Funkcje gry: Różnice pomiędzy wersjami
m (Zabezpieczył Funkcje gry ([edit=sysop] (na zawsze) [move=sysop] (na zawsze))) |
|
(Brak różnic)
|
Wersja z 12:24, 20 lut 2011
Mapa
Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.
Mała mapa po prawej pokazuje wycinek aktualnego kontynentu, niestety z mniejszą ilością informacji niż na mapie po lewej stronie.
Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.
Wioski barbarzyńskie
Obok wiosek znajdujących się w posiadaniu graczy na mapie możesz zobaczyć szare osady. Są to wioski barbarzyńskie, które pojawiają się samoczynnie w miarę rozrostu świata, lub powstają po skasowaniu konta innego gracza, tudzież wybraniu opcji "zacznij od nowa" itp. Jednym zdaniem: są to głównie wioski porzucone przez innych graczy. Atakując taką wioskę morale zawsze będzie wynosiło 100%.
Osady koczowników
Trzecim rodzajem wiosek widocznych na mapie są wioski bonusowe, tzw. osady koczowników. Na mapie widzisz je jako szare wioski z żółtą obwódką. Jak sama nazwa mówi, wioski te po ich przejęciu dają specjalne bonusy.
Wioski bonusowe występujące na światach w nowym stylu 4.0
- 10% szybsza produkcja drewna
- 10% szybsza produkcja gliny
- 10% szybsza produkcja żelaza
- 10% więcej ludności w zagrodzie
- 10% szybsze szkolenie w koszarach
- 10% szybsze szkolenie w stajni
- 50% szybsza produkcja w warsztacie
- 3% szybsza produkcja wszystkich surowców
Wioski bonusowe występujące na światach w nowych stylach 5.0 i 6.0
- 100% większa produkcja drewna
- 100% większa produkcja żelaza
- 100% większa produkcja gliny
- 30% większa produkcja surowców
- 50% większa pojemność spichlerza i handlarzy
- 10% więcej ludności
- 33% szybsza produkcja w warsztacie
- 33% szybsze szkolenie w stajni
- 33% szybsze szkolenie w koszarach
Rycerz i jego przedmioty
Z chwilą pojawienia się stylu 3.0 do gry trafiła nowa jednostka- rycerz. Większe znaczenie zaczęła dopiero zyskiwać po wkroczeniu stylu 4.0. Od tego momentu rycerz może znajdować przedmioty, których posiadanie może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę (szczególnie w pierwszej fazie rozgrywki). Przedmioty przechowywane są w zbrojowni i tylko z tego miejsca, można wyposażyć w nie swojego rycerza.
Berło Vasca
Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Dodatkowo wzrasta siła uderzenia o 30%, natomiast siła obrony o 20%.
Różnice w wersji gry 5.0
- Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
- Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
- Wekiera Carlosa - dodatkowo jeszcze mocniej niszczy Mur obronny w pierwszej fazie walki.
- Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.
Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.
Kościół/ Pierwszy kościół
Pierwszy Kościół- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.
Kościół jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.
- Gdy wioska zostaje przejęta, kościół jest zniszczony.
- Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
- Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
- Jeśli wspierasz jakiegoś gracza, na Twoich żołnierzy mają wpływ jego kościoły.
- Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.
Zastępstwo/ urlop
Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. Osobie, której powierzasz konto, powinieneś ufać, ponieważ może ona wyrządzić w twoim koncie mnóstwo szkód. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.
Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.