Epoka Oświecenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Epoka_oswiecenia1.jpg|center]] | [[Plik:Epoka_oswiecenia1.jpg|center]] | ||
'''Epoka Oświecenia''' to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony. | '''Epoka Oświecenia''' to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony. | ||
Linia 10: | Linia 7: | ||
= Podbijanie wioski uniwersyteckiej = | = Podbijanie wioski uniwersyteckiej = | ||
Przy starcie świata wioski uniwersyteckie pojawią się na mapie w ściśle określonych lokalizacjach. Będą objęte ochroną przed atakami, aż do czasu rozpoczęcia scenariusza zakończenia świata. Rządzą się one osobnym mechanizmem, nie rozwijają się w ten sam sposób co wioski barbarzyńskie, nie podlegają też mechanizmowi obniżania punktów do określonego poziomu. | |||
Wioski barbarzyńskie pojawiają się na następujących koordynatach: | |||
*499 | 450 | *499 | 450 | ||
Linia 21: | Linia 16: | ||
*450 | 500 | *450 | 500 | ||
Na większych światach są też dodatkowe wioski, położone w lokalizacjach: | |||
*400 | 400 | *400 | 400 |
Wersja z 21:13, 6 wrz 2019
Epoka Oświecenia to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony.
Aby osiągnąć ten cel plemię musi pracować zespołowo i podsyłać surowce na rozwój uniwersytetu.
Podbijanie wioski uniwersyteckiej
Przy starcie świata wioski uniwersyteckie pojawią się na mapie w ściśle określonych lokalizacjach. Będą objęte ochroną przed atakami, aż do czasu rozpoczęcia scenariusza zakończenia świata. Rządzą się one osobnym mechanizmem, nie rozwijają się w ten sam sposób co wioski barbarzyńskie, nie podlegają też mechanizmowi obniżania punktów do określonego poziomu.
Wioski barbarzyńskie pojawiają się na następujących koordynatach:
- 499 | 450
- 550 | 499
- 500 | 550
- 450 | 500
Na większych światach są też dodatkowe wioski, położone w lokalizacjach:
- 400 | 400
- 400 | 599
- 599 | 400
- 599 | 599
Upgrading a University
After 75 days, the attack protection is removed and the University villages can be conquered. When a University Village is conquered, the village owner can start upgrading the University (the first level is already built and cannot be destroyed). Other tribes can attack and/or conquer the University Villages that you control. In the University village, players can only upgrade the university (and no other buildings). Flags affecting unit construction will have no effect. Premium Time Reduction, as well as the Reinforcement and Privilege items also cannot be used on a University village.
In order to upgrade the University, you and your tribe will need to send resources to the village. Once the University has the required amount of resources stored, you can upgrade it to the next level by pressing the "Upgrade" button. Since the university village can store a total of 2.000.000.000 resources, using resource packages will not have an effect on University villages.
In the following table you can see the Building Time needed for each level of the University
University Building Time | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Level | Building time(in hours) | |||||||||||||
1 | 2 | |||||||||||||
2 | 4 | |||||||||||||
3 | 6 | |||||||||||||
4 | 8 | |||||||||||||
5 | 10 | |||||||||||||
6 | 12 | |||||||||||||
7 | 14 | |||||||||||||
8 | 16 | |||||||||||||
9 | 18 | |||||||||||||
10 | 20 | |||||||||||||
11 | 22 | |||||||||||||
12 | 24 | |||||||||||||
13 | 26 | |||||||||||||
14 | 28 | |||||||||||||
15 | 30 | |||||||||||||
16 | 32 | |||||||||||||
17 | 34 | |||||||||||||
18 | 36 | |||||||||||||
19 | 38 | |||||||||||||
20 | 40 | |||||||||||||
21 | 42 | |||||||||||||
22 | 44 | |||||||||||||
23 | 46 | |||||||||||||
24 | 48 | |||||||||||||
25 | 52 | |||||||||||||
26 | 56 | |||||||||||||
27 | 64 | |||||||||||||
28 | 72 | |||||||||||||
29 | 80 | |||||||||||||
30 | 96 |
Attacking a University Village
Opposing tribes and players are allowed to attack any University villages on the map. Attacks on unconquered University villages must be planned well, as each University village has the following stationed defensive units by default:
- 1.000 Spear Fighters
- 1.000 Swordsmen
- 500 Heavy Cavalry
Naturally player controlled University villages can be supported by the tribe so you should expect maximum resistance! Bear in mind (depending on server settings) players may also try and send more troops in defence of an unconquered barbarian village!
The primary goal for attacking opposing University villages is to lower the University levels in order for your tribe to reach their own required maximum University level before anyone else. There are certain actions that can reduce the University's level such as:
- Successful attacks with catapults
- If the University village in question gets conquered (University level is reduced by 2)
- Dismissing a player that owns a University village from the tribe (University level is reduced by 2)
In any case, the University level cannot drop lower than 1. Also, the Rally point, Farm and Warehouse that belong to the University village cannot be attacked with catapults.
Endgame Screen
Players can access the Endgame Screen by clicking on the Ranking menu and then on the Age of Enlightenment option. In the endgame screen, players can see:
- The University
- The leading tribe/player
- The required University level in order to win the world
- A list of the University villages, ascending by level
- The current owning tribe of each University village. If the village is not yet owned, the tribe/player cell will be empty
- The coordinates of the University village. If you click them, you will be redirected to the village's location on the map
- The current level of the University in each University village
Endgame
If you or your tribe manage to build the last level of the University level, the world will end (when the construction is finished) and the peace setting will be activated. During that period, players cannot leave (or be dismissed from) their tribe and the winning tribe cannot be disbanded.