Epoka Oświecenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 34: | Linia 34: | ||
Aby rozbudować uniwersytet plemię musi podsyłać do danej wioski surowce. Gdy zbierze się ich wymagana liczba, to pojawia się możliwość rozbudowy uniwersytetu do kolejnego poziomu. | Aby rozbudować uniwersytet plemię musi podsyłać do danej wioski surowce. Gdy zbierze się ich wymagana liczba, to pojawia się możliwość rozbudowy uniwersytetu do kolejnego poziomu. | ||
W poniższej tabelce możecie zobaczyć czas potrzebny do wybudowania każdego z poziomów uniwersytetu. | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!colspan="15"|''' | !colspan="15"|'''Czas budowy uniwersytetu''' | ||
|- | |- | ||
|''' | |'''Poziom''' | ||
|''' | |'''Czas budowy (w godzinach)''' | ||
|- | |- | ||
|1 | |1 |
Wersja z 22:41, 6 wrz 2019
Epoka Oświecenia to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony.
Aby osiągnąć ten cel plemię musi pracować zespołowo i podsyłać surowce na rozwój uniwersytetu.
Podbijanie wioski uniwersyteckiej
Przy starcie świata wioski uniwersyteckie pojawią się na mapie w ściśle określonych lokalizacjach. Będą objęte ochroną przed atakami, aż do czasu rozpoczęcia scenariusza zakończenia świata. Rządzą się one osobnym mechanizmem, nie rozwijają się w ten sam sposób co wioski barbarzyńskie, nie podlegają też mechanizmowi obniżania punktów do określonego poziomu.
Wioski barbarzyńskie pojawiają się na następujących koordynatach:
- 499 | 450
- 550 | 499
- 500 | 550
- 450 | 500
Na większych światach są też dodatkowe wioski, położone w lokalizacjach:
- 400 | 400
- 400 | 599
- 599 | 400
- 599 | 599
Upgrading a University
Po upływie 75 dni ochrona przed atakiem dla wiosek uniwersyteckich zostaje zdjęta i mogą być one podbijane. Gdy wioska uniwersytecka zostaje przejęta, to jej właściciel może rozpocząć budowę uniwersytetu (pierwszy poziom jest już wybudowany i nie może zostać zniszczony). Inne plemiona mogą atakować i przejmować wioski uniwersyteckie będące w Waszym posiadaniu. W wiosce uniwersyteckiej rozbudowywać można wyłącznie uniwersytet (i żadnego innego budynku). Flagi wpływające na budowę jednostek tutaj nie działają. W wiosce uniwersyteckiej nie można także użyć redukcji czasu budowy, ani przedmiotów typu Wzmocnienia czy Przywilej. Ponieważ wioska uniwersytecka może przechowywać łącznie 2 000 000 000 zasobów, to także użycie pakietów surowców nie będzie miało na nie wpływu.
Aby rozbudować uniwersytet plemię musi podsyłać do danej wioski surowce. Gdy zbierze się ich wymagana liczba, to pojawia się możliwość rozbudowy uniwersytetu do kolejnego poziomu.
W poniższej tabelce możecie zobaczyć czas potrzebny do wybudowania każdego z poziomów uniwersytetu.
Czas budowy uniwersytetu | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Poziom | Czas budowy (w godzinach) | |||||||||||||
1 | 2 | |||||||||||||
2 | 4 | |||||||||||||
3 | 6 | |||||||||||||
4 | 8 | |||||||||||||
5 | 10 | |||||||||||||
6 | 12 | |||||||||||||
7 | 14 | |||||||||||||
8 | 16 | |||||||||||||
9 | 18 | |||||||||||||
10 | 20 | |||||||||||||
11 | 22 | |||||||||||||
12 | 24 | |||||||||||||
13 | 26 | |||||||||||||
14 | 28 | |||||||||||||
15 | 30 | |||||||||||||
16 | 32 | |||||||||||||
17 | 34 | |||||||||||||
18 | 36 | |||||||||||||
19 | 38 | |||||||||||||
20 | 40 | |||||||||||||
21 | 42 | |||||||||||||
22 | 44 | |||||||||||||
23 | 46 | |||||||||||||
24 | 48 | |||||||||||||
25 | 52 | |||||||||||||
26 | 56 | |||||||||||||
27 | 64 | |||||||||||||
28 | 72 | |||||||||||||
29 | 80 | |||||||||||||
30 | 96 |
Attacking a University Village
Opposing tribes and players are allowed to attack any University villages on the map. Attacks on unconquered University villages must be planned well, as each University village has the following stationed defensive units by default:
- 1.000 Spear Fighters
- 1.000 Swordsmen
- 500 Heavy Cavalry
Naturally player controlled University villages can be supported by the tribe so you should expect maximum resistance! Bear in mind (depending on server settings) players may also try and send more troops in defence of an unconquered barbarian village!
The primary goal for attacking opposing University villages is to lower the University levels in order for your tribe to reach their own required maximum University level before anyone else. There are certain actions that can reduce the University's level such as:
- Successful attacks with catapults
- If the University village in question gets conquered (University level is reduced by 2)
- Dismissing a player that owns a University village from the tribe (University level is reduced by 2)
In any case, the University level cannot drop lower than 1. Also, the Rally point, Farm and Warehouse that belong to the University village cannot be attacked with catapults.
Endgame Screen
Players can access the Endgame Screen by clicking on the Ranking menu and then on the Age of Enlightenment option. In the endgame screen, players can see:
- The University
- The leading tribe/player
- The required University level in order to win the world
- A list of the University villages, ascending by level
- The current owning tribe of each University village. If the village is not yet owned, the tribe/player cell will be empty
- The coordinates of the University village. If you click them, you will be redirected to the village's location on the map
- The current level of the University in each University village
Endgame
If you or your tribe manage to build the last level of the University level, the world will end (when the construction is finished) and the peace setting will be activated. During that period, players cannot leave (or be dismissed from) their tribe and the winning tribe cannot be disbanded.