FAQ: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzył nową stronę „== PLEMIĘ == ===Otrzymałem zaproszenie do plemienia. Jak mogę przyjąć/odrzucić zaproszenie?=== Klikasz w zakładkę "Plemię", na samym dole masz "Zaproszenia". ...”) |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 54: | Linia 54: | ||
Aby wysłać wiadomość grupową dla członków plemienia trzeba posiadać odpowiednie prawa. Gdy już takie prawa posiadamy wchodzimy we "wiadomości", tam klikamy na napis "nowa wiadomość". Jako odbiorcę naszej wiadomości wybieramy "plemię", następnie wybieramy do jakich członków plemienia ta wiadomość ma dotrzeć. | Aby wysłać wiadomość grupową dla członków plemienia trzeba posiadać odpowiednie prawa. Gdy już takie prawa posiadamy wchodzimy we "wiadomości", tam klikamy na napis "nowa wiadomość". Jako odbiorcę naszej wiadomości wybieramy "plemię", następnie wybieramy do jakich członków plemienia ta wiadomość ma dotrzeć. | ||
==WOJSKO== | |||
===Jak wysłać atak/pomoc ?=== | |||
Istnieją dwa sposoby | |||
* Wchodzisz na plac i wpisujesz liczbę danych jednostek, które chcesz posłać. Następnie w 2 tabelkach o białym tle wpisujesz współrzędne (xxx|yyy), po wykonaniu tej czynności wybierasz Napad lub Pomoc. | |||
* Wchodzisz na mapę następnie klikasz na wioskę, do której chcesz posłać wojsko i klikasz „ » wyślij wojska”. Wyświetli Ci się plac, w którym wpisujesz liczby jednostek, jakie chcesz posłać i klikasz Napad bądź Pomoc. | |||
===Wysłałem atak w złe miejsce i chciałbym zawrócić wojsko. Czy jest to możliwe? I jak mam to zrobić ?=== | |||
Jest to możliwe. Jednak atak może być przerwany do 10 minut od wysłania. Jeśli chcesz cofnąć wojsko wchodzisz w plac i na dole masz Ruchy wojska przy danym ataku po prawej stronie masz przerwij. Wojsko nie wróci od razu, ponieważ przebyło pewien dystans nawet, jeśli to było 10 sekund musisz odczekać ten czas. | |||
===Mój atak jest opóźniony. Co robić? Czy bitwa się rozegrała ?=== | |||
Musisz cierpliwie czekać. Opóźnienia występują z powodu przeciążenia serwera. Bitwa została już rozegrana, lecz raport otrzymasz, gdy opóźnienie się skończy. | |||
===Jak mogę zobaczyć, że jestem atakowany?=== | |||
Ujrzysz taki obrazeczek w prawym górnym rogu obok miejsca w zagrodzie. | |||
===Otrzymałem/wysłałem wsparcie i chce je cofnąć. Jak mam to zrobić?=== | |||
Wchodzisz na plac następnie w wojsko (znajdziesz to w panelu placu na lewo) i klikasz odwołaj lub wszystkie. | |||
===Jestem atakowany i nie mam, co zrobić z surowcami. Czy jeśli wystawie je na rynku to agresor mi ich nie zabierze?=== | |||
Surowce na rynku są widziane przez agresora i mogą zostać zrabowane. Jedynie schowek może przechować surowce, których agresor nie widzi i nie może ich splądrować. | |||
===Posłałem x pikinierów do wioski, w której nie ma wojska, lecz większość mi zginęła. Czemu tak się stało?=== | |||
Pikinierzy mają słabą siłę ataku. Odpowiedzialne za zginięcie pikinierów może być kilka rzeczy: | |||
* Morale | |||
* Bonus nocny | |||
* Mur obronny | |||
* Ludzie z wioski. | |||
===Chcę zniszczyć w innej wiosce budynek katapultami. Jak wybrać budynek do zniszczenia?=== | |||
Gdy posyłamy wojsko do ataku wraz z katapultami zanim poślemy mamy do wyboru budynki do zniszczenia. | |||
===Bardzo chciałbym zniszczyć sąsiadowi schowek, lecz nie ma go na liście budynków. Czy mogę go zniszczyć?=== | |||
Schowka nie można zniszczyć. | |||
===Czy taranom wydaje się polecenie do zniszczenia muru jak katapultom?=== | |||
Tarany mogą tylko niszczyć mur i atakują go domyślnie. | |||
===Jestem atakowany szlachcicem przez gracza x. Gdy jego wojsko wracało do wioski zniszczyłem mu pałac katapultami. Czy szlachcic mu zginął i czy może dalej mnie nim atakować?=== | |||
Szlachcic żyje i może Cię nim atakować. | |||
===Mam zbadanych zwiadowców na 3 poziom, lecz pokazali mi tylko stan surowców przeciwnika. Czemu tak się stało ?=== | |||
Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców. | |||
Jeżeli tylko jeden zwiadowca powróci żywy, może on przesłać raport szpiegowski o wielkości wojsk przeciwnika. Tę informację otrzyma się również w czasie napadów na wrogie wioski, jeżeli siła napadu stanowi minimum połowę siły obrony. | |||
Jeżeli przeżyje 50% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 1, otrzyma się raport o wielkości zasobów surowców przeciwnika. Jeżeli przeżyje 70% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 2, otrzyma się informacje o budynkach przeciwnika i ich stopniu rozbudowy. Jeżeli przeżyje 90% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 3, otrzyma się wiadomości o wojskach z napadniętej wioski, które poza nią stacjonowały." | |||
===Zaatakowałem gracza x i przegrałem, pomimo iż moje wojsko w symulatorze wykazało, że da sobie rade=== | |||
Może to być przyczyna 5 rzeczy: | |||
* Bonus nocny | |||
* Morale | |||
* Szczęście tzn. pech dla agresora. | |||
* Wysoki poziom muru obrońcy. | |||
* Obrońca miał zbadane jednostki na wyższy poziom (1-2,10 oraz 15 świat). | |||
===Czy morale liczą się od punktów wioski, z której atakuje?=== | |||
Nie, morale liczy się w zależności od stosunku ogólnej liczby punktów agresora i obrońcy, nie od punktów poszczególnych wiosek. | |||
===Jak przejąć inną wioskę?=== | |||
By przejąć inna wioskę trzeba posiadać pałac, w którym rekrutujemy szlachcica (grubasa) i wysyłamy go na wioskę, którą chcemy przejąć. Szlachcic zabiera od 20 do 35 poparcia. Wioska ma domyślnie 100 poparcia, które po ataku regeneruje się co określony czas, w zależności od prędkości świata. Na światach o prędkości 1 jest to 1 punkt na godzinę. Wioska stanie się nasza gdy poparcie spadnie do 0 lub niżej. |
Wersja z 18:00, 21 wrz 2010
PLEMIĘ
Otrzymałem zaproszenie do plemienia. Jak mogę przyjąć/odrzucić zaproszenie?
Klikasz w zakładkę "Plemię", na samym dole masz "Zaproszenia". Następnie wybierasz do jakiego plemienia chcesz dołączyć, a gdy się zdecydujesz klikasz na "Przyjmij", lub "odrzuć".
Jak założyć plemię?
GDY jesteś zalogowany w grze w panelu na górze masz zakładkę „plemię”. Tam wpisujesz nazwę plemienia, oraz skrót następnie klikasz na przycisk Utwórz.
Chce zaprosić znajomego do plemienia. Jak to zrobić?
Musisz mieć odpowiednie prawa nadane przez założyciela lub administratora plemienia. Jeśli masz prawa wchodzisz w „plemię”, klikasz na "Zaproszenia", a następnie wpisujesz Nick. Istnieje druga opcja zapraszania. Wchodzisz na mapę, klikasz na wioskę(nie może być opuszczona) następnie na imię gracza i "Zaproś do plemienia".
Jak anulować zaproszenie do plemienia?
Wchodzisz w zakładkę "zaproszenia", następnie klikasz na "cofnij" przy nicku gracza.
Inne plemiona mają godło. Jak je wstawić?
Jeżeli posiadasz konto Premium wchodzisz w „plemię”, a następnie we „właściwości” i schodzisz na dół, gdzie jest tabelka wraz z przyciskiem „przeglądaj”. Jeśli sam nie posiadasz konta premium, a ktoś w twoim plemieniu je posiada możesz mu dać range administratora i poprosić żeby umieścił dane godło.
Jak nadać sobie i innym członkom plemienia rangi?
Wchodzisz w członków plemienia i przy nazwie gracza masz białe kółeczko. Klikasz na kółeczko i następnie w (wybierz akcję…) „prawa i tytuły”. Gdy klikniesz „OK” otworzy Ci się nowa strona, zjeżdżasz na dół i masz „Tytuł w plemieniu” obok tego jest tabelka, w której wpisujesz rangę dla danego gracza i klikasz „OK”.
Nadałem rangę członkowi, lecz gracze z po za plemienia jej nie widzą. Czemu tak jest?
Gdy nadawałeś rangę danemu graczowi musiałeś odznaczyć „Tytuł widoczny na zewnątrz”. Nadaj jeszcze raz temu graczowi tytuł i zaznacz, aby było widoczne wszystkim z po za plemienia.
Jak nadać prawa zapraszania oraz inne prawa danej osobie?
Robisz to tak jak nadajesz tytuł, lecz np. przy funkcji "Zaproś" zaznaczasz kwadracik i na dole naciskasz OK.
Chcę wyrzucić gracza z plemienia. Jak to zrobić?
Robisz to podobnie jak nadanie tytułu czy funkcji danej osobie tylko na dole, gdy dajesz „wybierz akcję” klikasz na wyrzuć.
Jak zmienić wewnętrzny opis plemienia?
Wchodzisz w „Plemię” i automatycznie jesteś w przeglądzie. Pod tekstem wewnętrznym masz „Opracuj” klikasz i piszesz. Tylko administratorzy oraz założyciele plemienia mogą zmieniać ten tekst.
Jak zmienić tekst zewnętrzny tzw. opis plemienia?
Gdy jesteś w zakładce „plemię” na końcu masz „właściwości”. Pod tekstem klikasz na "opracuj", dodajesz opis, a następnie zatwierdzasz. Tylko założyciele i administratorzy oraz dyplomaci mogą zmieniać ten tekst.
Nie podoba mi się plemię, w którym jestem. Jak je opuścić?
Gdy jesteś w przeglądzie plemienia nad tekstem wewnętrznym klikasz na "opuść plemię"
Jak rozwiązać plemię?
Zakładka „Plemię” -> Właściwości i po lewej stronie masz "rozwiąż plemię".
Chce stworzyć nowe działy na forum plemiennym. Jak to zrobić?
Wpierw musisz być założycielem i administratorem, lub być moderatorem forum wewnętrznego. Jeśli jesteś kimś z wymienionych wchodzisz na forum plemienia i na dole masz „opracuj forum”.
Chcę zawrzeć sojusz/pakt o nieagresji z innym plemieniem. Jak mam to zrobić?
Wystarczy, że porozmawiasz z dyplomatą/założycielem innego plemienia, a on zgodzi się na sojusz/pakt.Jeśli zawarłeś sojusz, lub PON możesz odznaczyć ich kolorami na mapie wpisując nazwę plemienia i wybraną pozycję.
Zawarłem sojusz/pakt i chce, aby wioski sojusznika były innego koloru na mapie.
Klikasz w zakładkę „Plemię”, następnie „Dyplomacja” i na dole masz dwa okienka. W jednym okienku wpisujesz skrót danego plemienia, a w drugim wybierasz Sprzymierzeńcy/Pakt o nieagresji/Wróg.
Gdy dołączyłem do innego plemienia dostałem wiadomość powitalną. Jak mogę stworzyć taką wiadomość?
Zakładka „Plemię”, następnie „Powitanie” wpisujesz w białym polu tekst, jaki ma być wysyłany automatycznie do każdej osoby, która dołączy do plemienia. Gdy już napiszesz klikasz na „zmień”.
Jak wysłać wiadomość grupową?
Aby wysłać wiadomość grupową dla członków plemienia trzeba posiadać odpowiednie prawa. Gdy już takie prawa posiadamy wchodzimy we "wiadomości", tam klikamy na napis "nowa wiadomość". Jako odbiorcę naszej wiadomości wybieramy "plemię", następnie wybieramy do jakich członków plemienia ta wiadomość ma dotrzeć.
WOJSKO
Jak wysłać atak/pomoc ?
Istnieją dwa sposoby
- Wchodzisz na plac i wpisujesz liczbę danych jednostek, które chcesz posłać. Następnie w 2 tabelkach o białym tle wpisujesz współrzędne (xxx|yyy), po wykonaniu tej czynności wybierasz Napad lub Pomoc.
- Wchodzisz na mapę następnie klikasz na wioskę, do której chcesz posłać wojsko i klikasz „ » wyślij wojska”. Wyświetli Ci się plac, w którym wpisujesz liczby jednostek, jakie chcesz posłać i klikasz Napad bądź Pomoc.
Wysłałem atak w złe miejsce i chciałbym zawrócić wojsko. Czy jest to możliwe? I jak mam to zrobić ?
Jest to możliwe. Jednak atak może być przerwany do 10 minut od wysłania. Jeśli chcesz cofnąć wojsko wchodzisz w plac i na dole masz Ruchy wojska przy danym ataku po prawej stronie masz przerwij. Wojsko nie wróci od razu, ponieważ przebyło pewien dystans nawet, jeśli to było 10 sekund musisz odczekać ten czas.
Mój atak jest opóźniony. Co robić? Czy bitwa się rozegrała ?
Musisz cierpliwie czekać. Opóźnienia występują z powodu przeciążenia serwera. Bitwa została już rozegrana, lecz raport otrzymasz, gdy opóźnienie się skończy.
Jak mogę zobaczyć, że jestem atakowany?
Ujrzysz taki obrazeczek w prawym górnym rogu obok miejsca w zagrodzie.
Otrzymałem/wysłałem wsparcie i chce je cofnąć. Jak mam to zrobić?
Wchodzisz na plac następnie w wojsko (znajdziesz to w panelu placu na lewo) i klikasz odwołaj lub wszystkie.
Jestem atakowany i nie mam, co zrobić z surowcami. Czy jeśli wystawie je na rynku to agresor mi ich nie zabierze?
Surowce na rynku są widziane przez agresora i mogą zostać zrabowane. Jedynie schowek może przechować surowce, których agresor nie widzi i nie może ich splądrować.
Posłałem x pikinierów do wioski, w której nie ma wojska, lecz większość mi zginęła. Czemu tak się stało?
Pikinierzy mają słabą siłę ataku. Odpowiedzialne za zginięcie pikinierów może być kilka rzeczy:
- Morale
- Bonus nocny
- Mur obronny
- Ludzie z wioski.
Chcę zniszczyć w innej wiosce budynek katapultami. Jak wybrać budynek do zniszczenia?
Gdy posyłamy wojsko do ataku wraz z katapultami zanim poślemy mamy do wyboru budynki do zniszczenia.
Bardzo chciałbym zniszczyć sąsiadowi schowek, lecz nie ma go na liście budynków. Czy mogę go zniszczyć?
Schowka nie można zniszczyć.
Czy taranom wydaje się polecenie do zniszczenia muru jak katapultom?
Tarany mogą tylko niszczyć mur i atakują go domyślnie.
Jestem atakowany szlachcicem przez gracza x. Gdy jego wojsko wracało do wioski zniszczyłem mu pałac katapultami. Czy szlachcic mu zginął i czy może dalej mnie nim atakować?
Szlachcic żyje i może Cię nim atakować.
Mam zbadanych zwiadowców na 3 poziom, lecz pokazali mi tylko stan surowców przeciwnika. Czemu tak się stało ?
Jeżeli obrońca ma dwa razy więcej zwiadowców niż agresor, to szansa na powrót zwiadowców wynosi około 50 %. Niestety w takim wypadku przeżyje niewielu zwiadowców. Jeżeli agresor i obrońca mają tyle samo zwiadowców, to szansa na przeżycie wynosi około 100%, a około dwie trzecie zwiadowców agresora powróci żywe. Obrońca może stracić swoich zwiadowców.
Jeżeli tylko jeden zwiadowca powróci żywy, może on przesłać raport szpiegowski o wielkości wojsk przeciwnika. Tę informację otrzyma się również w czasie napadów na wrogie wioski, jeżeli siła napadu stanowi minimum połowę siły obrony.
Jeżeli przeżyje 50% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 1, otrzyma się raport o wielkości zasobów surowców przeciwnika. Jeżeli przeżyje 70% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 2, otrzyma się informacje o budynkach przeciwnika i ich stopniu rozbudowy. Jeżeli przeżyje 90% zwiadowców i są one zbadane na poziomie 3, otrzyma się wiadomości o wojskach z napadniętej wioski, które poza nią stacjonowały."
Zaatakowałem gracza x i przegrałem, pomimo iż moje wojsko w symulatorze wykazało, że da sobie rade
Może to być przyczyna 5 rzeczy:
- Bonus nocny
- Morale
- Szczęście tzn. pech dla agresora.
- Wysoki poziom muru obrońcy.
- Obrońca miał zbadane jednostki na wyższy poziom (1-2,10 oraz 15 świat).
Czy morale liczą się od punktów wioski, z której atakuje?
Nie, morale liczy się w zależności od stosunku ogólnej liczby punktów agresora i obrońcy, nie od punktów poszczególnych wiosek.
Jak przejąć inną wioskę?
By przejąć inna wioskę trzeba posiadać pałac, w którym rekrutujemy szlachcica (grubasa) i wysyłamy go na wioskę, którą chcemy przejąć. Szlachcic zabiera od 20 do 35 poparcia. Wioska ma domyślnie 100 poparcia, które po ataku regeneruje się co określony czas, w zależności od prędkości świata. Na światach o prędkości 1 jest to 1 punkt na godzinę. Wioska stanie się nasza gdy poparcie spadnie do 0 lub niżej.