Epoka Oświecenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 7 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Epoka_oswiecenia1.jpg|center]] | [[Plik:Epoka_oswiecenia1.jpg|center]] | ||
'''Epoka Oświecenia''' to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony. | '''Epoka Oświecenia''' to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony. | ||
Linia 10: | Linia 7: | ||
= Podbijanie wioski uniwersyteckiej = | = Podbijanie wioski uniwersyteckiej = | ||
Przy starcie świata wioski uniwersyteckie pojawią się na mapie w ściśle określonych lokalizacjach. Będą objęte ochroną przed atakami, aż do czasu rozpoczęcia scenariusza zakończenia świata. Rządzą się one osobnym mechanizmem, nie rozwijają się w ten sam sposób co wioski barbarzyńskie, nie podlegają też mechanizmowi obniżania punktów do określonego poziomu. | |||
Wioski barbarzyńskie pojawiają się na następujących koordynatach: | |||
*499 | 450 | *499 | 450 | ||
Linia 21: | Linia 16: | ||
*450 | 500 | *450 | 500 | ||
Na większych światach są też dodatkowe wioski, położone w lokalizacjach: | |||
*400 | 400 | *400 | 400 | ||
Linia 29: | Linia 24: | ||
= | = Rozwijanie uniwersytetu = | ||
[[File: | [[File:epoka_oswiecenia2.png|right|]] | ||
Po upływie 75 dni ochrona przed atakiem dla wiosek uniwersyteckich zostaje zdjęta i mogą być one podbijane. Gdy wioska uniwersytecka zostaje przejęta, to jej właściciel może rozpocząć budowę uniwersytetu '''(pierwszy poziom jest już wybudowany i nie może zostać zniszczony'''). Inne plemiona mogą atakować i przejmować wioski uniwersyteckie będące w Waszym posiadaniu. | |||
W wiosce uniwersyteckiej rozbudowywać można wyłącznie uniwersytet (i żadnego innego budynku). Flagi wpływające na budowę jednostek tutaj nie działają. W wiosce uniwersyteckiej nie można także użyć redukcji czasu budowy, ani przedmiotów typu Wzmocnienie ofensywne/defensywne oraz Przywilej. | |||
Ponieważ wioska uniwersytecka może przechowywać łącznie 2 000 000 000 zasobów, to także użycie pakietów surowców nie będzie miało na nie wpływu. | |||
Aby rozbudować uniwersytet plemię musi podsyłać do danej wioski surowce. Gdy zbierze się ich wymagana liczba, to pojawia się możliwość rozbudowy uniwersytetu do kolejnego poziomu. | |||
W poniższej tabelce możecie zobaczyć czas potrzebny do wybudowania każdego z poziomów uniwersytetu. | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!colspan="15"|''' | !colspan="15"|'''Czas budowy uniwersytetu''' | ||
|- | |- | ||
|''' | |'''Poziom''' | ||
|''' | |'''Czas budowy (w godzinach)''' | ||
|- | |- | ||
|1 | |1 | ||
Linia 137: | Linia 134: | ||
|} | |} | ||
= Atakowanie wioski uniwersyteckiej= | |||
Obce plemiona i gracze mogą atakować wioski uniwersyteckie widoczne na mapie. Ataki na nieprzejętą dotychczas wioskę uniwersytecką powinny być dobrze zaplanowane, ponieważ każda z nich posiada następującą liczbę stacjonujących w niej jednostek defensywnych: | |||
* 1.000 pikinierów | |||
* 1.000 mieczników | |||
* 500 lekkich kawalerzystów | |||
Oczywiście wioski uniwersyteckie kontrolowane przez graczy mogą być wspierane przez plemię, więc można się w nich spodziewać jeszcze większej armii! Pamiętajcie, że (zależnie od ustawień świata), możliwe może być także podsyłanie wsparcia do nieprzejętej dotychczas wioski uniwersyteckiej! | |||
Głównym celem atakowania cudzych wiosek uniwersyteckich jest obniżenie poziomu uniwersytetu, by umożliwić własnemu plemieniu zdobycie maksymalnego poziomo uniwersytetu szybciej niż ktokolwiek inny. Są określone akcje, które mogą zredukować poziom uniwersytetu: | |||
* Skuteczne ataki z udziałem katapult | |||
* Wioska uniwersytecka zostanie przejęta (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2) | |||
* Gracz będący właścicielem wioski uniwersyteckiej opuszcza plemię (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2). | |||
W każdym z przypadków poziom uniwersytetu nie może spaść poniżej. Plac, zagroda i spichlerz należące do wioski uniwersyteckiej nie mogą być celem ataku katapult. | |||
=Ekran końcowy= | |||
[[File:epoka_oswiecenia3.png||center]] | |||
Gracze mają dostęp do ekranu końcowego poprzez kliknięcie w Ranking -> Epoka Oświecenia. Z tego poziomu będzie można zobaczyć: | |||
* Uniwersytet | |||
* Nazwę liderującego plemienia (ewentualnie gracza) | |||
* Poziom uniwersytetu wymagany do wygrania świata | |||
* Listę wiosek uniwersyteckich posortowanych malejącego wg poziomu | |||
* Nazwę plemienia (lub gracza bez plemienia) będącego właścicielem każdej z tych wiosek. Jeśli nie posiada ono jeszcze właściciela, to pole to będzie puste | |||
* Koordynaty każdej z wiosek uniwersyteckich. Po kliknięciu na nie, zostaniecie przekierowani do danej wioski na mapie | |||
* Obecny poziom uniwersytetu w każdej z tych wiosek. | |||
= | = Zakończenie świata = | ||
Gdy plemię zbuduje ostatni wymagany poziom uniwersytetu, świat zostanie zakończony (gdy konstrukcja tego poziomu dobiegnie końca) i automatycznie przejdzie on w świat pokoju. W tej fazie gracze nie mogą opuścić plemienia (ani być z niego wyrzuconym), zaś zwycięskie plemię nie może zostać rozwiązane. Po paru dniach pokoju świat zostanie zamknięty. | |||
[[Kategoria:Pomoc]] | [[Kategoria:Pomoc]] |
Aktualna wersja na dzień 21:13, 9 lip 2020
Epoka Oświecenia to scenariusz zakończenia gry, wprowadzony w lipcu 2019 roku (na Plemiona.pl użyty po raz pierwszy we wrześniu 2019 na świecie 146), w którym plemię musi przejąć jedną ze specjalnych wiosek uniwersyteckich i rozbudować uniwersytet do określonego poziomu. Gdy plemię pomyślnie zbuduje ostatni poziom uniwersytetu, to świat zostanie zakończony.
Aby osiągnąć ten cel plemię musi pracować zespołowo i podsyłać surowce na rozwój uniwersytetu.
Podbijanie wioski uniwersyteckiej
Przy starcie świata wioski uniwersyteckie pojawią się na mapie w ściśle określonych lokalizacjach. Będą objęte ochroną przed atakami, aż do czasu rozpoczęcia scenariusza zakończenia świata. Rządzą się one osobnym mechanizmem, nie rozwijają się w ten sam sposób co wioski barbarzyńskie, nie podlegają też mechanizmowi obniżania punktów do określonego poziomu.
Wioski barbarzyńskie pojawiają się na następujących koordynatach:
- 499 | 450
- 550 | 499
- 500 | 550
- 450 | 500
Na większych światach są też dodatkowe wioski, położone w lokalizacjach:
- 400 | 400
- 400 | 599
- 599 | 400
- 599 | 599
Rozwijanie uniwersytetu
Po upływie 75 dni ochrona przed atakiem dla wiosek uniwersyteckich zostaje zdjęta i mogą być one podbijane. Gdy wioska uniwersytecka zostaje przejęta, to jej właściciel może rozpocząć budowę uniwersytetu (pierwszy poziom jest już wybudowany i nie może zostać zniszczony). Inne plemiona mogą atakować i przejmować wioski uniwersyteckie będące w Waszym posiadaniu. W wiosce uniwersyteckiej rozbudowywać można wyłącznie uniwersytet (i żadnego innego budynku). Flagi wpływające na budowę jednostek tutaj nie działają. W wiosce uniwersyteckiej nie można także użyć redukcji czasu budowy, ani przedmiotów typu Wzmocnienie ofensywne/defensywne oraz Przywilej. Ponieważ wioska uniwersytecka może przechowywać łącznie 2 000 000 000 zasobów, to także użycie pakietów surowców nie będzie miało na nie wpływu.
Aby rozbudować uniwersytet plemię musi podsyłać do danej wioski surowce. Gdy zbierze się ich wymagana liczba, to pojawia się możliwość rozbudowy uniwersytetu do kolejnego poziomu.
W poniższej tabelce możecie zobaczyć czas potrzebny do wybudowania każdego z poziomów uniwersytetu.
Czas budowy uniwersytetu | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Poziom | Czas budowy (w godzinach) | |||||||||||||
1 | 2 | |||||||||||||
2 | 4 | |||||||||||||
3 | 6 | |||||||||||||
4 | 8 | |||||||||||||
5 | 10 | |||||||||||||
6 | 12 | |||||||||||||
7 | 14 | |||||||||||||
8 | 16 | |||||||||||||
9 | 18 | |||||||||||||
10 | 20 | |||||||||||||
11 | 22 | |||||||||||||
12 | 24 | |||||||||||||
13 | 26 | |||||||||||||
14 | 28 | |||||||||||||
15 | 30 | |||||||||||||
16 | 32 | |||||||||||||
17 | 34 | |||||||||||||
18 | 36 | |||||||||||||
19 | 38 | |||||||||||||
20 | 40 | |||||||||||||
21 | 42 | |||||||||||||
22 | 44 | |||||||||||||
23 | 46 | |||||||||||||
24 | 48 | |||||||||||||
25 | 52 | |||||||||||||
26 | 56 | |||||||||||||
27 | 64 | |||||||||||||
28 | 72 | |||||||||||||
29 | 80 | |||||||||||||
30 | 96 |
Atakowanie wioski uniwersyteckiej
Obce plemiona i gracze mogą atakować wioski uniwersyteckie widoczne na mapie. Ataki na nieprzejętą dotychczas wioskę uniwersytecką powinny być dobrze zaplanowane, ponieważ każda z nich posiada następującą liczbę stacjonujących w niej jednostek defensywnych:
- 1.000 pikinierów
- 1.000 mieczników
- 500 lekkich kawalerzystów
Oczywiście wioski uniwersyteckie kontrolowane przez graczy mogą być wspierane przez plemię, więc można się w nich spodziewać jeszcze większej armii! Pamiętajcie, że (zależnie od ustawień świata), możliwe może być także podsyłanie wsparcia do nieprzejętej dotychczas wioski uniwersyteckiej!
Głównym celem atakowania cudzych wiosek uniwersyteckich jest obniżenie poziomu uniwersytetu, by umożliwić własnemu plemieniu zdobycie maksymalnego poziomo uniwersytetu szybciej niż ktokolwiek inny. Są określone akcje, które mogą zredukować poziom uniwersytetu:
- Skuteczne ataki z udziałem katapult
- Wioska uniwersytecka zostanie przejęta (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2)
- Gracz będący właścicielem wioski uniwersyteckiej opuszcza plemię (poziom uniwersytetu jest wówczas obniżany o 2).
W każdym z przypadków poziom uniwersytetu nie może spaść poniżej. Plac, zagroda i spichlerz należące do wioski uniwersyteckiej nie mogą być celem ataku katapult.
Ekran końcowy
Gracze mają dostęp do ekranu końcowego poprzez kliknięcie w Ranking -> Epoka Oświecenia. Z tego poziomu będzie można zobaczyć:
- Uniwersytet
- Nazwę liderującego plemienia (ewentualnie gracza)
- Poziom uniwersytetu wymagany do wygrania świata
- Listę wiosek uniwersyteckich posortowanych malejącego wg poziomu
- Nazwę plemienia (lub gracza bez plemienia) będącego właścicielem każdej z tych wiosek. Jeśli nie posiada ono jeszcze właściciela, to pole to będzie puste
- Koordynaty każdej z wiosek uniwersyteckich. Po kliknięciu na nie, zostaniecie przekierowani do danej wioski na mapie
- Obecny poziom uniwersytetu w każdej z tych wiosek.
Zakończenie świata
Gdy plemię zbuduje ostatni wymagany poziom uniwersytetu, świat zostanie zakończony (gdy konstrukcja tego poziomu dobiegnie końca) i automatycznie przejdzie on w świat pokoju. W tej fazie gracze nie mogą opuścić plemienia (ani być z niego wyrzuconym), zaś zwycięskie plemię nie może zostać rozwiązane. Po paru dniach pokoju świat zostanie zamknięty.