Aktualizacje 2015

Z Tribalwars Wiki PL
Wersja z dnia 22:20, 13 sty 2016 autorstwa Gepardieu (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "=Najważniejsze zmiany i aktualizacje Plemion w 2015= Drodzy gracze. Rok 2015 to dla Plemion kolejne dwanaście miesięcy rozwoju i udoskonalania gry. Podobnie jak w po...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji

Najważniejsze zmiany i aktualizacje Plemion w 2015

Drodzy gracze. Rok 2015 to dla Plemion kolejne dwanaście miesięcy rozwoju i udoskonalania gry. Podobnie jak w poprzednich latach Plemiona wprowadziły szereg zmian oraz usprawnień. Specjalnie dla was przygotowaliśmy listę najważniejszych nowości w ubiegłym roku.

Możliwość wysłania „karety” automatycznie

Bez wątpienia najciekawszą zmianą okazało się wprowadzenie opcji wysłania czterech ataków ze szlachcicem za pomocą jednego kliknięcia. Lipcowa aktualizacja (wersja 8.35) wzbudziła ogromne poruszenie wśród społeczności gry, a dyskusja na Forum Ogólnym przyciągnęła dużą liczbę komentujących, którzy wymieniając argumenty zapisali trzynaście stron tematu. Kontrowersyjna innowacja nie została ciepło powitana przez graczy, chociaż znaleźli się również jej obrońcy. Przeciwnicy automatycznych „karet” twierdzili, że wprowadzenie tej opcji umożliwi graczom, którzy nie opanowali wszystkich „tricków” zostaną zrównani z doświadczonymi zawodnikami, którzy niekiedy latami trenowali próbując doprowadzić umiejętności atakowania do perfekcji. Miało być to dużym minusem dla obrońców, którzy zostali pozbawieni możliwości wykorzystania pomyłki lub poślizgu atakującego do skuteczniejszej obrony wioski, np. wbicia klina. Sami agresorzy natomiast nie musieli się już przesadnie wysilać próbując zmieścić ataki w bliskiej odległości.

To, co miało okazać się zmniejszeniem wpływu doświadczenia i wyszkolenia w rozgrywce, okazało się jednak sprawnym udogodnieniem. Od czasu wprowadzenia nawet gracze używający często wersji mobilnej mogą skutecznie przejmować wioski. Przyzwyczajenie się do nowej funkcji zajęło graczom trochę czasu, jednak obecnie coraz rzadziej spotyka się głosy potępiające to rozwiązanie. Wysyłanie czterech ataków automatycznie zastąpiła często używane synchronizacje przez zmienianie kart przeglądarki, które działały podobnie, jednak dawały przewagę tym, którzy opanowali ten „trick” i potrafili go sprawnie wykonać. Broniący swoich wiosek gracze również nie ucierpieli. W dalszym ciągu osoby potrafiące „wbić klina” pomiędzy szlachciców mogą wykazać się umiejętnościami i uniemożliwić agresorom przejęcie swojej osady.

Chat

Chat to z kolei opcja, którą poparła zdecydowana większość graczy. Usprawnienie komunikacji poprzez wymienianie szybkich wiadomości – tak jak chociażby na facebook’u – było dobrym ruchem Inno Games. Pisanie wiadomości prywatnych często trwało długo i opóźniało czas załatwiania ważnych spraw pomiędzy graczami. Dodatkowo dodanie możliwości powiadamiania o nowej wiadomości na chacie za pomocą sygnału dźwiękowego sprawiło, że nie dana osoba nie przeoczy rozmowy. Z czasem do chatu tak samo jak i do forum oraz prywatnych wiadomości dodano również emotikony, jednak są one traktowane jako ciekawostka i gracze używają ich stosunkowo rzadko. Gracze wciąż zabiegają o dodanie do chatu możliwości utworzenia konwersacji grupowej. Możliwe, że doczekamy się jej w nowym roku.

Punkty i pojemność zagrody w dynamicznych grupach

Dynamiczne grupy to spore udogodnienie dla obrońców i dla atakujących. Dzięki temu można szybko oddzielić atakowane wioski, od bezpiecznych a także sprawdzić, które wioski zawierają szlachciców. Dzięki jednej z aktualizacji dynamiczne grupy stały się przydatne nie tylko w przypadku ataków. Wprowadzenie granic punktów, oraz pojemności zagrody pozwoliło na segregowanie wiosek w grupach między innymi w celu wybicia monet. Gracze mogą samodzielnie ustawić limity i tworzyć kolejne grupy w zależności od zapotrzebowania.


System opieki

Zmiana wprowadzona w tym samym momencie co wspomniane wyżej ignorowanie forum. System opieki miał być pomocą dla słabszych graczy, którzy dopiero zaczynali grę, od zaznajomionych z nią „weteranów”. Mentorzy mieli nadzorować rozwój uczniów, tworzyć zadania oraz dawać im wskazówki jak szybko i skutecznie rozwinąć wioskę i konto. Zdaniem graczy system opieki nie był jednak potrzebny. Plemiona nie są skomplikowaną grą, a sposób szkolenia nowych graczy nie został w znaczący sposób usprawniony. Zmiana została skrytykowana, ale po czasie okazało się, że i tak nie jest chętnie wykorzystywana przez graczy. W związku z tym system opieki istnieje gdzieś z boku i jest niszowym projektem traktowanym bardziej jako ciekawostka.


Giełda Premium

Ważna zmiana na światach z dodatkowymi funkcjami premium. Wprowadzenie Giełdy Premium usprawniło handel PP w zamian za surowce i zablokowało sprytne wykorzystywanie skupowania surowców od znajomych po niskich cenach PP. W związku z tym zniesiono jednak całkowicie opcję odkupienia surowców od graczy, co nieco zahamowało możliwość szybkiego rozwoju. Na mocno zaludnionych kontynentach Giełda Premium była albo zapełniona po brzegi z powodu wysokich cen, albo świeciła pustkami bo gracze szybko wykupowali jej zawartość. Wprowadzenie tej funkcji zablokowało jednak możliwość wykorzystywania znajomości w handlu surowcami co pozwoliło wyrównać rywalizację na światach z dodatkowymi funkcjami premium.

Ignorowanie forum

Opcja od graczy dla graczy. Propozycja społeczności gry została wprowadzona w aktualizacji 8.33.2 i spotkała się z bardzo dobrym odbiorem. Ignorowanie forum plemienia pomogło osobom, które denerwowało zapalające się co chwile „niebieskie słoneczko”. Dzięki temu gracze niezainteresowani danym działem na forum mogli wyłączyć powiadomienia o postach i skupić się na potrzebnych im działach. W ten sposób można ignorować nie tylko karczmę, ale również działy poszczególnych grup, które są jedną z najczęściej używanych strategii prowadzenia plemienia.

Dzielenie notatek oraz dzielenie komend z przyjaciółmi

Wprowadzenie dzielonych notatek i komend dla członków plemienia i przyjaciół znacznie usprawnił organizowanie akcji plemiennych oraz wspólnych ataków kilku graczy. Dzięki temu nie trzeba już męczyć się z pisaniem prywatnych wiadomości – wystarczy najechać na wioskę, żeby zobaczyć kto ją atakuje, kiedy wchodzą ataki, oraz przejrzeć instrukcje od kolegów z plemienia, bądź sojuszników. Opcja ta została bardzo dobrze przyjęta przez graczy i jest bardzo chętnie wykorzystywana.

Ikony ataku i wsparcia w profilu gracza oraz „wędrujące wsparcie” na mapie

Kolejna modyfikacja usprawniająca wspólne akcje. Ikony ataku w profilu gracza pozwalają nam zobaczyć, które wioski danego gracza atakujemy, a w przypadku dzielonych komend, które wioski atakują nasi współplemieńcy. Dzięki temu bez szukania po mapie wiosek danej osoby możemy sprawdzić, które wioski są atakowane. Sytuacja w przypadku wsparcia jest analogiczna – umożliwia sprawdzenie, które wioski dostały już wsparcie, a które wciąż na nie oczekują. Ikony wędrującego wsparcia to z kolei udoskonalenie, na które gracze czekali od dawna. Dzięki niemu oprócz ikonek „toporków”, którymi oznaczono na mapie atakowane przez nas lub współplemieńców wioski możemy również zobaczyć, do których wiosek w naszej okolicy wędruje wsparcie.

Lista poprzednich osiągnięć dnia

Niewielka innowacja, która ucieszyła graczy. Dzięki temu nie musimy już notować naszych najlepszych dziennych wyników grabieżcy, agresora, czy obrońcy dnia. Wszystkie osiągnięte przez nas wyniki, a także wynik drugiej osoby można sprawdzić po rozwinięciu listy pod danym odznaczeniem.

Ukrywanie wiosek niemożliwych do zaatakowania

Kolejna niewielka zmiana, która poprawiła jakość gry. Opcja ta umożliwia „schowanie” na mapie wiosek graczy, których nie możemy zaatakować z powodu trwającej ochrony początkowej. Dzięki niej zaoszczędzimy trochę czasu, bowiem wcześniej informacja o blokadzie ataków pojawiała się dopiero po próbie ataku z placu. Obecnie wioski te są oznaczone bladym kolorem.