Style gry: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej. | Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej. | ||
====Światy w starym stylu | ====Światy w starym stylu==== | ||
* [[Świat_1|Świat 1]] | * [[Świat_1|Świat 1]] | ||
* [[Świat_2|Świat 2]] | * [[Świat_2|Świat 2]] | ||
Linia 21: | Linia 21: | ||
<h2> <span class="mw-headline" id="Klasyczny styl">Klasyczny styl</span></h2> | <h2> <span class="mw-headline" id="Klasyczny styl">Klasyczny styl</span></h2> | ||
<p> | <p> | ||
Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]], [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik]], Monety, [[Kościół]] i obozy wojskowe. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. | Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]], [[Plik:Lucznik.png]] [[Łucznik]], Monety, [[Kościół]] i obozy wojskowe. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Zaawansowane#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic. | ||
====Światy w stylu Classic==== | |||
* [[Świat_Classic|Świat Classic]] (rozgrywka zakończona) | |||
* [[Świat_24|Świat 24]] | |||
</p> | </p> | ||
<h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 3.0">Nowy styl 3.0</span></h2> | <h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 3.0">Nowy styl 3.0</span></h2> | ||
<p> | <p> | ||
Zawiera [[plik:Rycerz.png]] [[Rycerz|Rycerza]] i [[Plik:Łucznik.png]] [[Łucznik|Łuczników]]. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] [[Szlachcic|szlachcica]], trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane"). [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był [[Świat_3|Świat 3]] | |||
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców). | |||
====Światy w nowym stylu 3.0==== | |||
* [[Świat_3|Świat 3]] | |||
* [[Świat_4|Świat 4]] | |||
* [[Świat_6|Świat 6]] | |||
* [[Świat_7|Świat 7]] | |||
* [[Świat_8|Świat 8]] | |||
* [[Świat_9|Świat 9]] | |||
* [[Świat_11|Świat 11]] | |||
* [[Świat_12|Świat 12]] | |||
* [[Świat_22|Świat 22]] | |||
* [[Świat_32|Świat 32]] | |||
* [[Świat_37|Świat 37]] | |||
* [[Świat_44|Świat 44]] | |||
</p> | </p> | ||
<h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 4.0">Nowy styl 4.0</span></h2> | <h2> <span class="mw-headline" id="Nowy styl 4.0">Nowy styl 4.0</span></h2> | ||
<p> | <p> | ||
Nowy styl 4.0 - kolejna odsłona nowego stylu, udostępniona wraz ze startem Świata 13. | |||
Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] [[Rycerz]] i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Łucznik.png]] [[Łucznik]],monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13. | |||
====Światy w nowym stylu 4.0==== | |||
* [[Świat_13|Świat 13]] | |||
* [[Świat_14|Świat 14]] | |||
* [[Świat_16|Świat 16]] | |||
* [[Świat_17|Świat 17]] | |||
* [[Świat_18|Świat 18]] | |||
* [[Świat_19|Świat 19]] | |||
* [[Świat_20|Świat 20]] | |||
* [[Świat_25|Świat 25]] | |||
* [[Świat_33|Świat 33]] | |||
* [[Świat_39|Świat 39]] | |||
* [[Świat_40|Świat 40]] | |||
* [[Świat_45|Świat 45]] | |||
</p> | </p> |
Wersja z 15:56, 5 wrz 2010
Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.
Stary styl
Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada Rycerza, Łuczników, Monet , Kościóła i obozów wojskowych. Technologia do zbadania w kuźni jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania pałacu, a surowce do rekrutacji szlachciców zbierane są w postaci paczek. Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.
Światy w starym stylu
Klasyczny styl
Nie występują tu Rycerz, Łucznik, Monety, Kościół i obozy wojskowe. Dziesięć stopni technologii w Kuźni. Na światach w tym stylu obowiązuje reguła zagrody. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.
Światy w stylu Classic
- Świat Classic (rozgrywka zakończona)
- Świat 24
Nowy styl 3.0
Zawiera Rycerza i Plik:Łucznik.png Łuczników. Aby zrekrutować szlachcica, trzeba wybijać w pałacu monety. W kuźni znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane"). Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był Świat 3 Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).
Światy w nowym stylu 3.0
- Świat 3
- Świat 4
- Świat 6
- Świat 7
- Świat 8
- Świat 9
- Świat 11
- Świat 12
- Świat 22
- Świat 32
- Świat 37
- Świat 44
Nowy styl 4.0
Nowy styl 4.0 - kolejna odsłona nowego stylu, udostępniona wraz ze startem Świata 13. Charakterystyka stylu: występują Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, Plik:Łucznik.png Łucznik,monety, osady koczowników, w kuźni technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.
Światy w nowym stylu 4.0
- Świat 13
- Świat 14
- Świat 16
- Świat 17
- Świat 18
- Świat 19
- Świat 20
- Świat 25
- Świat 33
- Świat 39
- Świat 40
- Świat 45
Nowy styl 5.0
Nowy styl 6.0
Plik:Back.jpg Plemię | ŚwiatyPlik:Foward.jpeg |