Jednostki: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 542: | Linia 542: | ||
== Zwiadowca == | == Zwiadowca == | ||
[[plik:zwiadowca_d.png]] | [[plik:zwiadowca_d.png]] Zwiadowca to jednostka rekrutowana w Stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy. Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza. | ||
Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza. | |||
* '''Poziom 1''' - dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga. | * '''Poziom 1''' - dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga. | ||
* '''Poziom 2''' - daje nam możliwość szpiegowania [[Budynki|budynków]] znajdujących się u przeciwnika. | * '''Poziom 2''' - daje nam możliwość szpiegowania [[Budynki|budynków]] znajdujących się u przeciwnika. | ||
Linia 631: | Linia 628: | ||
== Lekki Kawalerzysta == | == Lekki Kawalerzysta == | ||
[[Plik:LK_d.png|left]] '''Lekki kawalerzysta''' (w skrócie: ''LK'') - jednostka produkowana w Stajni, bardzo przydatna do "farmienia", gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim kawalerzystom. Najlepiej współdziała z Łucznikami konnymi tworząc szybki atak zarazem najmocniejszy w ustawieniu. Ich piętą achillesową jest walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować offa złożonego z samej Lekkiej kawalerii. | [[Plik:LK_d.png|left]] '''Lekki kawalerzysta''' (w skrócie: ''LK'') - jednostka produkowana w Stajni, bardzo przydatna do "farmienia", gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim kawalerzystom. Najlepiej współdziała z Łucznikami konnymi tworząc szybki atak zarazem najmocniejszy w ustawieniu. Ich piętą achillesową jest walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować offa złożonego z samej Lekkiej kawalerii. | ||
Linia 789: | Linia 787: | ||
[[plik:CK_d.png|left]] Ciężki kawalerzysta jest elitą Twoich wojsk. Posługuje się ostrym mieczem i chroni go mocna zbroja. Jest to jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się dwa razy szybciej niż Miecznik. Może mieć to duże znaczenie, kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w Zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed Topornikami. Na rekrutowanie go najwięcej potrzeba surowca [[plik:zelazo.png]], jedna wada jest taka, że długo się rekrutuje. | [[plik:CK_d.png|left]] Ciężki kawalerzysta jest elitą Twoich wojsk. Posługuje się ostrym mieczem i chroni go mocna zbroja. Jest to jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się dwa razy szybciej niż Miecznik. Może mieć to duże znaczenie, kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w Zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed Topornikami. Na rekrutowanie go najwięcej potrzeba surowca [[plik:zelazo.png]], jedna wada jest taka, że długo się rekrutuje. | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! colspan=3 | Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! | ! Prędkość | ||
! | ! Pojemność Łupu | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Plik:drewno.png]] 200 | |[[Plik:drewno.png]] 200 | ||
Linia 813: | Linia 810: | ||
| [[Stajnia]] (Poziom 10) [[Kuźnia]] (Poziom 15) | | [[Stajnia]] (Poziom 10) [[Kuźnia]] (Poziom 15) | ||
|} | |} | ||
1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | 1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_l.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
Linia 835: | Linia 831: | ||
| 180 | | 180 | ||
|} | |} | ||
3 poziomy technologii dla światów w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | 3 poziomy technologii dla światów w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | ||
<br> | <br> | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
Linia 859: | Linia 854: | ||
| 3 || [[plik:drewno.png]] 48.000 || [[plik:glina.png]] 38.400 || [[plik:zelazo.png]] 32.000 ||210||280||112 | | 3 || [[plik:drewno.png]] 48.000 || [[plik:glina.png]] 38.400 || [[plik:zelazo.png]] 32.000 ||210||280||112 | ||
|} | |} | ||
10 poziomow technologii dla światów w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] | 10 poziomow technologii dla światów w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3| Koszt badań | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| | 1 || [[plik:drewno.png]] 600||[[plik:glina.png]] 496|| [[plik:zelazo.png]] 416||150||200||80 | | | 1 || [[plik:drewno.png]] 600||[[plik:glina.png]] 496|| [[plik:zelazo.png]] 416||150||200||80 | ||
Linia 897: | Linia 891: | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! colspan=3 | Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! style="background-color:#d8c2aa" | Prędkość | ! style="background-color:#d8c2aa" | Prędkość | ||
! style="background-color:#d8c2aa" | Pojemność Łupu | ! style="background-color:#d8c2aa" | Pojemność Łupu | ||
Linia 910: | Linia 904: | ||
|0 | |0 | ||
|} | |} | ||
'''''Technologie''''' | '''''Technologie''''' | ||
Linia 918: | Linia 911: | ||
| [[Warsztat]] (Poziom 1) | | [[Warsztat]] (Poziom 1) | ||
|} | |} | ||
1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | 1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_l.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
Linia 941: | Linia 933: | ||
| 20 | | 20 | ||
|} | |} | ||
3 poziomy technologii dla światów w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | 3 poziomy technologii dla światów w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
|- | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
| [[plik:drewno.png]] 1.200 | | [[plik:drewno.png]] 1.200 | ||
Linia 965: | Linia 956: | ||
| 3 || [[plik:drewno.png]] 19.200 || [[plik:glina.png]] 25.600|| [[plik:zelazo.png]] 12.800 ||3||28||70 | | 3 || [[plik:drewno.png]] 19.200 || [[plik:glina.png]] 25.600|| [[plik:zelazo.png]] 12.800 ||3||28||70 | ||
|} | |} | ||
10 poziomow technologii dla światów w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] | 10 poziomow technologii dla światów w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3| Koszt badań | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| | 1 || [[plik:drewno.png]] 560||[[plik:glina.png]] 800|| [[plik:zelazo.png]] 192||2||20||50 | | | 1 || [[plik:drewno.png]] 560||[[plik:glina.png]] 800|| [[plik:zelazo.png]] 192||2||20||50 | ||
Linia 1000: | Linia 990: | ||
== Katapulta == | == Katapulta == | ||
[[plik:katapulta_d.png|left]]'''Katapulta''' - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojska. | [[plik:katapulta_d.png|left]]'''Katapulta''' - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojska. | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! colspan=3 | Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! | ! Prędkość | ||
! | ! Pojemność Łupu | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Plik:drewno.png]] 320 | |[[Plik:drewno.png]] 320 | ||
Linia 1016: | Linia 1005: | ||
|0 | |0 | ||
|} | |} | ||
'''''Technologie''''' | '''''Technologie''''' | ||
Linia 1024: | Linia 1012: | ||
| [[Warsztat]] (Poziom 2) [[Kuźnia]] (Poziom 12) | | [[Warsztat]] (Poziom 2) [[Kuźnia]] (Poziom 12) | ||
|} | |} | ||
1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | 1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | !colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_l.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
Linia 1046: | Linia 1033: | ||
| 100 | | 100 | ||
|} | |} | ||
3 poziomy technologii dla światów w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | 3 poziomy technologii dla światów w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
|- | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
| [[plik:drewno.png]] 1.600 | | [[plik:drewno.png]] 1.600 | ||
Linia 1070: | Linia 1056: | ||
| 3 || [[plik:drewno.png]] 25.600 || [[plik:glina.png]] 32.000|| [[plik:zelazo.png]] 19.200 ||3||28||70 | | 3 || [[plik:drewno.png]] 25.600 || [[plik:glina.png]] 32.000|| [[plik:zelazo.png]] 19.200 ||3||28||70 | ||
|} | |} | ||
10 poziomow technologii dla światów w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] | 10 poziomow technologii dla światów w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3| Koszt badań | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| | 1 || [[plik:drewno.png]] 640||[[plik:glina.png]] 960 || [[plik:zelazo.png]] 560 ||100||100||50 | | | 1 || [[plik:drewno.png]] 640||[[plik:glina.png]] 960 || [[plik:zelazo.png]] 560 ||100||100||50 | ||
Linia 1106: | Linia 1090: | ||
== Rycerz == | == Rycerz == | ||
[[Plik:rycerz_d.png|left]] '''Rycerz''' - występuje w grze w światach w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|stylach od 3.0]]. Ponadto na światach począwszy od stylu [[Style_gry#Nowy styl 4.0|4.0]] został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce Piedestału - Zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza, a także nazwać. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jeżeli jest po pomoc dla innej wioski. Każdy gracz może posiadać tylko jednego rycerza. | [[Plik:rycerz_d.png|left]] '''Rycerz''' - występuje w grze w światach w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|stylach od 3.0]]. Ponadto na światach począwszy od stylu [[Style_gry#Nowy styl 4.0|4.0]] został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce Piedestału - Zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza, a także nazwać. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jeżeli jest po pomoc dla innej wioski. Każdy gracz może posiadać tylko jednego rycerza. | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! colspan=3 | Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! | ! Prędkość | ||
! | ! Pojemność Łupu | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Plik:drewno.png]] 20 | |[[Plik:drewno.png]] 20 | ||
Linia 1131: | Linia 1114: | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_l.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
Linia 1149: | Linia 1132: | ||
1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | 1 poziom technologii dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] | ||
Jednostka dostępna bez | Jednostka dostępna bez badanie | ||
Światy w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | Światy w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] | ||
Linia 1180: | Linia 1161: | ||
Koszta produkcji samego szlachcica (po wybiciu monet, lub zebraniu paczek) zależą od konfiguracji danego świata. | Koszta produkcji samego szlachcica (po wybiciu monet, lub zebraniu paczek) zależą od konfiguracji danego świata. | ||
'''''Technologie''''' | '''''Technologie''''' | ||
Linia 1190: | Linia 1170: | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_l.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
Linia 1205: | Linia 1185: | ||
| 100 | | 100 | ||
|} | |} | ||
Dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] ''*'' | Dla światów w [[Style_gry#Nowy styl 3.0|nowym stylu 3.0]], [[Style_gry#Nowy styl 4.0|nowym stylu 4.0]], [[Style_gry#Nowy styl 5.0|nowym stylu 5.0]], [[Style_gry#Nowy styl 6.0|nowym stylu 6.0]] ''*'' | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! | ! Prędkość | ||
! | ! Pojemność Łupu | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Plik:drewno.png]] 40.000 | |[[Plik:drewno.png]] 40.000 | ||
Linia 1225: | Linia 1202: | ||
|0 | |0 | ||
|} | |} | ||
Światy w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] ''*'' | Światy w [[Style_gry#Stary styl|starym stylu]] ''*'' | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! colspan=3 | Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! | ! Prędkość | ||
! | ! Pojemność Łupu | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Plik:drewno.png]] 28.000 | |[[Plik:drewno.png]] 28.000 | ||
Linia 1244: | Linia 1219: | ||
|0 | |0 | ||
|} | |} | ||
Światy w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] ''*'' | Światy w [[Style_gry#Klasyczny styl|stylu klasycznym]] ''*'' | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
colspan=3 | Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! | ! Prędkość | ||
! | ! Pojemność Łupu | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Plik:drewno.png]] 20.000 | |[[Plik:drewno.png]] 20.000 | ||
Linia 1262: | Linia 1236: | ||
|0 | |0 | ||
|} | |} | ||
''* Standardowe koszta budowy. Ich wartość może się zmienić, jeśli inaczej zapisane jest w konfiguracji świata'' | ''* Standardowe koszta budowy. Ich wartość może się zmienić, jeśli inaczej zapisane jest w konfiguracji świata'' | ||
Linia 1271: | Linia 1243: | ||
[[Plik:Chłop_d.png|left]] Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski. Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski. | [[Plik:Chłop_d.png|left]] Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski. Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski. | ||
Jednostka weszła w życie w wersji 7.0 | Jednostka weszła w życie w wersji 7.0 | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! colspan=3 | Koszta | |||
! | ! Ludność | ||
! | ! Prędkość | ||
! | ! Pojemność Łupu | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Plik:drewno.png]] 0 | |[[Plik:drewno.png]] 0 | ||
Linia 1297: | Linia 1267: | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | {| class="wikitable" style="text-align:center" width=40% | ||
|- | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! poziom technologiczny | |||
! | ! colspan=3 | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||
! | ! [[plik:Koszary_16x16.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_k.png]] | ||
! | ! [[plik:obrona_l.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
| 1 | | 1 | ||
Linia 1312: | Linia 1282: | ||
| 25 | | 25 | ||
|} | |} | ||
<div class="TwoColumns"> | <div class="TwoColumns"> |
Wersja z 15:42, 11 lut 2011
Objaśnienia symboli
Jednostki- zestawienie
Jednostka | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pikinier | 50 | 30 | 10 | 1 | 10 | 15 | 45 | 20 | 18 | 25 |
Miecznik | 30 | 30 | 70 | 1 | 25 | 50 | 15 | 40 | 22 | 15 |
Topornik | 60 | 30 | 40 | 1 | 40 | 10 | 5 | 10 | 18 | 10 |
Łucznik | 100 | 30 | 60 | 1 | 15 | 50 | 40 | 5 | 18 | 10 |
Zwiadowca | 50 | 50 | 20 | 2 | 0 | 2 | 1 | 2 | 9 | 0 |
Lekki Kawalerzysta | 125 | 100 | 250 | 4 | 130 | 30 | 40 | 30 | 10 | 80 |
Łucznik na koniu | 250 | 100 | 150 | 5 | 120 | 40 | 30 | 50 | 10 | 50 |
Ciężki Kawalerzysta | 200 | 150 | 600 | 6 | 150 | 200 | 80 | 180 | 11 | 50 |
Taran | 300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
Katapulta | 320 | 400 | 100 | 8 | 100 | 100 | 50 | 100 | 30 | 0 |
Rycerz | 20 | 20 | 40 | 10 | 150 | 250 | 400 | 150 | 10 | 100 |
Szlachcic | 40000 | 50000 | 50000 | 100 | 30 | 100 | 50 | 100 | 35 | 0 |
Chłop | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 45 | 25 | 0,02 | 0 |
Pikinier
Pikinier jest najprostszą i podstawową jednostką defensywną. Jest efektywny w obronie przeciwko kawalerii, natomiast ustępuje zupełnie przy starciu z topornikami. W początkowej fazie gry wykorzystywani są do farmienia, ze względu na szybsze tempo poruszania się niż miecznicy i większą pojemność łupu niż topornicy.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
50 | 30 | 10 | 1 | 18 minut na pole | 25 |
Technologie Jednostka dostępna bez badania
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Siła napadu | Ogólnie | Przeciwko kawalerii | Łucznik |
---|---|---|---|
10 | 15 | 45 | 20 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | już zbadane | 10 | 15 | 45 | ||
2 | 2.560 | 2.240 | 2.960 | 13 | 19 | 56 |
3 | 10.240 | 8.960 | 11.840 | 14 | 21 | 63 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Miecznik
Miecznik jest kolejną jednostką defensywną. Są efektywni w obronie przeciwko topornikom, natomiast mało skuteczni w starciu z lekkimi kawalerzystami (jeden Lekki Kawalerzysta może zabić około pięciu Mieczników).
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
30 | 30 | 70 | 1 | 22 minuty na pole | 15 |
Technologie
Wymagania | Kuźnia (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Siła napadu | Ogólnie | Przeciwko kawalerii | Łucznik |
---|---|---|---|
25 | 50 | 15 | 40 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | juz zbadane | 25 | 50 | 25 | ||
2 | 3.600 | 3.200 | 3.120 | 31 | 63 | 31 |
3 | 14.400 | 12.800 | 12.480 | 35 | 70 | 35 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Topornik
Topornik to mocna jednostka ofensywna. Jak szaleni atakują wioski przeciwników. Bez problemu rozbijają armię pikinierów. Mniej skuteczni są w starciu z miecznikami.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
60 | 30 | 40 | 1 | 18 minuty na pole | 10 |
Technologie
Wymagania | Kuźnia (Poziom 2) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 700 | 840 | 820 | 40 | 10 | 5 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 700 | 840 | 820 | 40 | 10 | 5 |
2 | 2.800 | 3.360 | 3.280 | 50 | 13 | 6 |
3 | 11.200 | 13.440 | 13.120 | 56 | 14 | 7 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Łucznik
Łucznik (tzw. łuk) - jednostka defensywna. Jest dobra przeciwko różnym jednostkom, lecz nieskuteczna w walce z Łucznikami na Koniu.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
100 | 30 | 60 | 1 | 18 minuty na pole | 10 |
Technologie
Wymagania | Koszary (Poziom 5) Kuźnia (Poziom 5) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 640 | 560 | 740 | 15 | 50 | 40 | 5 |
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Zwiadowca
Zwiadowca to jednostka rekrutowana w Stajni, potrzebna do szpiegowania innych graczy. Na światach ze starym stylem, badanie kolejnych poziomów zwiadowcy wpływa na ilość informacji jakie nam dostarcza.
- Poziom 1 - dowiadujemy się jedynie o jednostkach w wiosce wroga.
- Poziom 2 - daje nam możliwość szpiegowania budynków znajdujących się u przeciwnika.
- Poziom 3 - zwiadowcy przynoszą informacje także o wojskach wytworzonych w wiosce, znajdujących się poza nią. *
* chyba, że config świata mówi inaczej
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
50 | 50 | 20 | 2 | 9 minuty na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 560 | 480 | 480 | 0 | 2 | 1 | 2 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 560 | 480 | 480 | 0 | 2 | 1 |
2 | 2.240 | 1.920 | 1.920 | 0 | 3 | 1 |
3 | 8.960 | 7.680 | 7.680 | 0 | 3 | 1 |
1 poziom technologii dla światów w stylu klasycznym
poziom technologiczny | Koszt badań | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 224 | 192 | 192 | 0 | 2 | 1 |
Lekki Kawalerzysta
Lekki kawalerzysta (w skrócie: LK) - jednostka produkowana w Stajni, bardzo przydatna do "farmienia", gdyż ma największą pojemność łupu i jest bardzo szybka. Lekka kawaleria jest wojskiem ofensywnym, najlepiej sprawdza się w starciach przeciwko Miecznikom oraz Ciężkim kawalerzystom. Najlepiej współdziała z Łucznikami konnymi tworząc szybki atak zarazem najmocniejszy w ustawieniu. Ich piętą achillesową jest walka z Pikinierami, którzy w prosty sposób sobie z nimi radzą, bez większych strat. Dlatego też nie poleca się budować offa złożonego z samej Lekkiej kawalerii.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
125 | 100 | 250 | 4 | 10 minuty na pole | 80 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 3) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 | 2.400 | 2.000 | 130 | 30 | 40 | 30 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 | 2.400 | 2.000 | 130 | 30 | 40 |
2 | 8.800 | 9.600 | 8.000 | 163 | 38 | 50 |
3 | 35.200 | 38.400 | 32.000 | 182 | 42 | 56 |
10 poziomów technologii dla światów w stylu klasycznym
Łucznik na koniu
Łucznik na Koniu - jednostka ofensywna rekrutowana w Stajni. Droga, lecz opłacalna, jeśli przeciwnik ma dużo Łuczników. Jednostka ta jest bardzo uniwersalna, może z powodzeniem zastąpić armię lekkiej kawalerii i Toporników. Posiadając maksymalną ilość tej jednostki w wiosce ofensywnej (ok. 4000) możemy zniszczyć obronę składającą się z 3000 Pikinierów i Mieczników oraz z 8000 Łuczników, przy murze na 20 poziomie. Następną zaletą takiej armii ofensywnej jest szybkość, łucznik konny jest szybszy niż Topornik.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
250 | 100 | 150 | 5 | 10 minuty na pole | 50 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 5) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 120 | 40 | 30 | 50 |
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Ciężki kawalerzysta
Ciężki kawalerzysta jest elitą Twoich wojsk. Posługuje się ostrym mieczem i chroni go mocna zbroja. Jest to jednostka obronna (używana czasem jako ofensywna), rekrutowana w Stajni. Jest bardzo droga w produkcji, ale opłacalna ponieważ porusza się dwa razy szybciej niż Miecznik. Może mieć to duże znaczenie, kiedy trzeba szybko wysłać wsparcie. Jej minusem jest duże zapotrzebowanie na ludność w Zagrodzie. Ciężki Kawalerzysta jest wolniejszy od Lekkiej kawalerii i zabiera mniej łupu. W obronie słaby przeciwko kawalerii, natomiast bardzo skutecznie broni przed Topornikami. Na rekrutowanie go najwięcej potrzeba surowca , jedna wada jest taka, że długo się rekrutuje.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
200 | 150 | 600 | 6 | 11 minuty na pole
(7.5 min na pole w stylu klasycznym) |
50 |
Technologie
Wymagania | Stajnia (Poziom 10) Kuźnia (Poziom 15) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 150 | 200 | 80 | 180 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 | 2.400 | 2.000 | 150 | 200 | 80 |
2 | 12.000 | 9.600 | 8.000 | 188 | 250 | 100 |
3 | 48.000 | 38.400 | 32.000 | 210 | 280 | 112 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Taran
Taran - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Przydatny podczas ataków na przeciwnika z wysokim poziomem muru obronnego, gdyż uszkadza go przed starciem reszty wojsk. Tarany należy wysyłać razem z innymi wojskami ofensywnymi.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
300 | 200 | 200 | 5 | 30 minut na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Warsztat (Poziom 1) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 | 1.600 | 800 | ||||
2 | 20 | 50 | 20 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 | 1.600 | 800 | 2 | 20 | 50 |
2 | 4.800 | 6.400 | 3.200 | 3 | 25 | 63 |
3 | 19.200 | 25.600 | 12.800 | 3 | 28 | 70 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Katapulta
Katapulta - jednostka oblężnicza produkowana w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojska.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
320 | 400 | 100 | 8 | 20 minut na pole | 0 |
Technologie
Wymagania | Warsztat (Poziom 2) Kuźnia (Poziom 12) |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 | 2.000 | 1.200 | 100 | 100 | 50 | 100 |
3 poziomy technologii dla światów w starym stylu
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 | 2.000 | 1.200 | 100 | 100 | 50 |
2 | 6.400 | 8.000 | 1.200 | 3 | 25 | 63 |
3 | 25.600 | 32.000 | 19.200 | 3 | 28 | 70 |
10 poziomow technologii dla światów w stylu klasycznym
Rycerz
Rycerz - występuje w grze w światach w stylach od 3.0. Ponadto na światach począwszy od stylu 4.0 został wystylizowany na bohatera - zdobywa doświadczenie, a także w trakcie walki może znaleźć przedmioty, które podnoszą statystyki obrony bądź ataku. Przedmioty te nakłada się na niego w specjalnej zakładce Piedestału - Zbrojowni. Mianować nowego wojownika do rangi rycerza, a także nazwać. Dodatkowo rycerz przyśpiesza wojsko idące razem z nim do 10 minut na pole, ale tylko i wyłącznie jeżeli jest po pomoc dla innej wioski. Każdy gracz może posiadać tylko jednego rycerza.
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
20 | 20 | 40 | 10 | 10 minuty na pole | 100 |
Technologie
Wymagania | Piedestał (Poziom 1) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 150 | 250 | 400 | 150 |
1 poziom technologii dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0
Jednostka dostępna bez badanie
Światy w starym stylu
Brak jednostki
Światy w stylu klasycznym
Brak jednostki
Szlachcic
Szlachcic - (potocznie często zwany grubasem) - jednostka produkowana w Pałacu. Atak zawierający szlachtę jest jedyną możliwością przejmowania wiosek.
Po zaatakowaniu wioski obniża w niej poparcie (jego wartość wyjściowa =100). Liczba punktów o jakie jest obniżane zależy od konfiguracji świata. Zazwyczaj minimalną wartością jest 20, a maksymalną 35 (chyba, że config świata mówi inaczej). Jeśli osiągnie wartość 0 lub mniejszą, wioska zostanie przejęta. Wysłanie większej ilości szlachciców w jednym ataku nie obniża poparcia bardziej niż jeden szlachcic. Nie ma znaczenia kto obniżał poparcie - wioskę przejmie w posiadanie gracz, którego atak obniżył poparcia do zera.
Jeśli chcemy szybko przejąć innego gracza, dobrą taktyką jest wysyłanie jednego szlachcica po drugim. W większości przypadków, do przejęcia wystarczy czterokrotne wysłanie szlachty.
Szlachcic dodatkowo spowalnia idącą z nim armię.
Jeśli podczas ataku wraz ze szlachcicem idzie Rycerz Rycerz wyposażony w Berło Vasca, obniża on poparcie minimum o 30. Dodatkowo podnosi siłę napadu szlachcica o 30%, a obronę o 20%.
W starym i klasycznym stylu aby rekrutować kolejnych szlachciców trzeba do każdego kolejnego szlachcica mieć nowy pałac lub kolejny jego poziom a ponadto trzeba zapłacić za paczkę.
W wersji 3.0 + trzeba zapłacić za niego Drewno 40.000 , Glina 50.000 i Żelazo 50.000 oraz wybić odpowiednią ilość Monety monet . Wraz z rekrutacją kolejnych szlachciców, zwiększa się liczba wymaganych monet.
Szlachcic w slangu graczy nazywany jest często grubasem, co prawdopodobnie wzięło się od dużego zapotrzebowania na surowce i wolnego poruszania się tej jednostki.
Koszta produkcji samego szlachcica (po wybiciu monet, lub zebraniu paczek) zależą od konfiguracji danego świata.
Technologie
Wymagania | Pałac (Poziom 1) Ratusz (Poziom 20) Kuźnia (Poziom 20) Rynek (Poziom 10) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 30 | 100 | 50 | 100 |
Dla światów w nowym stylu 3.0, nowym stylu 4.0, nowym stylu 5.0, nowym stylu 6.0 *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
40.000 | 50.000 | 50.000 | 100 | 35 minuty na pole | 0 |
Światy w starym stylu *
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
28.000 | 30.000 | 25.000 | 100 | 35 minuty na pole | 0 |
Światy w stylu klasycznym *
colspan=3 | KosztaLudność | Prędkość | Pojemność Łupu | |||
---|---|---|---|---|---|
20.000 | 30.000 | 25.000 | 100 | 30 minuty na pole | 0 |
* Standardowe koszta budowy. Ich wartość może się zmienić, jeśli inaczej zapisane jest w konfiguracji świata
Chłop
Jeśli spodziewasz się ataku na swoją wioskę, możesz ogłosić w zagrodzie pospolite ruszenie, które będzie bronić twojej wioski. Pospolite ruszenie można wykorzystać tylko do celów obronnych, ponieważ chłopi nie mogą opuścić wioski.
Jednostka weszła w życie w wersji 7.0
Koszta | Ludność | Prędkość | Pojemność Łupu | ||
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Technologie
Wymagania | Zagroda (Poziom 1) |
poziom technologiczny | Koszt badań(jeśli potrzebne) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jednostka dostępna bez badania | 5 | 15 | 45 | 25 |
Defensywa- jednostki obronne
- Pikinier
- Miecznik
- Łucznik
- Ciężki kawalerzysta]]
- Katapulta
Ofensywa- jednostki atakujące
- Topornik
- Lekki kawalerzysta
- Łucznik na koniu
- Ciężki kawalerzysta
- taran
- katapulta