Style gry: Różnice pomiędzy wersjami
Polarkreis (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
m (poprawione nazwy styli i info o stylu 6.0) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Kategoria:Społeczność]] | [[Kategoria:Społeczność]] | ||
Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju | Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju Plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach. | ||
= | =Styl stary= | ||
Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada [[Plik:Rycerz.png]] Rycerza, [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników, Monet i [[Kościół| | Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada [[Plik:Rycerz.png]] Rycerza, [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników, Monet i [[Kościół|Kościoła]]. Technologia do zbadania w [[Kuźnia|kuźni]] jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania [[Pałac|pałacu]], a surowce do rekrutacji [[Plik:Szlachcic.png]] szlachciców zbierane są w postaci paczek. | ||
Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej. | Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej. | ||
= | |||
=Styl klasyczny= | |||
Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, Monety, i [[Kościół]]. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Walka:_ataki_/obrona#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic. | Nie występują tu [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, Monety, i [[Kościół]]. Dziesięć stopni technologii w [[Kuźnia|Kuźni]]. Na światach w tym stylu obowiązuje [[Walka:_ataki_/obrona#Reguła zagrody|reguła zagrody]]. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic. | ||
= | =Styl 3.0= | ||
Zawiera [[plik:Rycerz.png]] Rycerza i [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] szlachcica, trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był | Zawiera [[plik:Rycerz.png]] Rycerza i [[Plik:Lucznik.png]] Łuczników. Aby zrekrutować [[Plik:Szlachcic.png]] szlachcica, trzeba wybijać w [[Pałac|pałacu]] monety. W [[Kuźnia|kuźni]] znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był świat 3. | ||
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców). | Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców). | ||
= | =Styl 4.0= | ||
Występują [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, [[Plik:Lucznik.png]] Łucznik, monety, osady koczowników, w [[Kuźnia|kuźni]] technologia jednopoziomowa. Po raz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13. | |||
= | =Styl 5.0= | ||
Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. | Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj [[Plik:Rycerz.png]] Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, [[Plik:Lucznik.png]] łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. | ||
Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują. | Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: [[Pierwszy_Kościół|Pierwszy kościół]] i [[Kościół]]. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują. | ||
= | =Styl 6.0= | ||
Na światach z tym stylem występują | Na światach z tym stylem występują elementy Stylu 5.0, a dodatkowo pojawia się obóz wojskowy. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na świecie 42 i był to jedyny świat ze stylem 6.0. Styl ten został następnie wycofany z użycia, a świat 42 stał się światem o stylu 5.0. | ||
Aktualna wersja na dzień 19:49, 24 sty 2012
Każdy świat ma swój styl i zasady gry. W miarę rozwoju Plemion zaczęły powstawać nowe jednostki i budynki. Każdy styl charakteryzuje się czymś innym i do każdego potrzeba trochę innej taktyki. Poniżej opisane są style, które możemy spotkać na polskich światach.
Styl stary
Styl ten charakteryzuje się tym, że nie posiada Rycerza, Łuczników, Monet i Kościoła. Technologia do zbadania w kuźni jest trzystopniowa. Występują trzy poziomy rozbudowania pałacu, a surowce do rekrutacji szlachciców zbierane są w postaci paczek.
Jest to pierwszy styl gry, który pojawił się wraz z powstaniem polskiej wersji językowej.
Styl klasyczny
Nie występują tu Rycerz, Łucznik, Monety, i Kościół. Dziesięć stopni technologii w Kuźni. Na światach w tym stylu obowiązuje reguła zagrody. Pierwszy raz styl ten pojawił się na świecie Classic.
Styl 3.0
Zawiera Rycerza i Łuczników. Aby zrekrutować szlachcica, trzeba wybijać w pałacu monety. W kuźni znajdziemy tylko jeden poziom technologii na zasadzie: "zbadane/niezbadane". Rycerz nie odnajduje przedmiotów - brak zbrojowni, brak osad koczowników. Pierwszym światem gry w tym stylu był świat 3.
Jest najprostszym stylem, w związku z brakiem komplikacji (brak przedmiotów rycerza, osad koczowniczych, kościołów, obozów wojskowych) i wprowadzonymi uproszczeniami (pojedyncza technologia, jeden poziom pałacu z monetami zamiast paczek surowców).
Styl 4.0
Występują Rycerz i zbrojownia, do której trafiają znalezione przez niego przedmioty, Łucznik, monety, osady koczowników, w kuźni technologia jednopoziomowa. Po raz pierwszy styl ten wystąpił na świecie 13.
Styl 5.0
Jest ulepszeniem stylu 4.0. Tak samo, jak w poprzednim występują tutaj Rycerz znajdujący przedmioty, zbrojownia, łucznicy, technologia jednopoziomowa, osady koczownicze. Przedmioty rycerza i wioski bonusowe zostały ulepszone (dają więcej korzyści dla gracza). Wraz z nowym stylem 5.0 pojawiły się dwa nowe budynki: Pierwszy kościół i Kościół. Budynki te nie są związane na stałe z tym stylem, więc nie na każdym świecie w stylu 5.0 się one znajdują.
Styl 6.0
Na światach z tym stylem występują elementy Stylu 5.0, a dodatkowo pojawia się obóz wojskowy. Styl ten został pierwszy raz wprowadzony na świecie 42 i był to jedyny świat ze stylem 6.0. Styl ten został następnie wycofany z użycia, a świat 42 stał się światem o stylu 5.0.