Funkcje gry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Tribalwars Wiki PL
Przejdź do nawigacji
(dodane informację o flagach)
Linia 37: Linia 37:




<gallery widths=100 heights=100 perrow=4>
<gallery widths=100 heights=130 perrow=4>
Plik:mapa_lewa.png|Mapa znajdująca się po lewej stronie
Plik:mapa_lewa.png|Mapa znajdująca się po lewej stronie
Plik:mapa_prawa.png|Mapa znajdująca się po prawej stronie
Plik:mapa_prawa.png|Mapa znajdująca się po prawej stronie

Wersja z 17:40, 23 sie 2012

Mapa

Mapa jest środkiem orientacji. Masz 2 mapy, pierwsza po lewej stronie, która pokazuje ci wioski w twoim bezpośrednim sąsiedztwie. Jeżeli tam klikniesz na wioskę, będziesz miał między innymi możliwość wysłania tam wojsk, bądź scentrowania mapy.

Mała mapa po prawej pokazuje wycinek aktualnego kontynentu, niestety z mniejszą ilością informacji niż na mapie po lewej stronie.

Posiadając konto premium masz możliwość włączania sobie mapy politycznej. na której widać zasięg jurysdykcji Twojego plemienia, wrogów i sojuszników.

Wioski barbarzyńskie

Obok wiosek znajdujących się w posiadaniu graczy na mapie możesz zobaczyć szare osady. Są to wioski barbarzyńskie, które pojawiają się samoczynnie w miarę rozrostu świata, lub powstają po skasowaniu konta innego gracza, tudzież wybraniu opcji "zacznij od nowa" itp. Jednym zdaniem: są to głównie wioski porzucone przez innych graczy. Atakując taką wioskę morale zawsze będzie wynosiło 100%.

Osady koczowników

Trzecim rodzajem wiosek widocznych na mapie są wioski bonusowe, tzw. osady koczowników. Na mapie widzisz je jako szare wioski z żółtą obwódką. Jak sama nazwa mówi, wioski te po ich przejęciu dają specjalne bonusy.

Wioski bonusowe występujące na światach w nowym stylu 4.0

  • 10% szybsza produkcja drewna
  • 10% szybsza produkcja gliny
  • 10% szybsza produkcja żelaza
  • 10% więcej ludności w zagrodzie
  • 10% szybsze szkolenie w koszarach
  • 10% szybsze szkolenie w stajni
  • 50% szybsza produkcja w warsztacie
  • 3% szybsza produkcja wszystkich surowców


Wioski bonusowe występujące na światach w nowych stylach 5.0 i 6.0

  • 100% większa produkcja drewna
  • 100% większa produkcja żelaza
  • 100% większa produkcja gliny
  • 30% większa produkcja surowców
  • 50% większa pojemność spichlerza i handlarzy
  • 10% więcej ludności
  • 33% szybsza produkcja w warsztacie
  • 33% szybsze szkolenie w stajni
  • 33% szybsze szkolenie w koszarach


Rycerz i jego przedmioty

Z chwilą pojawienia się stylu 3.0 do gry trafiła nowa jednostka- rycerz. Większe znaczenie zaczęła dopiero zyskiwać po wkroczeniu stylu 4.0. Od tego momentu rycerz może znajdować przedmioty, których posiadanie może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę (szczególnie w pierwszej fazie rozgrywki). Przedmioty przechowywane są w zbrojowni i tylko z tego miejsca, można wyposażyć w nie swojego rycerza.

Zbrojownia.png

Zbrojownia

Flaga Baptysty

Ciężki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Flagabaptysty.png

Halabarda szwajcarska

Pikinier: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Halabarda.png

Wojowniczy topór Thorgarda

Topornik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wojowniczy.png

Ogień olimpijski

Podnosi szkody spowodowane atakiem katapult o 100%. Ogien.png

Lanca Mieszka

Lekki kawalerzysta: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lanca.png

Wekiera Carlosa

Podnosi szkody spowodowane taranami o 100%.

Wekiera.png

Wielki Łuk Edwarda

Łucznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Wielkiluk.png

Długi miecz Ulricha

Miecznik: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Dlugimiecz.png

Łuk refleksyjny Khana

Łucznik na koniu: Podnosi siłę uderzenia w napadzie o 30%, a w obronie o 20%. Lukrefleks.png

Luneta Kalida

Szpiedzy widzą w każdym wypadku wojska stacjonujące poza wioską. Luneta.png

Berło Vasca

Szlachcic zbija poparcie w atakowanej wiosce o minimum 30. Dodatkowo wzrasta siła uderzenia o 30%, natomiast siła obrony o 20%. Berlo.png

Różnice w wersji gry 5.0

  • Długi miecz Ulricha - podnosi siłę napadu Mieczników o 40%, a obronę o 30%.
  • Wojowniczy topór Thorgarda - podnosi siłę uderzenia Toporników w napadzie o 40%, oraz w obronie o 30%.
  • Wekiera Carlosa - dodatkowo jeszcze mocniej niszczy Mur obronny w pierwszej fazie walki.
  • Ogień Olimpijski - zwiększa obrażenia spowodowane przez Katapulty podczas ataku o 100%, oraz zwiększa ich siłę w obronie dziesięciokrotnie.

Pozostałe przedmioty - tak samo jak w poprzednich wersjach.

Kościół/ Pierwszy kościół

Pierwszy Kościół- pomaga wierzącym mieszkańcom w obleganiu wiosek. Bez kościoła żołnierze z wioski znajdującej się na obszarze wpływów kościelnych walczą słabiej. Pierwszy kościół nie może być rozbudowany. Każdy gracz może posiadać tylko jeden pierwszy kościół (nie da się go zbudować w innej wiosce). Jeżeli posiadamy Kościół i nasz Pierwszy kościół zostanie zburzony, nie można go wówczas odbudować. Pierwszego Kościoła nie można zburzyć katapultami.

Kościół jest źródłem religijnego natchnienia dla mieszkańców pobliskich wiosek. Bez kościoła, żołnierze z tej wioski oraz wiosek w pobliżu walczą wykorzystując tylko połowę swoich maksymalnych możliwości. Każda z Twoich wiosek powinna być w obszarze wpływów kościelnych. Zaczynasz z wioską, w której znajduje się już pierwszy kościół. Gdy tylko zdobędziesz kolejną wioskę jest możliwe wybudowania kolejnych kościołów. Są to budowle bardzo drogie, które wymagają także wiele miejsc w zagrodzie, więc nie jest zbyt rozsądne budowanie kościoła w każdej wiosce. Im wyższy poziom danego kościoła, tym większy obszar, na który może on wpływać. W przeglądzie wioski możesz sprawdzić czy na wioskę oddziałuje któryś z kościołów, oraz jak wiele kościołów wspiera swymi modlitwami daną wioskę. Na mapie jest opcja pokazania obszaru wpływów kościelnych - jest on zaznaczony za pomocą niebieskiego okręgu.

  • Gdy wioska w której jest kościół zostanie przejęta ulegnie on zniszczeniu a nowy właściciel będzie mógł go odbudować.
  • Wystarczy jeden kościół, by żołnierze z wioski walczyli z pełną siłą. Więcej kościołów wpływających na wioskę nie zwiększa możliwości bojowych armii.
  • Tylko kościoły z Twoich wiosek zwiększają siłę walki Twojej armii. Kościoły sojuszników i członków plemienia nie pomagają Twoim żołnierzom.
  • Jeśli wspierasz jakiegoś gracza, na Twoich żołnierzy mają wpływ jego kościoły.
  • Podczas napadu liczy się wioska, z której pochodzą wojska. Jeżeli leży ona w zasięgu kościoła, to wojska walczą z pełną mocą. Nie liczy się czy napadana wioska leży w zasięgu wpływów kościelnych, czy nie.

Zastępstwo/ urlop

Wysyłanie prośby o zastępstwo u siebie na koncie

Jeżeli przez pewien okres czasu nie możesz grać, masz możliwość dania zastępstwa na czas nieobecności. W tym celu powinieneś w "ustawieniach" kliknąć na "zastępstwo" i wpisać tam nick gracza, któremu przekazujesz zastępstwo. Osobie której powierzasz konto powinieneś ufać ponieważ może ona wyrządzić na twoim koncie mnóstwo szkód. Powinieneś również wcześniej zapytać, czy ta osoba znajdzie czas na zastępstwo. Po powrocie możesz się zalogować na swoim koncie i zakończyć zastępstwo.

Przyjęcie zastępstwa od innego gracza







Jeżeli zostałeś przez innego gracza wpisany jako zastępca, musisz najpierw przyjąć to zastępstwo (bądź odrzucić, jeżeli nie chcesz go zaakceptować). W tym celu wejdź do zakładki "Ustawienia" i tam kliknij na "Zastępstwo". Po zaakceptowaniu zastępstwa, pojawi się tam link "zaloguj się", poprzez który możesz się logować u zastępowanego gracza.

Flagi

Flagi to nowy element gry wprowadzony wraz z wejściem wersji 8.5. Ich rola polega na oferowaniu wiosce konkretnego bonusu. Do każdej wioski można przypisać jedną flagę - będzie ona mogła być zmieniona/usunięta po upływie 24 godzin.

Flagi będą miały określone poziomy, które będzie można rozwijać: 3 flagi tego samego typu o danym poziomie będzie można wymienić na 1 flagę wyższego poziomu. I tak do osiągnięcia maksymalnego - dziewiątego - poziomu.

Bonusy oferowane przez poszczególne typy flag wpływają na następujące parametry:

  • Produkcja surowców
  • Czas rekrutacji jednostek
  • Siła ataku
  • Siła obrony
  • Zbilansowanie szczęścia
  • Pojemność zagrody
  • Koszt monety/paczki
  • Pojemność łupu

Posiadając flagę o określonym poziomie będzie można wymienić ją między członkami plemienia na inną flagę o tym samym poziomie.

Flagi będzie można zdobywać poprzez:

  • Pokonując wrogie armie (na podobnej zasadzie jak w przypadku przedmiotów rycerza)
  • Wytworzenie szlachcica
  • Otrzymanie odznaczenia
  • Wypełnienie niektórych zadań samouczka
  • Zaproszenie przyjaciół
  • Zakup pakietu flag (na wybranych światach)

Flagi nie będą przypisane do konkretnego świata! Jeśli zdobędzie się je na świecie X, to będzie można ich używać także na świecie Y, oczywiście grając za pomocą tego samego konta. System flag nie będzie wprowadzony na żadnym z istniejących już światów - dotyczą one wyłącznie światów otwieranych w przyszłości (od świata 64)