Funkcje gry

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji

Mapa

wioski barbarzyńskie, wioski bonusowe z podziałem na stare światy w stylu 4.0 i ulepszone wioski na światach w stylu 5.0

Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.

Mała mapa po prawej pokazuje wycinek aktualnego kontynentu, niestety z mniejszą ilością informacji niż na mapie po lewej stronie.

Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.

Rycerz i jego przedmioty

Zbrojownia.png

Zbrojownia




1. Flaga Baptysty
- Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Flagabaptysty.png

2. Halabarda szwajcarska
- Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Halabarda.png

3. Wojowniczy topór Thorgarda
- Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wojowniczy.png

4. Ogień olimpijski
- Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%. Ogien.png

5. Wielki Łuk Edwarda
- Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wielkiluk.png

6. Lanca Mieszka
- Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%.

Lanca.png

7. Wekiera Carlosa
- Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%.

Wekiera.png

8. Długi miecz Ulricha
- Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Dlugimiecz.png

9. Luneta Kalida
- Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską. Luneta.png

10. Berło Vasca
- Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Dodatkowo wzrasta siła uderzenia o 30%, natomiast siła obrony o 20%.

Berlo.png

11. Łuk refleksyjny Khana
- Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lukrefleks.png



Różnice w wersji gry 5.0

  • Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
  • Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
  • Wekiera Carlosa - dodatkowo jeszcze mocniej niszczy Mur obronny w pierwszej fazie walki.
  • Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.

Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.

Kościół/ Pierwszy kościół

Pierwszy Kościół- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.

Kościół jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.

  • Gdy wioska zostaje przejęta, kościół jest zniszczony.
  • Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
  • Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
  • Jeśli wspierasz jakiegoś gracza, na Twoich żołnierzy mają wpływ jego kościoły.
  • Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.

Zastępstwo/ urlop

Wysyłanie prośby o zastępstwo u siebie na koncie

Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. Osobie, której powierzasz konto, powinieneś ufać, ponieważ może ona wyrządzić w twoim koncie mnóstwo szkód. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.

Przyjęcie zastępstwa od innego gracza







Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.