po prawej pokazuje wycinek aktualnego kontynentu, niestety z mniejszą ilością informacji niż na mapie po lewej stronie.
Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.
Rycerz i jego przedmioty
1. Flaga Baptysty
- Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
2. Halabarda szwajcarska
- Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
3. Wojowniczy topór Thorgarda
- Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
4. Ogień olimpijski
- Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%.
5. Wielki Łuk Edwarda
- Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
'6. Lanca Mieszka
- Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
7. Wekiera Carlosa
- Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%.
8. Długi miecz Ulricha
- Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
9. Luneta Kalida
- Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską.
10. Berło Vasca
- Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Dodatkowo wzrasta siła uderzenia o 30%, natomiast siła obrony o 20%.
11. Łuk refleksyjny Khana
- Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.
Różnice w wersji gry 5.0
- Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
- Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
- Wekiera Carlosa - dodatkowo jeszcze mocniej niszczy Mur obronny w pierwszej fazie walki.
- Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.
Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.
Kościół/ Pierwszy kościół
Pierwszy Kościół- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.
Kościół jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.
- Gdy wioska zostaje przejęta, kościół jest zniszczony.
- Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
- Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
- Jeśli wspierasz jakiegoś gracza, na Twoich żołnierzy mają wpływ jego kościoły.
- Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.
Zastępstwo/ urlop
Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. Osobie, której powierzasz konto, powinieneś ufać, ponieważ może ona wyrządzić w twoim koncie mnóstwo szkód. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.
Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.