Plemię: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
Linia 8: Linia 8:
<br>Gracz staje się założycielem plemienia. Posiadając tę rangę będzie posiadał wszystkie możliwe prawa w plemieniu, wliczając w to możliwość jego rozwiązania, zmiany nazwy i innych ustawień a także zmieniania praw innym członkom plemienia.
<br>Gracz staje się założycielem plemienia. Posiadając tę rangę będzie posiadał wszystkie możliwe prawa w plemieniu, wliczając w to możliwość jego rozwiązania, zmiany nazwy i innych ustawień a także zmieniania praw innym członkom plemienia.
Zachowaj największą ostrożność w dawaniu komukolwiek tej rangi. Za jej pomocą można bardzo łatwo dopuścić się nadużyć np. poprzez rozwiązanie plemienia lub pozbawienie innych osób posiadanych przez nich uprawnień.  
Zachowaj największą ostrożność w dawaniu komukolwiek tej rangi. Za jej pomocą można bardzo łatwo dopuścić się nadużyć np. poprzez rozwiązanie plemienia lub pozbawienie innych osób posiadanych przez nich uprawnień.  


[[Plik:Admin.png]] '''Administrator/Zarządca Plemienia'''
[[Plik:Admin.png]] '''Administrator/Zarządca Plemienia'''
<br>Członkowie zarządu plemienia mogą ustalać prawa oraz tytuły poszczególnych członków plemienia, mogą ich oddalić z plemienia oraz posiadają wszystkie inne prawa. Jako założyciel plemienia powinieneś ostrożnie obchodzić się z nadawaniem tego prawa, ponieważ ktoś z zarządu plemienia może miedzy innymi usunąć z plemienia wszystkich członków.
<br>Członkowie zarządu plemienia mogą ustalać prawa oraz tytuły poszczególnych członków plemienia, mogą ich oddalić z plemienia oraz posiadają wszystkie inne prawa. Jako założyciel plemienia powinieneś ostrożnie obchodzić się z nadawaniem tego prawa, ponieważ ktoś z zarządu plemienia może miedzy innymi usunąć z plemienia wszystkich członków.


[[Plik:zapraszanie.png]] '''Zapraszanie'''
[[Plik:zapraszanie.png]] '''Zapraszanie'''

Wersja z 23:10, 19 lut 2011

W tym dziale omówione zostaną najważniejsze sprawy związane z plemieniem. 4.7. Planer podbojów 4.8. Wojny plemienne

Rangi w plemieniu

Zalozyciel.png Założyciel Plemienia
Gracz staje się założycielem plemienia. Posiadając tę rangę będzie posiadał wszystkie możliwe prawa w plemieniu, wliczając w to możliwość jego rozwiązania, zmiany nazwy i innych ustawień a także zmieniania praw innym członkom plemienia. Zachowaj największą ostrożność w dawaniu komukolwiek tej rangi. Za jej pomocą można bardzo łatwo dopuścić się nadużyć np. poprzez rozwiązanie plemienia lub pozbawienie innych osób posiadanych przez nich uprawnień.

Admin.png Administrator/Zarządca Plemienia
Członkowie zarządu plemienia mogą ustalać prawa oraz tytuły poszczególnych członków plemienia, mogą ich oddalić z plemienia oraz posiadają wszystkie inne prawa. Jako założyciel plemienia powinieneś ostrożnie obchodzić się z nadawaniem tego prawa, ponieważ ktoś z zarządu plemienia może miedzy innymi usunąć z plemienia wszystkich członków.

Zapraszanie.png Zapraszanie
Gracz może zapraszać innych do plemienia.

Dyplomacja.png Dyplomacja
Gracz może zmieniać profil plemienia oraz dopisywać inne plemiona do listy sojuszników czy wrogów.

Wiadomosc zbiorowa.png Wiadomość zbiorowa
Gracz może wysyłać wiadomości grupowe do całego plemienia.

Mod forum.png Moderator forum
Gracz będzie miał prawo edytowania i kasowania postów na forum plemienia.

Ukryte forum.png Dostęp do forum ukrytego
Gracz będzie widział te działy forum, które są ustawione jako ukryte dla normalnych członków plemienia.

Zaufani forum.png Dostęp do forum dla zaufanych członków plemienia
Gracz będzie widział te działy forum, które są widoczne tylko dla zaufanych, ale nie zobaczy forów ukrytych.

Szukanie plemienia

Gra nabiera dużych korzyści dzięki umiejętnej współpracy z innymi, dlatego bardzo ważne jest znalezienie dla siebie odpowiedniego plemienia. Dla nowych graczy zalecane jest przyłączanie się do istniejących już plemion i uczenie się tam podstaw gry, zanim założą swoje własne plemię. Nie jest polecane zakładanie własnego plemienia dopóki nie zdobędziesz nieco doświadczenia w grze. Tutaj znajdziesz parę wskazówek, które mogą Ci pomóc w wyborze dobrego dla Ciebie plemienia: Na początku nie jest to dobry pomysł, by pisać podania do plemienia z pierwszego miejsca, ponieważ takie plemiona z reguły odrzucają kandydatury. Plemię do którego dołączysz powinno być zlokalizowane blisko Ciebie. Odległość odgrywa bardzo ważną rolę abyście mogli ze sobą współpracować. W pilnej sytuacji niemożliwe będzie pomóc komuś, kogo wioski znajdują się bardzo daleko. Możesz znaleźć takie plemię przeglądając mapę lub ranking swojego kontynentu.

Tworzenie Plemienia

Jeśli nie możesz znaleźć sobie odpowiadającego Ci plemienia i czujesz się na siłach, możesz stworzyć swój własny sojusz. W tym celu wejdź w zakładkę plemię, nadaj nazwę i tag swojemu plemieniu i naciśnij przycisk "utwórz".


Plik:Utworz plemie.jpg

Opuszczanie Plemienia

Czasami się zdarza, że już się nie jest zadowolonym ze swojego starego plemienia i szuka się nowego. By opuścić stare plemię, należy nacisnąć link "opuść plemię". Znajduje się on powyżej tekstu wewnętrznego w zakładce "Plemię".

Opusc plemie.jpg

Dyplomacja plemienia

Plemienna zakładka "Dyplomacja", jak sama nazwa wskazuje, służy do uprawiania polityki z innymi zespołami na tym samym świecie. Po pomyślnie zakończonej rozmowie z przedstawicielami drugiego plemienia, możemy je dodać do Sprzymierzeńców, lub podpisać Pakt o Nieagresji. Nie zawsze jednak stosunki te mogą układać się najlepiej, w tej sytuacji możemy wytoczyć wojnę drugiemu plemieniu, czyli dodać ich do listy naszych Wrogów.

Poniższy screen przedstawia przykładowy wygląd zakładki Dyplomacja.

Dyplomacja.PNG


Przy określaniu pozycji wiosek należących do plemion przyjaznych i wrogich świetnie spisuje się Mapa. Dzięki zaznaczeniu poszczególnych osad odpowiednimi kolorami szybko zorientujemy się w sytuacji dookoła naszej wioski.

Opis kolorów na mapie:

  • Żółty - Własne wioski
  • Niebieski - Własne plemię
  • Brązowy - Inne wioski
  • Jasny Niebieski - Sprzymierzeńcy
  • Fioletowy - Pakty o Nieagresji
  • Czerwony - Wrogowie


Przykładowy wygląd mapy, z załączoną legendą kolorów:

Mapa dyplomacja.PNG

Planer podbojów

W miarę rozwoju twojej drużyny, Twoi współplemieńcy mogą dzielić się z Tobą informacjami na temat planów przejęcia wioski. Dzięki temu łatwo uniknąć konfliktu spowodowanego przejęciem wioski, którą atakować szlachcicem w najbliższym czasie chciał inny gracz. Ilość planowanych podbojów, oraz czas wyprzedzenia zależny jest od ustawień świata, oraz widoczny na samej górze zakładki Planera Podbojów.

Rezerwacje lista.PNG



Bardzo łatwo możesz zarezerwować wioskę, korzystając z prostego formularza. Wystarczy, że podasz współrzędne wioski, którą planujesz przejąć.

Rezerwacja reg.PNG

Wojny plemienne

Wojny prowadzone pomiędzy plemionami są nieodłączną częścią prowadzonej rozgrywki. Aby być na bieżąco z trwającymi aktualnie wojnami, wszczętymi przez Twoje plemię, lub plemię wrogie powinieneś śledzić zmiany w plemiennej zakładce Wojny. Strona ta dzieli się na cztery mniejsze, które wybieramy z menu u góry, a mianowicie:

Wygląd zakładki Wojna
  • Wypowiedz wojnę
  • Trwające wojny
  • Punkty wojenne gracza
  • Kronika wojenna.


Wypowiedzieć wojnę mogą tylko przedstawiciele plemienia, posiadający odpowiednie uprawnienia. Wojna może zostać zakończona zawarciem pokoju pomiędzy obiema stronami, lub po rozpadzie jednej z nich.