Funkcje gry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
m (Zabezpieczył Funkcje gry ([edit=sysop] (na zawsze) [move=sysop] (na zawsze)))
mNie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
[[Kategoria:Pomoc]]
=Mapa=
=Mapa=



Wersja z 19:47, 20 lut 2011

Mapa

Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.

Mała mapa po prawej pokazuje wycinek aktualnego kontynentu, niestety z mniejszą ilością informacji niż na mapie po lewej stronie.

Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.

Wioski barbarzyńskie

Obok wiosek znajdujących się w posiadaniu graczy na mapie możesz zobaczyć szare osady. Są to wioski barbarzyńskie, które pojawiają się samoczynnie w miarę rozrostu świata, lub powstają po skasowaniu konta innego gracza, tudzież wybraniu opcji "zacznij od nowa" itp. Jednym zdaniem: są to głównie wioski porzucone przez innych graczy. Atakując taką wioskę morale zawsze będzie wynosiło 100%.

Osady koczowników

Trzecim rodzajem wiosek widocznych na mapie są wioski bonusowe, tzw. osady koczowników. Na mapie widzisz je jako szare wioski z żółtą obwódką. Jak sama nazwa mówi, wioski te po ich przejęciu dają specjalne bonusy.

Wioski bonusowe występujące na światach w nowym stylu 4.0

  • 10% szybsza produkcja drewna
  • 10% szybsza produkcja gliny
  • 10% szybsza produkcja żelaza
  • 10% więcej ludności w zagrodzie
  • 10% szybsze szkolenie w koszarach
  • 10% szybsze szkolenie w stajni
  • 50% szybsza produkcja w warsztacie
  • 3% szybsza produkcja wszystkich surowców


Wioski bonusowe występujące na światach w nowych stylach 5.0 i 6.0

  • 100% większa produkcja drewna
  • 100% większa produkcja żelaza
  • 100% większa produkcja gliny
  • 30% większa produkcja surowców
  • 50% większa pojemność spichlerza i handlarzy
  • 10% więcej ludności
  • 33% szybsza produkcja w warsztacie
  • 33% szybsze szkolenie w stajni
  • 33% szybsze szkolenie w koszarach


Rycerz i jego przedmioty

Z chwilą pojawienia się stylu 3.0 do gry trafiła nowa jednostka- rycerz. Większe znaczenie zaczęła dopiero zyskiwać po wkroczeniu stylu 4.0. Od tego momentu rycerz może znajdować przedmioty, których posiadanie może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę (szczególnie w pierwszej fazie rozgrywki). Przedmioty przechowywane są w zbrojowni i tylko z tego miejsca, można wyposażyć w nie swojego rycerza.

Zbrojownia.png

Zbrojownia

Flaga Baptysty

Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Flagabaptysty.png

Halabarda szwajcarska

Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Halabarda.png

Wojowniczy topór Thorgarda

Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wojowniczy.png

Ogień olimpijski

Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%. Ogien.png

Lanca Mieszka

Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lanca.png

Wekiera Carlosa

Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%.

Wekiera.png

Wielki Łuk Edwarda

Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wielkiluk.png

Długi miecz Ulricha

Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Dlugimiecz.png

Łuk refleksyjny Khana

Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lukrefleks.png

Luneta Kalida

Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską. Luneta.png

Berło Vasca

Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Dodatkowo wzrasta siła uderzenia o 30%, natomiast siła obrony o 20%. Berlo.png

Różnice w wersji gry 5.0

  • Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
  • Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
  • Wekiera Carlosa - dodatkowo jeszcze mocniej niszczy Mur obronny w pierwszej fazie walki.
  • Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.

Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.

Kościół/ Pierwszy kościół

Pierwszy Kościół- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.

Kościół jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.

  • Gdy wioska zostaje przejęta, kościół jest zniszczony.
  • Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
  • Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
  • Jeśli wspierasz jakiegoś gracza, na Twoich żołnierzy mają wpływ jego kościoły.
  • Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.

Zastępstwo/ urlop

Wysyłanie prośby o zastępstwo u siebie na koncie

Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. Osobie, której powierzasz konto, powinieneś ufać, ponieważ może ona wyrządzić w twoim koncie mnóstwo szkód. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.

Przyjęcie zastępstwa od innego gracza







Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.