Walka: ataki /obrona

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji

Raporty

Raporty są podstawowym źródłem informacji o wykonanych przez nas atakach, lub odpartych najazdach wroga. Aby aby je odczytać, kliknij menu Raporty na górze strony. Każdy raport jest opatrzony podstawowymi informacjami, takimi jak nick Agresora oraz obrońcy, nazwy wiosek uczestniczących w bitwie, oraz dokładna data i godzina przybycia ataku. Dodatkową informacją na liście raportów jest kolorowa kropka, informująca o wyniku ataku.

  • Kropka Niebieska (Blue.png) - Informuje o powodzeniu wysłanych zwiadowców
Przykładowy Raport
  • Kropka Zielona (Green.png) - Informuje o ataku, w którym nie zginął żaden z naszych żołnierzy
  • Kropka Żółta (Yellow.png) - Informuje o ataku, w którym zginęła część naszego wojska
  • Kropka czerwona (Red.png) - Inofrmuje o ataku, w którym zginęły wszystkie nasze jednostki


Kolejność zawartych informacji jest następująca:

  • Szczęście - Jest wartością losową i mieści się w przedziale od -25% do 25%
  • Morale - Twoi żołnierze mają swój honor. Morale są tym wyższe, im bardziej wioska przeciwnika jest punktowo zbliżona do naszej - jednocześnie nasze wojska walczą z większą siłą.
  • Liczba wojsk - tu poznamy dokładne dane na temat ilości wojsk wysłanych przez nas (jesli jestesmy Agresorem) oraz wojskach przeciwnika. Nie jesteśmy w stanie zobaczyć ilości wojsk obrońcy, jesli cała nasza armia polegnie w bitwie.
  • Informacje dodatkowe - czyli ilość zrabowanego łupu, zniszczonych budynków, itp.

Ostatnia część raportu to odsyłacze do jego publikacji, ponownego wysyłania wojsk na tę samą wioskę lub wprowadzenia wojsk do symulatora.

Morale

Morale 1.PNG

Morale to nic innego niż wola Twoich żołnierzy do walki z jednostkami przeciwnika. Liczba morale zależna jest od różnicy punktów pomiędzy Tobą a graczem, którego atakujesz. Morale nigdy nie będą niższe niż 30%. Jeśli liczba morale wynosi 47% oznacza to, iż Twoje wojsko zaatakuje z mocą na poziomie 47% pełnej siły ataku.

Liczba morale nie występuje w symulatorze. O jej poziomie dowiesz się przeprowadzając realny atak.

Obrona gruntowa

Mur obr gru.PNG

Każda wioska w Plemionach posiada swoją obronę podstawową. Oznacza to, iż pomimo braku wojsk, atakujące wojska przeciwnika mogę w niewielkiej części nie przeżyć bitwy. Obrona gruntowa wrasta wraz z poziomem rozbudowania Muru Obronnego.

Szczęście

Szczęście jest czynnikiem całkowicie przypadkowym działającym w Plemionach. W grze szczęście odgrywa szczególną role podczas bitew, czym większe tym mniej agresor straci żołnierzy. Mierzone jest w procentach od -25% do 25%. Szczęście niekoniecznie musi być po stronie agresora, lecz zawsze pokazywane jest w stosunku do niego (jeśli w raporcie mamy szczęście -10% oznacza to, że agresor miał pecha). Szczescie.PNG

Działanie katapult

Katapulta jest jednostką oblężniczą produkowaną w Warsztacie. Jest droga, lecz w trakcie ataku burzy poziomy wybranego budynku przeciwnika (oprócz Schowka i Kościoła). Katapulty mają mniejszą skuteczność w burzeniu Muru Obronnego przeciwnika niż Tarany. Nie opłaca używać się ich do niszczenia muru, ponieważ katapulta niszczy budynek po walce, a Taran w trakcie. Katapulty doskonale nadają się do wyniszczenia wioski i spowolnienia rozwoju nękanego gracza. Najlepiej atakować Zagrodę, ponieważ najpierw trzeba będzie odbudować zagrodę, a dopiero potem budynki i wojsk.

Symulator

Przykład symulatora

Symulator przyda się nam, gdy chcemy upozorować atak na inną wioskę by dowiedzieć się jakie ewentualne straty poniesiemy w bitwie. Pamiętaj o wprowadzeniu współczynników Szczęścia i Morale, aby wynik był jak najbardziej dokładny. Zaleca się ustawienie Szczęścia na -25%.

Aby otworzyć Symulator, kliknij Plac w przeglądzie wioski, a następnie wybierz zakładkę Symulator po lewej stronie okna.

Obok zamieszczony został screen z przykładowo uzupełnionego symulatora.

Moduł snu

Moduł snu występuje na niektórych Szybkich i światach specjalnych. Gdy tryb śpiący jest włączony, ataki wysłane na wioski danego gracza są uznawane jako odwiedziny. W czasie jego trwania wstrzymane są wszystkie działania w wiosce: produkcja surowców i jednostek wojskowych. Po 36 godzinach od włączenia moduł snu zostaje włączony automatycznie. Pozwala to na zbalansowanie gry i wyrównanie szans między graczami pojedynczymi, a kontami, które obsługiwane są przez większą liczbę graczy.

Reguła zagrody

Reguła zagrody ogranicza ilość wojsk, które mogą stacjonować w danej wiosce jako pomoc. Jeżeli w wiosce znajduje się za dużo wojowników, obniża się ich siła walki. Każdy gracz widzi w zagrodzie, ile jednostek się już w wiosce znajduje oraz ile wynosi siła walki tych jednostek.

Siła walki jednostek obliczona zostanie ze wzoru: (Stopień rozbudowy zagrody) x 1200 / (Wojska w wiosce)

Jeżeli: wynik jest większy niż 1, wojska zachowują całkowita siłę walki. wynik jest mniejszy niż 1, siła walki wojsk będzie obniżona o ten właśnie czynnik.

Wojska w wiosce oblicza się w następujący sposób: dodaje się ilość miejsc w zagrodzie, które zajmuje jedna jednostka danego wojska. Na przykład lekka kawaleria (1 szt.) zajmuje 4 miejsca w zagrodzie. Przykład: poziom zagrody wynosi 30, 30*1200 = 36000 , czyli w wiosce może stacjonować max 36000 wojsk, by ich siła walki nie opadła. (np 500 ciężkiej kawalerii (3000 miejsc w zagrodzie), 15000 pikinierów i 18000 mieczników, co w sumie daje 36000 miejsc w zagrodzie). Im więcej jednostek wykracza powyżej tego obliczonego maximum (36000), tym słabiej te jednostki walczą w obronie naszej wioski. Ile dokładnie wynosi siła walki wojsk, będzie pokazane w zagrodzie. Tam również zobaczysz, ile wojsk stacjonuje w wiosce.

Bonus nocny

Bonus nocny - ma na celu wyrównanie szans, tak aby zniwelować przewagę graczy, którzy atakują w nocy. W zależności od świata obowiązuje on w godzinach 24:00 - 7:00, lub 24:00 - 8:00.

W tym czasie wioska obrońcy otrzymuje 100% bonus w przypadku ataku, który powoduje, że siła jego wojsk wzrasta dwukrotnie. W przypadku (zamkniętego już) świata Classic 2 bonus był aż czterokrotny. Obecnie bonus czterokrotny występuje na świecie Special.

Podbój wiosek

5.10.1.1. Jak podbić? 5.10.1.2. Rekrutacja szlachcica 5.10.1.3. Poparcie 5.10.1.4. Przejęto Twoja wioskę. Co teraz?