Style gry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
Nie podano opisu zmian
Linia 12: Linia 12:
Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, Monety, i [[Kościół]]. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Walka:_ataki_/obrona#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.
Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, Monety, i [[Kościół]]. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Walka:_ataki_/obrona#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.


====Światy w stylu Classic====
*Świat Classic (rozgrywka zakończona)
* [[Świat_24|Świat 24]]


=Nowy styl 3.0=
=Nowy styl 3.0=
Linia 22: Linia 19:
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).


====Światy w nowym stylu 3.0====
* [[Świat_3|Świat 3]]
* [[Świat_4|Świat 4]]
* [[Świat_5|Świat 5]]
* [[Świat_6|Świat 6]]
* [[Świat_7|Świat 7]]
* [[Świat_8|Świat 8]]
* [[Świat_9|Świat 9]]
* [[Świat_11|Świat 11]]
* [[Świat_12|Świat 12]]
* [[Świat_22|Świat 22]]
* [[Świat_32|Świat 32]]
* [[Świat_37|Świat 37]]
* [[Świat_44|Świat 44]]
* [[Świat_52|Świat 52]]


=Nowy styl 4.0=
=Nowy styl 4.0=
Linia 42: Linia 24:
Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.
Charakterystyka stylu: występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.


====Światy w nowym stylu 4.0====
* [[Świat_13|Świat 13]]
* [[Świat_14|Świat 14]]
* [[Świat_16|Świat 16]]
* [[Świat_17|Świat 17]]
* [[Świat_18|Świat 18]]
* [[Świat_19|Świat 19]]
* [[Świat_20|Świat 20]]
* [[Świat_25|Świat 25]]
* [[Świat_33|Świat 33]]
* [[Świat_39|Świat 39]]
* [[Świat_40|Świat 40]]
* [[Świat_45|Świat 45]]
* [[Świat_50|Świat 50]]
* [[Świat_51|Świat 51]]


=Nowy styl 5.0=
=Nowy styl 5.0=
Linia 62: Linia 29:
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.


====Światy w nowym stylu 5.0====
* [[Świat_26|Świat 26]] (bez kościoła)
* [[Świat_27|Świat 27]]
* [[Świat_28|Świat 28]]
* [[Świat_29|Świat 29]] (bez kościoła)
* [[Świat_30|Świat 30]]
* [[Świat_31|Świat 31]] (bez kościoła)
* [[Świat_35|Świat 35]] (bez kościoła)
* [[Świat_36|Świat 36]]
* [[Świat_38|Świat 38]] (bez kościoła)
* [[Świat_43|Świat 43]]
* [[Świat_47|Świat 47]] (bez kościoła)
* [[Świat_48|Świat 48]]
* [[Świat_49|Świat 49]] (bez kościoła)


=Nowy styl 6.0=
=Nowy styl 6.0=
Linia 81: Linia 34:
Na światach z tym stylem występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze.  
Na światach z tym stylem występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze.  
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (patrz styl Nowy styl 5.0). Najważniejszą zmianą jest pojawianie się obozu wojskowego. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na [[Świat_42|świecie 42]]
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (patrz styl Nowy styl 5.0). Najważniejszą zmianą jest pojawianie się obozu wojskowego. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na [[Świat_42|świecie 42]]
====Światy w nowym stylu 6.0====
* [[Świat_42|Świat 42]]

Wersja z 20:18, 19 gru 2011

Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.


Stary styl

Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada Rycerz.png Rycerza, Lucznik.png Łuczników, Monet i Kościóła. Technologia do zbadania w kuźni jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania pałacu, a surowce do rekrutacji Szlachcic.png szlachciców zbierane są w postaci paczek.

Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.

Klasyczny styl

Nie występują tu Rycerz.png Rycerz, Lucznik.png Łucznik, Monety, i Kościół. Dziesięć stopni technologii w Kuźni. Na światach w tym stylu obowiązuje reguła zagrody. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.


Nowy styl 3.0

Zawiera Rycerz.png Rycerza i Lucznik.png Łuczników. Aby zrekrutować Szlachcic.png szlachcica, trzeba wybijać w pałacu monety. W kuźni znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". Rycerz.png Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był Świat 3

Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).


Nowy styl 4.0

Charakterystyka stylu: występują Rycerz.png Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, Lucznik.png Łucznik, monety, osady koczowników, w kuźni technologia jednopoziomowa. Po praz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.


Nowy styl 5.0

Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj Rycerz.png Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, Lucznik.png łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: Pierwszy kościół i Kościół. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.


Nowy styl 6.0

Na światach z tym stylem występują Rycerz.png Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, Lucznik.png łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (patrz styl Nowy styl 5.0). Najważniejszą zmianą jest pojawianie się obozu wojskowego. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na świecie 42