Twierdza: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
[[File:Stronghold_Artwork.png|link=https://media.innogamescdn.com/com_DS_PL/Help/Stronghold/stronghold_artwork.png|left|200x146px|Stronghold Artwork]]'''Twierdza''' to funkcja gry wprowadzona w marcu 2019 (na Plemiona pierwszy świat z nią wystartuje zapewne w maju 2019), która oferuje plemieniu możliwość wspólnego wybudowania twierdzy. Dostarcza ona rozmaitych korzyści, wśród których najważniejszą jest opcja wysyłania ataków większych niż z normalnych wiosek. Budowa twierdzy jest kosztownym przedsięwzięciem i wymaga zespołowej pracy całego plemienia. Każdy członek plemienia może wnieść swój wkład do twierdzy ale tylko władze plemienia mogą nią zarządzać. Wrogie twierdze mogą być atakowane i niszczone, co przyniesie nagrody atakującemu plemieniu.
[[File:Stronghold_Artwork.png|link=https://media.innogamescdn.com/com_DS_PL/Help/Stronghold/stronghold_artwork.png|left|200x146px|Stronghold Artwork]]'''Twierdza''' to funkcja gry wprowadzona w marcu 2019 (na Plemiona.pl debiutująca w maju 2019 na świecie 142), która oferuje plemieniu możliwość wspólnego wybudowania twierdzy. Dostarcza ona rozmaitych korzyści, wśród których najważniejszą jest opcja wysyłania ataków większych niż z normalnych wiosek. Budowa twierdzy jest kosztownym przedsięwzięciem i wymaga zespołowej pracy całego plemienia. Każdy członek plemienia może wnieść swój wkład do twierdzy ale tylko władze plemienia mogą nią zarządzać. Wrogie twierdze mogą być atakowane i niszczone, co przyniesie nagrody atakującemu plemieniu.


= Budowa twierdzy =
= Budowa twierdzy =
Linia 149: Linia 149:
= Bonusy twierdzy =
= Bonusy twierdzy =


Strongholds have the following, permanent benefits:
Twierdza posiada następujące stałe bonusy:
*Significantly more farm space then normal villages.
*Znacznie większa możliwa populacja niż w normalnych wioskach.
*Much larger warehouse capacity. These resources can potentially be looted if the world settings allow for it.
*Dużo większa pojemność spichlerza. Jeśli ustawienia świata na to pozwalają, to znajdujące się w nim surowce mogą zostać zrabowane.
*A 100% boost to unit recruitment times, compared to normal villages.
*Bonus 100% do czasu rekrutacji jednostek w porównaniu do standardowych wiosek.
*Each level of a stronghold increases the duration of the Tribe Skills by 10%, up to a total of 100%.
*Każdy poziom twierdzy wydłuża czas trwania umiejętności plemienia o 10%, aż do poziomu 100%.
 
Reducing the level of an enemy stronghold will reward the tribe with:
*Free coins for every tribe member. The amount of coins depends on the amount of villages the enemy tribe has and the level of the stronghold that was attacked.
*An additional, temporary +100% recruitment speed boost when an enemy stronghold is reduced by one or more levels.


Obniżanie poziomu wrogiej twierdzy będzie skutkowało nagrodami dla plemienia w postaci:
*Darmowych monet dla wszystkich członków plemienia. Ich liczba zależy od liczby wiosek wrogiego plemienia oraz poziomu atakowanej twierdzy.
*Czasowego bonusu 100% do rekrutacji jednostek, jeżeli w wyniku ataku poziom wrogiej twierdzy został obniżony.


= Atakowanie twierdzy =
= Atakowanie twierdzy =
Attacks on stronghold work mostly like attacks on normal villages but there are three important differences:
*When attacking a stronghold only the walls and HQ can be targeted by siege equipment.
*Strongholds can only be destroyed (see below), '''not''' conquered. When a stronghold reaches level 0 it becomes a construction site again. If the resources to build it up again are not provided in time it will be removed from the map.
*Strongholds use a new system called "Valor".


'''Valor'''  
Atak na twierdzę przypomina atak na normalną wioskę, ale są tu trzy istotne różnice:
*Przy atakowaniu twierdzy tylko mur lub ratusz mogą być celem maszyn oblężniczych.
* Twierdza może zostać jedynie zniszczona (p. poniżej), ale '''nie''' podbita. Kiedy jej poziom osiągnie 0, to powraca do etapu placu budowy (tak jak podczas jej budowy) i wymaga ponownego dostarczenia wymaganej liczby surowców, w przeciwnym wypadku zostanie usunięta z mapy.
*Twierdza korzysta ze specjalnego systemu zwanego "Bitność".


Attacks from or to a stronghold use valor, which works similar to the "morale" system, even if the world configuration does not use this setting.  The Valor calculation affects the attacker's strength and is calculated when a command is sent from or to a stronghold. It is calculated based on the tribe/player points. Leaving or joining a tribe does '''not''' have an affect on Valor. The impact of Valor has a minimum value of 20% and a maximum value of 150%.


'''Bitność'''


'''Repairing Walls'''  
Ataki na lub z twierdzy używają parametru zwanego Bitność, który działa podobnie do systemu "morale" (jednak jest od niego niezależny, czyli występuje także na tych światach, na których morale jest nieaktywne). Bitność wpływa na siłę wojsk atakujących i jest obliczana w momencie wysyłania wojsk na lub z twierdzy. Kalkulacja opiera się na ilości punktów plemienia/gracza. Opuszczenie czy dołączenie do plemienia '''nie''' wpływa na Bitność. Wartość tego współczynnika mieści się w przedziale od 20% do 150%.


A stronghold's wall work just like the walls in any other village, but dukes and barons can only repair, not construct them. Walls can only be repaired up to the max level of the current stronghold level.
'''Naprawa muru'''


Mur twierdzy działa w ten sam sposób co w każdej normalnej wiosce, ale władze plemienia mogą go tylko naprawiać, a nie budować. Mur może być naprawiony tylko do maksymalnego poziomu dla danego poziomu twierdzy (p. tabelka powyżej).


'''Reducing the Stronghold Level'''  
'''Obniżanie poziomu twierdzy'''  


Attacking the HQ can lead to the stronghold level being reduced as they are directly connected. To determine the stronghold level the HQ has to be exactly the value for this level (rounded down). For example: If a stronghold level 8 (HQ level 24) is attacked and the HQ level is reduced to level 23, the stronghold level will be reduced to 7 and therefore the HQ level to 21. Thus the HQ can be reduced by 3 levels per attack but the stronghold level only by 1.
Poziom twierdzy można obniżyć poprzez atakowanie jej ratusza. Poziom twierdzy zależy bowiem od poziomu jej ratusza, po jego zaokrągleniu w dół. Na przykład: jeśli twierdza na poziomie 8 (z ratuszem na poziomie 24) zostanie zaatakowana i jej ratusz zostanie zburzony do poziomu 23, to poziom całej twierdzy zostanie obniżony do 7, a w konsekwencji ratusza do 21 (zgodnie z tabelką powyżej). Więc ostatecznie na skutek ataku poziom ratusza zostałby obniżony o 3, a całej twierdzy o 1.


[[Kategoria:Pomoc]]
[[Kategoria:Pomoc]]

Aktualna wersja na dzień 09:50, 7 maj 2019

Stronghold Artwork

Twierdza to funkcja gry wprowadzona w marcu 2019 (na Plemiona.pl debiutująca w maju 2019 na świecie 142), która oferuje plemieniu możliwość wspólnego wybudowania twierdzy. Dostarcza ona rozmaitych korzyści, wśród których najważniejszą jest opcja wysyłania ataków większych niż z normalnych wiosek. Budowa twierdzy jest kosztownym przedsięwzięciem i wymaga zespołowej pracy całego plemienia. Każdy członek plemienia może wnieść swój wkład do twierdzy ale tylko władze plemienia mogą nią zarządzać. Wrogie twierdze mogą być atakowane i niszczone, co przyniesie nagrody atakującemu plemieniu.

Budowa twierdzy

Władze plemienia na ekranie Plemię -> Twierdza muszą zdefiniować współrzędne, na których ma zostać zbudowana twierdza. Natychmiast po tym, konstrukcja ta staje się widoczna na mapie. Na tym etapie twierdza nie pełni jeszcze żadnej funkcji, wymaga jedynie surowców do jej wzniesienia. Wszyscy członkowie plemienia mogą wysyłać surowce ze swoich wiosek, aby pomóc w budowie twierdzy. Surowce wysłane do twierdzy nie mogą zostać odesłane z powrotem.

Jeśli wymagana liczba surowców nie zostanie dostarczona na czas, to cała konstrukcja zniknie z mapy a wszystkie nadesłane do niej surowce przepadają. Czas w jakim należy skompletować potrzebne surowce wynosi 72 godziny na świecie z prędkością 1 (i proporcjonalnie mniej na światach szybszych, czyli np. 36 godzin na świecie z prędkością 2). Wszystkie ataki wysyłane na plac budowy są zamieniane na odwiedziny, a następnie powracają do swoich macierzystych wiosek.

Rozbudowa twierdzy

Po ukończeniu 1 poziomu budowy twierdza jest gotowa do używania. Ale by uczynić ją silniejszą można ją rozbudować, aż do 10 poziomu. Rozbudowa ta także wymaga dostarczenia surowców, ale - w przeciwieństwie do wznoszenia 1 poziomu - może być wykonana w dowolnym czasie i nie musi zostać ukończona w żadnym określonym przedziale czasowym. Gdy rozbudowa zostanie ukończona, to wszystkie budynki twierdzy zostają zaktualizowane na nowy poziom (zgodnie z poniższą tabelką). Tak samo się dzieje, gdy poziom twierdzy zostanie obniżony. Koszty budowy/rozbudowy twierdzy są powiązane z liczbą wiosek posiadaną przez plemię.

Budynki wewnątrz twierdzy są uzależnione od poziomu twierdzy. Poza murem i ratuszem nie mogą zostać uszkodzone, a tylko mur może zostać naprawiony. Twierdza zawsze posiada "pierwszy kościół", nawet gdy kościoły są nieaktywne na danym świecie. Ale ten kościół nie posiada żadnego zasięgu oddziaływania, jego zakres obejmuje wyłącznie samą twierdzę.

Budynki twierdzy
Ikona Poziom Ratusz Mur Koszary Stajnia Warsztat Plac Kuźnia Kościół
Stronghold Construction Site 0 1 0 0 0 0 1 0 0
Stronghold Level 1+2 1 3 2 2 2 1 15 1
2 6 4 4 4 2


Stronghold Level 3+4 3 9 6 6 6 3


4 12 8 8 8 4


Stronghold Level 5+6 5 15 10 10 10 5


6 18 12 12 12 7


Stronghold Level 7+8 7 21 14 14 14 9


8 24 16 18 16 11


Stronghold Level 9+10 9 27 18 22 18 13


10 30 20 25 20 15



Bonusy twierdzy

Twierdza posiada następujące stałe bonusy:

  • Znacznie większa możliwa populacja niż w normalnych wioskach.
  • Dużo większa pojemność spichlerza. Jeśli ustawienia świata na to pozwalają, to znajdujące się w nim surowce mogą zostać zrabowane.
  • Bonus 100% do czasu rekrutacji jednostek w porównaniu do standardowych wiosek.
  • Każdy poziom twierdzy wydłuża czas trwania umiejętności plemienia o 10%, aż do poziomu 100%.

Obniżanie poziomu wrogiej twierdzy będzie skutkowało nagrodami dla plemienia w postaci:

  • Darmowych monet dla wszystkich członków plemienia. Ich liczba zależy od liczby wiosek wrogiego plemienia oraz poziomu atakowanej twierdzy.
  • Czasowego bonusu 100% do rekrutacji jednostek, jeżeli w wyniku ataku poziom wrogiej twierdzy został obniżony.

Atakowanie twierdzy

Atak na twierdzę przypomina atak na normalną wioskę, ale są tu trzy istotne różnice:

  • Przy atakowaniu twierdzy tylko mur lub ratusz mogą być celem maszyn oblężniczych.
  • Twierdza może zostać jedynie zniszczona (p. poniżej), ale nie podbita. Kiedy jej poziom osiągnie 0, to powraca do etapu placu budowy (tak jak podczas jej budowy) i wymaga ponownego dostarczenia wymaganej liczby surowców, w przeciwnym wypadku zostanie usunięta z mapy.
  • Twierdza korzysta ze specjalnego systemu zwanego "Bitność".


Bitność

Ataki na lub z twierdzy używają parametru zwanego Bitność, który działa podobnie do systemu "morale" (jednak jest od niego niezależny, czyli występuje także na tych światach, na których morale jest nieaktywne). Bitność wpływa na siłę wojsk atakujących i jest obliczana w momencie wysyłania wojsk na lub z twierdzy. Kalkulacja opiera się na ilości punktów plemienia/gracza. Opuszczenie czy dołączenie do plemienia nie wpływa na Bitność. Wartość tego współczynnika mieści się w przedziale od 20% do 150%.

Naprawa muru

Mur twierdzy działa w ten sam sposób co w każdej normalnej wiosce, ale władze plemienia mogą go tylko naprawiać, a nie budować. Mur może być naprawiony tylko do maksymalnego poziomu dla danego poziomu twierdzy (p. tabelka powyżej).

Obniżanie poziomu twierdzy

Poziom twierdzy można obniżyć poprzez atakowanie jej ratusza. Poziom twierdzy zależy bowiem od poziomu jej ratusza, po jego zaokrągleniu w dół. Na przykład: jeśli twierdza na poziomie 8 (z ratuszem na poziomie 24) zostanie zaatakowana i jej ratusz zostanie zburzony do poziomu 23, to poziom całej twierdzy zostanie obniżony do 7, a w konsekwencji ratusza do 21 (zgodnie z tabelką powyżej). Więc ostatecznie na skutek ataku poziom ratusza zostałby obniżony o 3, a całej twierdzy o 1.