Style gry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
m (poprawione nazwy styli i info o stylu 6.0)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
[[Kategoria:Społeczność]]
[[Kategoria:Społeczność]]
Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.  
Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju Plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.  




=Stary styl=
=Styl stary=


Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada [[Plik:Rycerz.png]] Rycerza, [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników, Monet i [[Kościół|Kościóła]]. Technologia do zbadania w [[Kuźnia|kuźni]] jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania [[Pałac|pałacu]], a surowce do rekrutacji [[Plik:Szlachcic.png]] szlachciców zbierane są w postaci paczek.  
Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada [[Plik:Rycerz.png]] Rycerza, [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników, Monet i [[Kościół|Kościoła]]. Technologia do zbadania w [[Kuźnia|kuźni]] jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania [[Pałac|pałacu]], a surowce do rekrutacji [[Plik:Szlachcic.png]] szlachciców zbierane są w postaci paczek.  


Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.
Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.
====Światy w starym stylu====
* [[Świat_1|Świat 1]]
* [[Świat_2|Świat 2]]
* [[Świat_10|Świat 10]]
* [[Świat_15|Świat 15]]
* [[Świat_21|Świat 21]]
* [[Świat_23|Świat 23]]
* [[Świat_34|Świat 34]]
* [[Świat_41|Świat 41]]
* [[Świat_46|Świat 46]]


=Klasyczny styl=
=Styl klasyczny=


Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, Monety, i [[Kościół]]. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Walka:_ataki_/obrona#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.
Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, Monety, i [[Kościół]]. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Walka:_ataki_/obrona#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.


====Światy w stylu Classic====
*Świat Classic (rozgrywka zakończona)
* [[Świat_24|Świat 24]]


=Nowy styl 3.0=
=Styl 3.0=


Zawiera [[plik:Rycerz.png]] Rycerza i [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] szlachcica, trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był [[Świat_3|Świat 3]]
Zawiera [[plik:Rycerz.png]] Rycerza i [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] szlachcica, trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był świat 3.


Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).


====Światy w nowym stylu 3.0====
* [[Świat_3|Świat 3]]
* [[Świat_4|Świat 4]]
* [[Świat_5|Świat 5]]
* [[Świat_6|Świat 6]]
* [[Świat_7|Świat 7]]
* [[Świat_8|Świat 8]]
* [[Świat_9|Świat 9]]
* [[Świat_11|Świat 11]]
* [[Świat_12|Świat 12]]
* [[Świat_22|Świat 22]]
* [[Świat_32|Świat 32]]
* [[Świat_37|Świat 37]]
* [[Świat_44|Świat 44]]
* [[Świat_53|Świat 52]]


=Nowy styl 4.0=
=Styl 4.0=


Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.
Występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po raz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.


====Światy w nowym stylu 4.0====
* [[Świat_13|Świat 13]]
* [[Świat_14|Świat 14]]
* [[Świat_16|Świat 16]]
* [[Świat_17|Świat 17]]
* [[Świat_18|Świat 18]]
* [[Świat_19|Świat 19]]
* [[Świat_20|Świat 20]]
* [[Świat_25|Świat 25]]
* [[Świat_33|Świat 33]]
* [[Świat_39|Świat 39]]
* [[Świat_40|Świat 40]]
* [[Świat_45|Świat 45]]
* [[Świat_50|Świat 50]]
* [[Świat_51|Świat 51]]


=Nowy styl 5.0=
=Styl 5.0=
Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze.  
Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze.  
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.


====Światy w nowym stylu 5.0====
* [[Świat_26|Świat 26]] (bez kościoła)
* [[Świat_27|Świat 27]]
* [[Świat_28|Świat 28]]
* [[Świat_29|Świat 29]] (bez kościoła)
* [[Świat_30|Świat 30]]
* [[Świat_31|Świat 31]] (bez kościoła)
* [[Świat_35|Świat 35]] (bez kościoła)
* [[Świat_36|Świat 36]]
* [[Świat_38|Świat 38]] (bez kościoła)
* [[Świat_43|Świat 43]]
* [[Świat_47|Świat 47]] (bez kościoła)
* [[Świat_48|Świat 48]]
* [[Świat_49|Świat 49]] (bez kościoła)


=Nowy styl 6.0=
=Styl 6.0=


Na światach z tym stylem występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze.
Na światach z tym stylem występują elementy Stylu 5.0, a dodatkowo pojawia się obóz wojskowy. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na świecie 42 i był to jedyny świat ze stylem 6.0. Styl ten został następnie wycofany z użycia, a świat 42 stał się światem o stylu 5.0.
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (patrz styl Nowy styl 5.0). Najważniejszą zmianą jest pojawianie się obozu wojskowego. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na [[Świat_42|świecie 42]]
 
====Światy w nowym stylu 6.0====
* [[Świat_42|Świat 42]]

Aktualna wersja na dzień 19:49, 24 sty 2012

Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju Plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.


Styl stary

Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada Rycerz.png Rycerza, Lucznik.png Łuczników, Monet i Kościoła. Technologia do zbadania w kuźni jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania pałacu, a surowce do rekrutacji Szlachcic.png szlachciców zbierane są w postaci paczek.

Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.

Styl klasyczny

Nie występują tu Rycerz.png Rycerz, Lucznik.png Łucznik, Monety, i Kościół. Dziesięć stopni technologii w Kuźni. Na światach w tym stylu obowiązuje reguła zagrody. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.


Styl 3.0

Zawiera Rycerz.png Rycerza i Lucznik.png Łuczników. Aby zrekrutować Szlachcic.png szlachcica, trzeba wybijać w pałacu monety. W kuźni znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". Rycerz.png Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był świat 3.

Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).


Styl 4.0

Występują Rycerz.png Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, Lucznik.png Łucznik, monety, osady koczowników, w kuźni technologia jednopoziomowa. Po raz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.


Styl 5.0

Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj Rycerz.png Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, Lucznik.png łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: Pierwszy kościół i Kościół. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.


Styl 6.0

Na światach z tym stylem występują elementy Stylu 5.0, a dodatkowo pojawia się obóz wojskowy. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na świecie 42 i był to jedyny świat ze stylem 6.0. Styl ten został następnie wycofany z użycia, a świat 42 stał się światem o stylu 5.0.