Style gry: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
<h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 3.0">Nowy styl 3.0</span></h2> | <h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 3.0">Nowy styl 3.0</span></h2> | ||
<p> | <p> | ||
Zawiera [[plik:Rycerz.png]] [[Rycerz|Rycerza]] i [[Plik: | Zawiera [[plik:Rycerz.png]] [[Rycerz|Rycerza]] i [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|Łuczników]]. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] [[Szlachcic|szlachcica]], trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był [[Świat_3|Świat 3]] | ||
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców). | Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców). | ||
Linia 50: | Linia 50: | ||
<h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 4.0">Nowy styl 4.0</span></h2> | <h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 4.0">Nowy styl 4.0</span></h2> | ||
<p> | <p> | ||
Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik: | Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik]],monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13. | ||
====Światy w nowym stylu 4.0==== | ====Światy w nowym stylu 4.0==== | ||
Linia 68: | Linia 68: | ||
</p> | </p> | ||
<h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 5.0">Nowy styl 5.0</span></h2> | <h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 5.0">Nowy styl 5.0</span></h2> | ||
<p> | <p> Jest ulepszeniem stylu 5.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik|łucznicy]], technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. | ||
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują. | |||
====Światy w nowym stylu 5.0==== | |||
* [[Świat_26|Świat 26]] | |||
* [[Świat_27|Świat 27]] | |||
* [[Świat_28|Świat 28]] | |||
* [[Świat_29|Świat 29]] (bez kościoła) | |||
* [[Świat_30|Świat 30]] | |||
* [[Świat_31|Świat 31]] (bez kościoła) | |||
* [[Świat_35|Świat 35]] (bez kościoła) | |||
* [[Świat_36|Świat 36]] | |||
* [[Świat_38|Świat 38]] | |||
* [[Świat_43|Świat 43]] | |||
</p> | </p> | ||
<h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 6.0">Nowy styl 6.0</span></h2> | <h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 6.0">Nowy styl 6.0</span></h2> |
Wersja z 16:11, 5 wrz 2010
Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.
Stary styl
Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada Rycerza, Łuczników, Monet , Kościóła i obozów wojskowych. Technologia do zbadania w kuźni jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania pałacu, a surowce do rekrutacji szlachciców zbierane są w postaci paczek. Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.
Światy w starym stylu
Klasyczny styl
Nie występują tu Rycerz, Łucznik, Monety, Kościół i obozy wojskowe. Dziesięć stopni technologii w Kuźni. Na światach w tym stylu obowiązuje reguła zagrody. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.
Światy w stylu Classic
- Świat Classic (rozgrywka zakończona)
- Świat 24
Nowy styl 3.0
Zawiera Rycerza i Łuczników. Aby zrekrutować szlachcica, trzeba wybijać w pałacu monety. W kuźni znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był Świat 3 Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).
Światy w nowym stylu 3.0
- Świat 3
- Świat 4
- Świat 6
- Świat 7
- Świat 8
- Świat 9
- Świat 11
- Świat 12
- Świat 22
- Świat 32
- Świat 37
- Świat 44
Nowy styl 4.0
Charakterystyka stylu: występują Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, Łucznik,monety, osady koczowników, w kuźni technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.
Światy w nowym stylu 4.0
- Świat 13
- Świat 14
- Świat 16
- Świat 17
- Świat 18
- Świat 19
- Świat 20
- Świat 25
- Świat 33
- Świat 39
- Świat 40
- Świat 45
Nowy styl 5.0
Jest ulepszeniem stylu 5.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: Pierwszy kościół i Kościół. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.
Światy w nowym stylu 5.0
- Świat 26
- Świat 27
- Świat 28
- Świat 29 (bez kościoła)
- Świat 30
- Świat 31 (bez kościoła)
- Świat 35 (bez kościoła)
- Świat 36
- Świat 38
- Świat 43
Nowy styl 6.0
Plik:Back.jpg Plemię | ŚwiatyPlik:Foward.jpeg |