Jednostki: Różnice pomiędzy wersjami
m (Zabezpieczył Jednostki ([edit=sysop] (na zawsze) [move=sysop] (na zawsze))) |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 48: | Linia 48: | ||
! [[Plik:Lup.png]] | ! [[Plik:Lup.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:Pikinier.png]] | | [[Plik:Pikinier.png]] '''Pikinier''' | ||
| 50 | | 50 | ||
| 30 | | 30 | ||
Linia 60: | Linia 60: | ||
| 25 | | 25 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:Miecznik.png]] | | [[Plik:Miecznik.png]] '''Miecznik''' | ||
| 30 | | 30 | ||
| 30 | | 30 | ||
Linia 72: | Linia 72: | ||
| 15 | | 15 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:Topornik.png]] | | [[Plik:Topornik.png]] '''Topornik''' | ||
| 60 | | 60 | ||
| 30 | | 30 | ||
Linia 84: | Linia 84: | ||
| 10 | | 10 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:Lucznik.png]] | | [[Plik:Lucznik.png]] '''Łucznik''' | ||
| 100 | | 100 | ||
| 30 | | 30 | ||
Linia 96: | Linia 96: | ||
| 10 | | 10 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:Zwiadowca.png]] | | [[Plik:Zwiadowca.png]] '''Zwiadowca''' | ||
| 50 | | 50 | ||
| 50 | | 50 | ||
Linia 108: | Linia 108: | ||
| 0 | | 0 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:LK.png]] | | [[Plik:LK.png]] '''Lekki Kawalerzysta''' | ||
|125 | |125 | ||
|100 | |100 | ||
Linia 120: | Linia 120: | ||
|80 | |80 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:LnK.png]] | | [[Plik:LnK.png]] '''Łucznik na koniu''' | ||
|250 | |250 | ||
|100 | |100 | ||
Linia 132: | Linia 132: | ||
|50 | |50 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:CK.png]] | | [[Plik:CK.png]] '''Ciężki Kawalerzysta''' | ||
|200 | |200 | ||
|150 | |150 | ||
Linia 144: | Linia 144: | ||
|50 | |50 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:taran.png]] | | [[Plik:taran.png]] '''Taran''' | ||
|300 | |300 | ||
|200 | |200 | ||
Linia 156: | Linia 156: | ||
|0 | |0 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:katapulta.png]] | | [[Plik:katapulta.png]] '''Katapulta''' | ||
|320 | |320 | ||
|400 | |400 | ||
Linia 168: | Linia 168: | ||
|0 | |0 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:rycerz.png]] | | [[Plik:rycerz.png]] '''Rycerz''' | ||
|20 | |20 | ||
|20 | |20 | ||
Linia 180: | Linia 180: | ||
|100 | |100 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:szlachcic.png]] | | [[Plik:szlachcic.png]] '''Szlachcic''' | ||
|40000 | |40000 | ||
|50000 | |50000 | ||
Linia 192: | Linia 192: | ||
|0 | |0 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| [[Plik:Chłop.png]] | | [[Plik:Chłop.png]] '''Chłop''' | ||
|0 | |0 | ||
|0 | |0 |
Wersja z 15:58, 11 lut 2011
Objaśnienia symboli
Jednostki- zestawienie
Pikinier
Pikinier jest najprostszą i podstawową jednostką defensywną. Jest efektywny w obronie przeciwko kawalerii, natomiast ustępuje zupełnie przy starciu z topornikami. W początkowej fazie gry wykorzystywani są do farmienia, ze względu na szybsze tempo poruszania się niż miecznicy i większą pojemność łupu niż topornicy.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
50 | 30 | 10 | 1 | 18 minut na pole | 25 |
Technologie Jednostka dostępna bez badania
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Siła napadu | Ogólnie | Przeciwko kawalerii | Łucznik |
---|---|---|---|
10 | 15 | 45 | 20 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | już zbadane | 10 | 15 | 45 | ||
2 | 2.560 | 2.240 | 2.960 | 13 | 19 | 56 |
3 | 10.240 | 8.960 | 11.840 | 14 | 21 | 63 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Miecznik
Miecznik jest kolejną jednostką defensywną. Są efektywni w obronie przeciwko topornikom, natomiast mało skuteczni w starciu z lekkimi kawalerzystami (jeden Lekki Kawalerzysta może zabić około pięciu Mieczników).
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
30 | 30 | 70 | 1 | 22 minuty na pole | 15 |
Technologie
Wymagania | Kuźnia (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Siła napadu | Ogólnie | Przeciwko kawalerii | Łucznik |
---|---|---|---|
25 | 50 | 15 | 40 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | juz zbadane | 25 | 50 | 25 | ||
2 | 3.600 | 3.200 | 3.120 | 31 | 63 | 31 |
3 | 14.400 | 12.800 | 12.480 | 35 | 70 | 35 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Topornik
Topornik to mocna jednostka ofensywna. Jak szaleni atakują wioski przeciwników. Bez problemu rozbijają armię pikinierów. Mniej skuteczni są w starciu z miecznikami.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
60 | 30 | 40 | 1 | 18 minuty na pole | 10 |
Technologie
Wymagania | Kuźnia (Poziom 2) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 700 | 840 | 820 | 40 | 10 | 5 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 700 | 840 | 820 | 40 | 10 | 5 |
2 | 2.800 | 3.360 | 3.280 | 50 | 13 | 6 |
3 | 11.200 | 13.440 | 13.120 | 56 | 14 | 7 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Łucznik
Łucznik (tzw. łuk) - jednostka defensywna. Jest dobra przeciwko różnym jednostkom, lecz nieskuteczna w walce z Łucznikami na Koniu.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
100 | 30 | 60 | 1 | 18 minuty na pole | 10 |
Technologie
Wymagania | Koszary (Poziom 5) Kuźnia (Poziom 5) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 640 | 560 | 740 | 15 | 50 | 40 | 5 |
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Zwiadowca
Zwiadowca to jednostka rekrutowana w Stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy. Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza.
- Poziom 1 - dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga.
- Poziom 2 - daje nam możliwość szpiegowania budynków znajdujących się u przeciwnika.
- Poziom 3 - zwiadowcy przynoszą informacje także o wojskach wytworzonych w wiosce, znajdujących się poza nią. *
* chyba, że config świata mówi inaczej
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
50 | 50 | 20 | 2 | 9 minuty na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 560 | 480 | 480 | 0 | 2 | 1 | 2 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 560 | 480 | 480 | 0 | 2 | 1 |
2 | 2.240 | 1.920 | 1.920 | 0 | 3 | 1 |
3 | 8.960 | 7.680 | 7.680 | 0 | 3 | 1 |
1 poziom technologii dla światów w stylu klasycznym
poziom technologiczny | Koszt badań | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 224 | 192 | 192 | 0 | 2 | 1 |
Lekki Kawalerzysta
Lekki kawalerzysta (w skrócie: LK) - jednostka produkowana w Stajni, bardzo przydatna do "farmienia", gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim kawalerzystom. Najlepiej współdziała z Łucznikami konnymi tworząc szybki atak zarazem najmocniejszy w ustawieniu. Ich piętą achillesową jest walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować offa złożonego z samej Lekkiej kawalerii.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
125 | 100 | 250 | 4 | 10 minuty na pole | 80 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 3) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 | 2.400 | 2.000 | 130 | 30 | 40 | 30 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 | 2.400 | 2.000 | 130 | 30 | 40 |
2 | 8.800 | 9.600 | 8.000 | 163 | 38 | 50 |
3 | 35.200 | 38.400 | 32.000 | 182 | 42 | 56 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Łucznik na koniu
Łucznik na Koniu - jednostka ofensywna rekrutowana w Stajni. Droga, lecz opłacalna, jeśli przeciwnik ma dużo Łuczników. Jednostka ta jest bardzo uniwersalna, może z powodzeniem zastąpić armię lekkiej kawalerii i Toporników. Posiadając maksymalną ilość tej jednostki w wiosce ofensywnej (ok. 4000) możemy zniszczyć obronę składającą się z 3000 Pikinierów i Mieczników oraz z 8000 Łuczników, przy murze na 20 poziomie. Następną zaletą takiej armii ofensywnej jest szybkość, łucznik konny jest szybszy niż Topornik.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
250 | 100 | 150 | 5 | 10 minuty na pole | 50 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 5) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 120 | 40 | 30 | 50 |
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Ciężki kawalerzysta
Ciężki kawalerzysta jest elitą Twoich wojsk. Posługuje się ostrym mieczem i chroni go mocna zbroja. Jest to jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się dwa razy szybciej niż Miecznik. Może mieć to duże znaczenie, kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w Zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed Topornikami. Na rekrutowanie go najwięcej potrzeba surowca , jedna wada jest taka, że długo się rekrutuje.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
200 | 150 | 600 | 6 | 11 minuty na pole
(7.5 min na pole w stylu klasycznym) |
50 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 10) Kuźnia (Poziom 15) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 150 | 200 | 80 | 180 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 150 | 200 | 80 |
2 | 12.000 | 9.600 | 8.000 | 188 | 250 | 100 |
3 | 48.000 | 38.400 | 32.000 | 210 | 280 | 112 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Taran
Taran - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Przydatny podczas ataków na przeciwnika z wysokim poziomem muru obronnego, gdyż uszkadza go przed starciem reszty wojsk. Tarany należy wysyłać razem z innymi wojskami ofensywnymi.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
300 | 200 | 200 | 5 | 30 minut na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Warsztat (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 | 1.600 | 800 | 2 | 20 | 50 | 20 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 | 1.600 | 800 | 2 | 20 | 50 |
2 | 4.800 | 6.400 | 3.200 | 3 | 25 | 63 |
3 | 19.200 | 25.600 | 12.800 | 3 | 28 | 70 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Katapulta
Katapulta - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojska.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
320 | 400 | 100 | 8 | 20 minut na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Warsztat (Poziom 2) Kuźnia (Poziom 12) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 | 2.000 | 1.200 | 100 | 100 | 50 | 100 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 | 2.000 | 1.200 | 100 | 100 | 50 |
2 | 6.400 | 8.000 | 1.200 | 3 | 25 | 63 |
3 | 25.600 | 32.000 | 19.200 | 3 | 28 | 70 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Rycerz
Rycerz - występuje w grze w światach w stylach od 3.0. Ponadto na światach począwszy od stylu 4.0 został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce Piedestału - Zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza, a także nazwać. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jeżeli jest po pomoc dla innej wioski. Każdy gracz może posiadać tylko jednego rycerza.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
20 | 20 | 40 | 10 | 10 minuty na pole | 100 |
Technologie
Wymagania | Piedestał (Poziom 1) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 150 | 250 | 400 | 150 |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Jednostka dostępna bez badanie
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Szlachcic
Szlachcic - (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu. Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.
Po zaatakowaniu wioski obniża w niej poparcie (jego wartość wyjściowa =100). Liczba punktów o jakie jest obniżane zależy od konfiguracji świata. Zazwyczaj minimalną wartością jest 20, a maksymalną 35 (chyba, że config świata mówi inaczej). Jeśli osiągnie wartość 0 lub mniejszą, wioska zostanie przejęta. Wysłanie większej ilości szlachciców w jednym ataku nie obniża poparcia bardziej niż jeden szlachcic. Nie ma znaczenia kto obniżał poparcie - wioskę przejmie w posiadanie gracz, którego atak obniżył poparcia do zera.
Jeśli chcemy szybko przejąć innego gracza, dobrą taktyką jest wysyłanie jednego szlachcica po drugim. W większości przypadków, do przejęcia wystarczy czterokrotne wysłanie szlachty.
Szlachcic dodatkowo spowalnia idącą z nim armię.
Jeśli podczas ataku wraz ze szlachcicem idzie Rycerz Rycerz wyposażony w Berło Vasca, obniża on poparcie minimum o 30. Dodatkowo podnosi siłę napadu szlachcica o 30%, a obronę o 20%.
W starym i klasycznym stylu aby rekrutować kolejnych szlachciców trzeba do każdego kolejnego szlachcica mieć nowy pałac lub kolejny jego poziom a ponadto trzeba zapłacić za paczkę.
W wersji 3.0 + trzeba zapłacić za niego Drewno 40.000 , Glina 50.000 i Żelazo 50.000 oraz wybić odpowiednią ilość Monety monet . Wraz z rekrutacją kolejnych szlachciców, zwiększa się liczba wymaganych monet.
Szlachcic w slangu graczy nazywany jest często grubasem, co prawdopodobnie wzięło się od dużego zapotrzebowania na surowce i wolnego poruszania się tej jednostki.
Koszta produkcji samego szlachcica (po wybiciu monet, lub zebraniu paczek) zależą od konfiguracji danego świata.
Technologie
Wymagania | Pałac (Poziom 1) Ratusz (Poziom 20) Kuźnia (Poziom 20) Rynek (Poziom 10) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 30 | 100 | 50 | 100 |
Dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0 *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
40.000 | 50.000 | 50.000 | 100 | 35 minuty na pole | 0 |
Światy w starym stylu *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
28.000 | 30.000 | 25.000 | 100 | 35 minuty na pole | 0 |
Światy w stylu klasycznym *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
20.000 | 30.000 | 25.000 | 100 | 30 minuty na pole | 0 |
* Standardowe koszta budowy. Ich wartość może się zmienić, jeśli inaczej zapisane jest w konfiguracji świata
Chłop
Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski. Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski.
Jednostka weszła w życie w wersji 7.0
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Technologie
Wymagania | Zagroda (Poziom 1) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 5 | 15 | 45 | 25 |
Defensywa- jednostki obronne
- Pikinier
- Miecznik
- Łucznik
- Ciężki kawalerzysta]]
- Katapulta
Ofensywa- jednostki atakujące
- Topornik
- Lekki kawalerzysta
- Łucznik na koniu
- Ciężki kawalerzysta
- taran
- katapulta