Jednostki: Różnice pomiędzy wersjami
m (→Rycerz) |
(→Chłop) |
||
Linia 1244: | Linia 1244: | ||
= Chłop = | = Chłop = | ||
[[Plik:Chłop_d.png|left]] Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski. Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski. | [[Plik:Chłop_d.png|left]] Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski. Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski. Musisz jednak pamiętać, że pospolite ruszenie działa nieprzerwanie przez 6 godzin od aktywacji (nawet, jeśli wszyscy chłopi zginą) i w jego czasie produkcja surowców jest obniżona o 50%. Maksymalna ilość chłopów, jaką możesz zaktywizować to 300 (po 20 za każdy poziom rozbudowania zagrody do 15 włącznie). | ||
Jednostka weszła w życie w wersji 7.0 | Jednostka weszła w życie w wersji 7.0 | ||
Wersja z 16:10, 6 sty 2014
Objaśnienia symboli
Jednostki- zestawienie
Pikinier
Pikinier jest najprostszą i podstawową jednostką defensywną. Jest efektywny w obronie przeciwko kawalerii, natomiast ustępuje zupełnie przy starciu z topornikami. W początkowej fazie gry wykorzystywani są do farmienia, ze względu na szybsze tempo poruszania się niż miecznicy i większą pojemność łupu niż topornicy.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
50 | 30 | 10 | 1 | 18 minut na pole | 25 |
Technologie Jednostka dostępna bez badania
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Siła napadu | Ogólnie | Przeciwko kawalerii | Łucznik |
---|---|---|---|
10 | 15 | 45 | 20 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | już zbadane | 10 | 15 | 45 | ||
2 | 2.560 | 2.240 | 2.960 | 13 | 19 | 56 |
3 | 10.240 | 8.960 | 11.840 | 14 | 21 | 63 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Miecznik
Miecznik jest kolejną jednostką defensywną. Są efektywni w obronie przeciwko topornikom, natomiast mało skuteczni w starciu z lekkimi kawalerzystami (jeden Lekki Kawalerzysta może zabić około pięciu Mieczników).
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
30 | 30 | 70 | 1 | 22 minuty na pole | 15 |
Technologie
Wymagania | Kuźnia (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Siła napadu | Ogólnie | Przeciwko kawalerii | Łucznik |
---|---|---|---|
25 | 50 | 15 | 40 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | juz zbadane | 25 | 50 | 25 | ||
2 | 3.600 | 3.200 | 3.120 | 31 | 63 | 31 |
3 | 14.400 | 12.800 | 12.480 | 35 | 70 | 35 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Topornik
Topornik to mocna jednostka ofensywna. Jak szaleni atakują wioski przeciwników. Bez problemu rozbijają armię pikinierów. Mniej skuteczni są w starciu z miecznikami.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
60 | 30 | 40 | 1 | 18 minuty na pole | 10 |
Technologie
Wymagania | Kuźnia (Poziom 2) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 700 | 840 | 820 | 40 | 10 | 5 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 700 | 840 | 820 | 40 | 10 | 5 |
2 | 2.800 | 3.360 | 3.280 | 50 | 13 | 6 |
3 | 11.200 | 13.440 | 13.120 | 56 | 14 | 7 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Łucznik
Łucznik (tzw. łuk) - jednostka defensywna. Jest dobra przeciwko różnym jednostkom, lecz nieskuteczna w walce z Łucznikami na Koniu.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
100 | 30 | 60 | 1 | 18 minuty na pole | 10 |
Technologie
Wymagania | Koszary (Poziom 5) Kuźnia (Poziom 5) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 640 | 560 | 740 | 15 | 50 | 40 | 5 |
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Zwiadowca
Zwiadowca to jednostka rekrutowana w Stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy. Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza.
- Poziom 1 - dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga.
- Poziom 2 - daje nam możliwość szpiegowania budynków znajdujących się u przeciwnika.
- Poziom 3 - zwiadowcy przynoszą informacje także o wojskach wytworzonych w wiosce, znajdujących się poza nią. *
* chyba, że config świata mówi inaczej
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
50 | 50 | 20 | 2 | 9 minuty na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 560 | 480 | 480 | 0 | 2 | 1 | 2 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 560 | 480 | 480 | 0 | 2 | 1 |
2 | 2.240 | 1.920 | 1.920 | 0 | 3 | 1 |
3 | 8.960 | 7.680 | 7.680 | 0 | 3 | 1 |
1 poziom technologii dla światów w stylu klasycznym
poziom technologiczny | Koszt badań | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 224 | 192 | 192 | 0 | 2 | 1 |
Lekki Kawalerzysta
Lekki kawalerzysta (w skrócie: LK) - jednostka produkowana w Stajni, bardzo przydatna do "farmienia", gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim kawalerzystom. Najlepiej współdziała z Łucznikami konnymi tworząc szybki atak zarazem najmocniejszy w ustawieniu. Ich piętą achillesową jest walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować offa złożonego z samej Lekkiej kawalerii.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
125 | 100 | 250 | 4 | 10 minuty na pole | 80 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 3) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 | 2.400 | 2.000 | 130 | 30 | 40 | 30 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 | 2.400 | 2.000 | 130 | 30 | 40 |
2 | 8.800 | 9.600 | 8.000 | 163 | 38 | 50 |
3 | 35.200 | 38.400 | 32.000 | 182 | 42 | 56 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Łucznik na koniu
Łucznik na Koniu - jednostka ofensywna rekrutowana w Stajni. Droga, lecz opłacalna, jeśli przeciwnik ma dużo Łuczników. Jednostka ta jest bardzo uniwersalna, może z powodzeniem zastąpić armię lekkiej kawalerii i Toporników. Posiadając maksymalną ilość tej jednostki w wiosce ofensywnej (ok. 4000) możemy zniszczyć obronę składającą się z 3000 Pikinierów i Mieczników oraz z 8000 Łuczników, przy murze na 20 poziomie. Następną zaletą takiej armii ofensywnej jest szybkość, łucznik konny jest szybszy niż Topornik.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
250 | 100 | 150 | 5 | 10 minuty na pole | 50 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 5) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 120 | 40 | 30 | 50 |
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Ciężki kawalerzysta
Ciężki kawalerzysta jest elitą Twoich wojsk. Posługuje się ostrym mieczem i chroni go mocna zbroja. Jest to jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się dwa razy szybciej niż Miecznik. Może mieć to duże znaczenie, kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w Zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed Topornikami. Na rekrutowanie go najwięcej potrzeba surowca , jedna wada jest taka, że długo się rekrutuje.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
200 | 150 | 600 | 6 | 11 minuty na pole
(7.5 min na pole w stylu klasycznym) |
50 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 10) Kuźnia (Poziom 15) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 150 | 200 | 80 | 180 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 150 | 200 | 80 |
2 | 12.000 | 9.600 | 8.000 | 188 | 250 | 100 |
3 | 48.000 | 38.400 | 32.000 | 210 | 280 | 112 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Taran
Taran - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Przydatny podczas ataków na przeciwnika z wysokim poziomem muru obronnego, gdyż uszkadza go przed starciem reszty wojsk. Tarany należy wysyłać razem z innymi wojskami ofensywnymi.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
300 | 200 | 200 | 5 | 30 minut na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Warsztat (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 | 1.600 | 800 | 2 | 20 | 50 | 20 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 | 1.600 | 800 | 2 | 20 | 50 |
2 | 4.800 | 6.400 | 3.200 | 3 | 25 | 63 |
3 | 19.200 | 25.600 | 12.800 | 3 | 28 | 70 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Katapulta
Katapulta - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojska.
Następujące budynki nie mogą być zburzone poniżej poziomu 1:
Ratusz, Zagroda, Spichlerz."
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
320 | 400 | 100 | 8 | 30 minut na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Warsztat (Poziom 2) Kuźnia (Poziom 12) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 | 2.000 | 1.200 | 100 | 100 | 50 | 100 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 | 2.000 | 1.200 | 100 | 100 | 50 | 100 |
2 | 6.400 | 8.000 | 1.200 | 125 | 125 | 63 | 100 |
3 | 25.600 | 32.000 | 19.200 | 140 | 140 | 70 | 100 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Rycerz
Rycerz - W grze występuje na światach w stylach od 3.0. Ponadto począwszy od stylu 4.0 został wykreowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce Piedestału - Zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza, a także nazwać. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jeżeli jest to pomoc dla innej wioski. Każdy gracz może posiadać tylko jednego rycerza.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
20 | 20 | 40 | 10 | 10 minuty na pole | 100 |
Technologie
Wymagania | Piedestał (Poziom 1) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 150 | 250 | 400 | 150 |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Jednostka dostępna bez badanie
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Szlachcic
Szlachcic - (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu. Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.
Po zaatakowaniu wioski obniża w niej poparcie (jego wartość wyjściowa =100). Liczba punktów o jakie jest obniżane zależy od konfiguracji świata. Zazwyczaj minimalną wartością jest 20, a maksymalną 35 (chyba, że config świata mówi inaczej). Jeśli osiągnie wartość 0 lub mniejszą, wioska zostanie przejęta. Wysłanie większej ilości szlachciców w jednym ataku nie obniża poparcia bardziej niż jeden szlachcic. Nie ma znaczenia kto obniżał poparcie - wioskę przejmie w posiadanie gracz, którego atak obniżył poparcia do zera.
Jeśli chcemy szybko przejąć innego gracza, dobrą taktyką jest wysyłanie jednego szlachcica po drugim. W większości przypadków, do przejęcia wystarczy czterokrotne wysłanie szlachty.
Szlachcic dodatkowo spowalnia idącą z nim armię.
Jeśli podczas ataku wraz ze szlachcicem idzie Rycerz wyposażony w Berło Vasca, obniża on poparcie minimum o 30. Dodatkowo podnosi siłę napadu szlachcica o 30%, a obronę o 20%.
W starym i klasycznym stylu aby rekrutować kolejnych szlachciców trzeba do każdego kolejnego szlachcica mieć nowy pałac lub kolejny jego poziom a ponadto trzeba zapłacić za paczkę.
W wersji 3.0 + trzeba zapłacić za niego Drewno 40.000 , Glina 50.000 i Żelazo 50.000 oraz wybić odpowiednią ilość monet . Wraz z rekrutacją kolejnych szlachciców, zwiększa się liczba wymaganych monet.
Szlachcic w slangu graczy nazywany jest często grubasem, co prawdopodobnie wzięło się od dużego zapotrzebowania na surowce i wolnego poruszania się tej jednostki.
Koszta produkcji samego szlachcica (po wybiciu monet, lub zebraniu paczek) zależą od konfiguracji danego świata.
Technologie
Wymagania | Pałac (Poziom 1) Ratusz (Poziom 20) Kuźnia (Poziom 20) Rynek (Poziom 10) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 30 | 100 | 50 | 100 |
Dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0 *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
40.000 | 50.000 | 50.000 | 100 | 35 minuty na pole | 0 |
Światy w starym stylu *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
28.000 | 30.000 | 25.000 | 100 | 35 minuty na pole | 0 |
Światy w stylu klasycznym *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
20.000 | 30.000 | 25.000 | 100 | 30 minuty na pole | 0 |
* Standardowe koszta budowy. Ich wartość może się zmienić, jeśli inaczej zapisane jest w konfiguracji świata
Chłop
Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski. Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski. Musisz jednak pamiętać, że pospolite ruszenie działa nieprzerwanie przez 6 godzin od aktywacji (nawet, jeśli wszyscy chłopi zginą) i w jego czasie produkcja surowców jest obniżona o 50%. Maksymalna ilość chłopów, jaką możesz zaktywizować to 300 (po 20 za każdy poziom rozbudowania zagrody do 15 włącznie).
Jednostka weszła w życie w wersji 7.0
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Technologie
Wymagania | Zagroda (Poziom 1) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 5 | 15 | 45 | 25 |
Defensywa- jednostki obronne
- Pikinier
- Miecznik
- Łucznik
- Ciężki kawalerzysta
- Katapulta (w stylu gry 5.0)
Ofensywa- jednostki atakujące
- Topornik
- Lekki kawalerzysta
- Łucznik na koniu
- Ciężki kawalerzysta
- Taran
- Katapulta